w

Planer słów kluczowych Google: co to jest? Dlaczego warto korzystać?

Dobór odpowiednich słów kluczowych to jeden z najważniejszych czynników wpływających na sukces reklamy, pozycjonowania i contentu. Pozwalają one na dokładne zrozumienie tego, czego szukają i potrzebują potencjalni klienci. Najpopularniejszym i podstawowym narzędziem, które może w tym pomóc jest Planer słów kluczowych Google.

Planer słów kluczowych

Co to jest Planer Słów kluczowych Google?

Planer słów kluczowych Google jest bezpłatnym narzędziem pozwalającym na wyszukanie słów kluczowych. Do skorzystania z niego konieczne jest posiadanie konta Google Ads. Chociaż służy ono do prowadzenia kampanii reklamowych, to po wyborze opcji Utwórz konto bez kampanii   w zakładce rejestracji możliwe jest założenie darmowego, testowego konta bez udostępniania danych karty płatniczej.

Google Keyword Planner to narzędzie skierowane przede wszystkim do marketingowców zajmujących się prowadzeniem kampanii Google Ads oraz do specjalistów pozycjonowania.     Do jego najważniejszych funkcjonalności należą: wyszukiwanie słów kluczowych, ustalanie stawek za reklamę Google Ads na dane słowo kluczowe, badanie sezonowych zmian w wyszukiwaniu słów kluczowych oraz planowanie budżetu kampanii Google Ads dla danego słowa lub całej grupy słów.

Jak wykorzystać Planer słów kluczowych?

Po zalogowaniu się do systemu reklamowego Google Ads, w menu należy wybrać zakładkę Narzędzia i ustawienia, a następnie z rozwijanej listy opcję Planer słów kluczowych. Po przejściu do Planera widoczne są dwie funkcje: Poznaj nowe słowa kluczowe oraz Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy. Pierwsza z nich sprawdzi się, gdy szukającemu brak znajomości słów kluczowych i potrzebuje dopiero wyszukać te związane z jego biznesem. Druga funkcja jest bardziej użyteczna, gdy szukający zna już słowo kluczowe lub grupę słów i chce sprawdzić statystki i prognozy ich skuteczności.

Po przejściu do funkcji Poznaj nowe słowa kluczowe należy pokazać Google, jaka tematyka interesuje wyszukującego. Można to zrobić na przykład poprzez podanie kilku powiązanych z tematem fraz, branży lub wklejenie linku URL do wybranej witryny. Następnie należy sprawdzić, czy w opcjach wyszukiwania wybrana jest właściwa lokalizacja, język i okres – najbardziej polecane jest wybranie ostatnich dwunastu miesięcy.

Po wyszukaniu Google pokaże listę powiązanych słów. Każde z nich będzie zawierać przydatne dane, takie jak średnia miesięczna liczba wyszukiwań, stopień konkurencyjności danego słowa, udział w wyświetleniach reklam oraz minimalną i maksymalną stawkę za reklamę wyświetlaną na górze strony. Można również sprawdzić podział wyszukiwań według takich platform, jak mobile, desktop i tablet. Po rozważeniu tych właściwości łatwiej wybrać najbardziej skuteczne frazy, które pozwolą na zwiększenie ruchu i konwersji w działaniach reklamowych.

Przy wyszukiwaniu słów kluczowych warto zawęzić wybrane pojęcia. Przykładowo, w przypadku sklepu internetowego, zamiast ogólnego hasłu typu “meble” lub “książki”, lepszym wyborem będzie dopasowanie fraz do grupy konkretnych produktów, które mają być zareklamowane. Dobrą praktyką jest rozpoczęcie wyszukiwania od bardziej ogólnych pojęć, a następnie przejście do fraz o węższym zakresie, na przykład uzupełnionych o lokalizację lub konkretne kategorie i podkategorie.

Druga funkcja, Uzyskaj liczbę wyszukiwań i prognoz, pozwala poznać precyzyjne statystyki dotyczące już wyszukanych słów kluczowych. Raport informuje o średniej pozycji słowa kluczowego w wynikach organicznych, przybliżonej liczbie kliknięć i wyświetleń reklamy na wybrane słowo kluczowe, szacunkowych kosztach, średnim koszcie CPC (Cost Per Click – stosunek kosztów reklamy do liczby kliknięć w reklamę) oraz szacunkowym CTR (Click-through Rate – współczynnik klikalności, liczba kliknięć w reklamę podzielona przez liczbę jej wyświetleń). Pokaże zarówno dane z przeszłości, jak i prognozy oparte na dotychczasowych wynikach słów.

Jak sprawdzić liczbę wyszukiwań słów kluczowych

Liczba wyszukiwań danego słowa kluczowego świadczy przede wszystkim o jego popularności wśród internautów i jest jednym z głównych czynników warunkujących to, czy warto je wykorzystać w prowadzonych działaniach reklamowych. Najprostszym sposobem na sprawdzenie liczby wyszukiwań jest wpisanie słowa w planerze słów kluczowych. Raport pokaże średnią miesięczną liczbę wyszukiwań tuż obok stopnia konkurencyjności słowa.

Popularność słów można sprawdzić także za pomocą Google Trends. Narzędzie to jest bezpłatne, nie wymaga logowania i jest ogólnodostępne dla każdej zainteresowanej osoby. Witryna udostępnia informacje na temat ilości, pochodzenia, sezonowości i głównych regionów zapytań kierowanych przez internautów do wyszukiwarki Google. Przydatną funkcją jest również porównywanie popularności dwóch haseł, coroczne podsumowania całego roku oraz przegląd wyszukiwań ostatnio zyskujących na popularności.

Klarna x tatuum z usługą „zapłać za 30 dni”

Klarna x TATUUM z usługą „Zapłać za 30 dni”

Biedronka it

W Biedronce IT robi wielkie rzeczy [kampania Employer Brandingowa]