Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Krótki poradnik dla początkującego blogera: co warto wiedzieć o pozycjonowaniu?

podstawy pozycjonowania bloga

Publikując cokolwiek w internecie, zwykle liczymy na odzew. W przypadku mediów społecznościowych największą rolę odgrywają polubienia. W odniesieniu do blogów znaczenia nabierają natomiast przede wszystkim komentarze czy udostępnienia, ale także liczba odwiedzin na stronie. Nawet osoby, które utrzymują, że piszą przede wszystkim dla siebie, z pewnością ucieszy świadomość, że ich blog zdobywa popularność. Mimo że blogowanie nie jest już tak popularne jak jeszcze kilka lat temu, to wciąż konkurencja jest całkiem spora. A to oznacza, że trzeba jakoś dać się zauważyć. Niekoniecznie chodzi tu o inwestowanie w płatne reklamy. Duże znaczenie może mieć już nawet odpowiedni dobór słów kluczowych i wplecenie ich w tekst. Właśnie dlatego podstawy pozycjonowania bloga powinna znać każda osoba, która zamierza tworzyć posty.

Czy wyszukiwarki w ogóle widzą bloga?

Zanim zacznie się wcielać w życie podstawy pozycjonowania bloga, warto upewnić się, że strona w ogóle jest widoczna w sieci. Większość osób decyduje się na stworzenie bloga na WordPress. Nic dziwnego, bo jest to rozwiązanie wygodne i proste w obsłudze. Nawet osoba bez wiedzy programistycznej jest w stanie postawić bloga przy wykorzystaniu tej platformy. Nie każdy pamięta natomiast, by przed rozpoczęciem publikacji przejść do ustawień w panelu i upewnić się, że opcja “widoczność w wyszukiwarkach” jest włączona. A bez tego nawet najlepsze pozycjonowanie na nic się nie zda.

Fraza ma znaczenie

Po upewnieniu się, że blog jest widoczny w sieci, czas na wybranie odpowiednich fraz, na które będzie pozycjonowany tekst. Co prawda odpowiedź na pytanie, jak dobierać słowa kluczowe, jest naprawdę rozbudowana, ale na potrzeby tego tekstu warto podkreślić fakt, że fraza ma ogromne znaczenie. Nie każdy bloger musi być ekspertem od SEO, ale z pewnością każdy powinien przynajmniej znać podstawy pozycjonowania bloga – nie traktować frazy jako zbędnego dodatku i umieszczać ją w odpowiednich miejscach tekstu.

Istnieją dwie możliwości – napisanie tekstu najpierw i dopiero potem dobranie do niego frazy albo ustalenie jej już na początku i tworzenie pod nią całego postu. To drugie rozwiązanie znacznie ułatwia pisanie. Wplatanie frazy w gotowy tekst może bowiem okazać się naprawdę dużym wyzwaniem i kosztować mnóstwo czasu. Jeśli zaś chodzi o najważniejsze zasady umieszczania frazy w tekście to należy pamiętać, by znajdowała się ona:

  • W tytule SEO
  • W opisie, który wyświetla się w Google
  • W bezpośrednim odnośniku
  • Jako podpis do obrazka wyróżniającego (głównego obrazka w poście)
  • W pierwszym akapicie tekstu
  • Kilka razy w dalszej części tekstu, w tym najlepiej raz w nagłówku.

Początkowo może się to wydawać skomplikowane, ale duże ułatwienie stanowią wtyczki oferowane przez WordPress. Najpopularniejszą jest Yoast SEO, która z pomocą trzech kolorów i wielu wskazówek podpowiada, jak poprawić tekst, by był zoptymalizowany pod kątem fraz.

Wysoki content też wpływa na pozycjonowanie

Po całym akapicie dotyczącym wplatania frazy w tekst warto jeszcze dodać, że co prawda słowa kluczowe są bardzo ważne, ale nie mogą zastąpić dobrego tekstu. W końcu w pozycjonowaniu chodzi o to, by strona wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, ale potem z treścią na blogu będą zapoznawać się już ludzie. Jeśli zobaczą tekst o niskiej wartości merytorycznej, a w dodatku nienaturalnie naszpikowany wybraną frazą, raczej już więcej na danego bloga nie zajrzą.

Właśnie dlatego tak ważne jest, by tworzyć wartościowy content. Wszystko ostatecznie sprowadza się więc do wiedzy, jak pisać bloga, by inni chcieli go czytać. W dużym skrócie można powiedzieć, że należy pisać o rzeczach, o których samemu z chęcią by się czytało, udzielać praktycznych wskazówek, tworzyć posty w odpowiedzi na pytania czy komentarze pod poprzednimi wpisami, a przy tym pisać naturalnie. I kolejna ważna kwestia – warto robić to regularnie. Nie tylko dlatego, by zadowolić tych czytelników, którzy zachęceni pierwszymi wpisami będą powracać na bloga. Regularność ma znaczenie także z tego powodu, że takie witryny uznawane są przez Google za aktywne i tym samym – są pozycjonowane wyżej. A to z kolei przekłada się na większą liczbę odwiedzających, ich większe zaangażowanie i… wszystko napędza się dalej.

Zobacz też: Kampania AdWords czy pozycjonowanie szerokie – na co się zdecydować?

Zobacz też: Czym zajmuje się copywriter?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *