Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

W świecie wszechobecnych reklam trudno zdobyć uwagę klienta. Jak tworzyć treści, by wyróżnić się wśród konkurencji?

tworzenie kreatywnych reklam graficznych

Mimo zachwalanych licznych zalet reklam displayowych w praktyce takie rozwiązanie wcale nie musi przynosić świetnych efektów. Problem polega przede wszystkim na tym, że tego rodzaju reklamy nie są wyświetlane użytkownikom, którzy aktywnie czegoś szukają. Umieszcza się je na przykład w mediach społecznościowych czy na witrynach informacyjnych. To narzuca konieczność zaprojektowania ich w taki sposób, by przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta mimo tego, że aktualnie jest zainteresowany zupełnie czymś innym – na przykład przeglądaniem zdjęć znajomych czy czytaniem newsów ze świata. Jakby już to nie stanowiło dostatecznego wyzwania, to twórcy takich reklam dodatkowo muszą jeszcze konkurować między sobą. Na szczęście istnieją sposoby na tworzenie kreatywnych reklam graficznych, które pozwolą wygrać wyścig o uwagę odbiorców.

1. Umiejscowienie ma znaczenie

Social media to miejsce, gdzie potencjalnie można pozyskać największą ilość klientów. Tyle w teorii, bo w praktyce na Facebooku czy Instagramie przedsiębiorca konkuruje nie tylko z innymi reklamami, ale także z całą siecią społecznościową użytkowników – postami opublikowanymi przez obserwowane konta, zdjęciami wstawionymi przez znajomych czy udostępnionymi linkami. Z tego powodu reklamę należy projektować, biorąc pod uwagę specyfikę miejsca, którym zostanie umieszczona.

 W przypadku mediów społecznościowych tworzenie kreatywnych reklam graficznych powinno przebiegać w ten sposób, by jednocześnie „wtapiały się one i wyróżniały”. To pojęcie samo w sobie może się wydawać sprzeczne. Cały sekret leży jednak w tym, by stworzyć reklamę, która nie wygląda jak reklama, a jednocześnie przyciąga uwagę użytkowników. Innymi słowy – podczas scrollowania tablicy czy przeglądania postów powinna wpasować się w stylistykę prezentowanych tam treści, ale być na tyle wyrazista, by odbiorca na chwilę zatrzymał się i zapoznał z jej treścią.

Z tego powodu warto zrezygnować ze zdjęć stockowych. Po pierwsze – nie będą oryginalne, więc trudno z ich pomocą się wyróżnić. Co jednak ważniejsze – takie zdjęcia sprawiają, że dana treść od razu wygląda jak standardowa reklama. Właśnie dlatego warto zastosować tzw. zasadę 3R przy promowaniu swojej firmy z użyciem social mediów – używać realnych zdjęć realnych rzeczy zrobionych przez realnych ludzi.

2. Do kogo kierowana jest reklama? I czy na pewno to prawidłowa grupa docelowa?

Każda treść – produkt, artykuł, film czy właśnie reklama – tworzona „dla wszystkich” jest tak naprawdę dla nikogo. Przedsiębiorca powinien wiedzieć, kim jest jego grupa docelowa i właśnie dla niej tworzyć reklamy. Co ważne, tutaj konieczna jest dokładna analiza. Danej firmie może się wydawać, że stworzyła produkt idealny dla mężczyzn, podczas gdy częściej zakupu dokonują kobiety. W takim wypadku warto dostosować treść reklam tak, by przekonały do sfinalizowania transakcji jeszcze większą ilość kobiet. Podobnie może się zdarzyć, że choć kobiety częściej klikają w reklamy, to mężczyźni w większości przypadków decydują się na zakup. Wówczas najlepszym sposobem na zwiększenie konwersji będzie dostosowanie przekazu do realnej grupy docelowej i stworzenie przekazu, który trafi w gusta mężczyzn.

3. Emocje, jako bodziec do działania

Ludzie kupują pod wpływem emocji. Najlepszym sposobem do zwiększenia sprzedaży jest więc przekonanie klienta, że z jakiegoś powodu po prostu „musi” dokonać zakupu i to właśnie w tym momencie. Działając pod wpływem impulsu, potencjalny klient po części wyłącza myślenie. Nie analizuje wszystkich za i przeciw, ale od razu przystępuje do działania. Kiedy zacznie myśleć, łatwo stracić jego uwagę – ludzie są świetni w wymyślaniu wymówek, więc czemu nie mieliby znaleźć 100 powodów, by nie kupić danego produktu albo by przynajmniej odłożyć zakup w czasie?

Warto więc tworzenie kreatywnych reklam graficznych oprzeć właśnie na emocjach. I wcale nie muszą być nimi szczęście czy zdziwienie. Świetnie działa także złość czy nawet wstręt. Przykładowo, z pomocą reklamy można sprawić, że jej odbiorca poczuje wściekłość na myśl, że nie wygląda tak jak kobieta na zdjęciu. Inną taktyką może być przedstawienie na obrazku mężczyzny z piwnym brzuchem, który prezentuje się bardzo nieatrakcyjnie. Dzięki temu odbiorca treści pomyśli „nie chcę wyglądać tak jak on” i szybko przejdzie do działania – zamówi suplement, zapisze się na siłownię czy skorzysta z usług dietetyka.

4. A może odrobina uśmiechu?

Reklamy są wszechobecne, dlatego ich odbiorcy są nimi coraz bardziej znużeni. Z tego powodu na znaczeniu zyskuje reklama natywna czy różnego rodzaju kreatywne treści. A gdyby tak stworzyć reklamę, którą użytkownicy sami będą sobie podsyłać? Jak? Na przykład wywołując rozbawienie. Dzisiejsze społeczeństwo chętnie dzieli się memami i śmiesznymi filmikami. Ten potencjał można więc wykorzystać przy tworzeniu reklamy displayowej. Oczywiście nie jest to proste zadanie. Po pierwsze nie każdy jest na tyle kreatywny, by wymyślić zabawną reklamę, poza tym często miedzy śmiesznością a zażenowaniem istnieje cienka granica.

5. Tworzenie kreatywnych reklam graficznych z wykorzystaniem sprawdzonego schematu

Nikt nie lubi przepłacać. Z tego powodu przed dokonaniem zakupu w internecie wiele osób sprawdza na przykład, czy w danym miesiącu obowiązują jakieś kody rabatowe, które mogą wpisać, by obniżyć końcową cenę. Z tego też powodu programy lojalnościowe oferujące zniżki dla stałych klientów tak świetnie zdają egzamin i również z tej przyczyny FOMO w marketingu wciąż nie traci na ważności. Konsumenci nie chcą czuć, że przegapili jakąś okazję. Atrakcyjne promocje skłaniają ich więc do szybkiego działania. Czasem nawet postępują impulsywnie i niemal bez namysłu dokonują zakupu. Można wykorzystać to przy tworzeniu reklamy graficznej. Sama kreatywność to jedno, czemu jednak nie wzmocnić przekazu, umieszczając na reklamie informacji o rabacie? Tutaj oczywiście znów trzeba nieco poeksperymentować. W zależności od grupy docelowej klienci mogą być bardziej zainteresowani darmową dostawą albo konkretną zniżką.

Zobacz też:

Reklama firmy w internecie: jak promować swoją ofertę na wiele sposobów?

Reklama w social media: jakie stwarza możliwości i jak w pełni wykorzystać jej potencjał?

Czym są Google Ads i jak z nich korzystać?

One Comment

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *