w

Projekt Gazety Wyborczej wygrał dofinansowanie z funduszu Google Digital News Initiative

Projekt gazety wyborczej wygrał dofinansowanie z funduszu google digital news initiative

„Harmony. Smarter reader’s journey” to nazwa projektu „Gazety Wyborczej”, który zostanie dofinansowany z funduszu Google DNI. Dzięki wsparciu przyznanemu w 5. rundzie programu the Digital News Initiative zespół dziennika przyspieszy dalszy rozwój cyfrowy „Gazety Wyborczej”- rozpocznie prace nad innowacyjnym narzędziem pozwalającym polskim wydawcom połączyć reklamowy i subskrypcyjny model biznesowy. Rozwiązanie to jednocześnie zapewni skuteczniejszą personalizację ścieżki czytelnika, ulepszając doświadczenia użytkownika Wyborcza.pl.

– „Gazeta Wyborcza” z sukcesem rozwija swoją płatną ofertę dostępu cyfrowego, będąc w tym zakresie w czołówce europejskich mediów. Jednak, podobnie jak większość wydawców w Polsce, na co dzień mierzy się z technologicznymi wyzwaniami związanymi z zarządzaniem ofertami reklamowymi i ofertami subskrypcji cyfrowych kierowanymi do użytkowników. Dodatkowym problemem jest niedostosowanie do języka polskiego systemów automatycznej analizy treści, które umożliwiają wyciąganie wniosków o zachowaniach użytkowników w czasie rzeczywistym. Zaprojektowane przez nas narzędzie, które stworzymy dzięki dofinansowaniu z funduszu Google DNI, pozwoli uzyskać wyższe przychody cyfrowe z różnych źródeł dzięki współdziałaniu dwóch istniejących modeli biznesowych, a jednocześnie – dzięki nowym analizom zachowań użytkowników – zapewni lepsze dopasowanie treści do ich potrzeb czy zainteresowań. Dla naszego zespołu to następny krok w rozwoju oferty cyfrowej i paywalla, a także sposób na efektywniejsze pozyskiwanie przychodów związanych z silną pozycją „Gazety Wyborczej” w internecie – wyjaśnia Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.
„Harmony” wygrał dofinansowanie w kategorii projektów dużych rozpatrywanych w 5. – i jednocześnie przedostatniej – rundzie programu DNI. Projekt „Gazety Wyborczej” opiera się na automatycznej analizie danych i wykorzystaniu zaawansowanej technologii; będzie realizowany przez interdyscyplinarny zespół dziennika przy wsparciu ekspertów – „data scientists” i naukowców. Jego rozwój jest zaplanowany na ponad rok od chwili przyznania dofinansowania. Powstałe w tym czasie narzędzie w finalnej wersji będzie dostępne komercyjnie także dla innych wydawców w Polsce.
Digital News Initiative to współpraca, którą firma Google nawiązała z wydawcami z całej Europy w celu rozwijania wysokiej jakości dziennikarstwa dzięki technologii i innowacjom. W ramach funduszu DNI wydawcy mogą ubiegać się o dofinansowanie innowacyjnych projektów – w 5. rundzie programu organizatorzy przy wyborze zwracali uwagę zwłaszcza na projekty silnie stawiające na monetyzację oraz innowacje.
We wtorek, 24 lipca br. Google ogłosił listę projektów, które otrzymają wsparcie – ponad 21 mln euro trafi do twórców 98 innowacyjnych przedsięwzięć z 28 europejskich krajów. W Polsce dofinansowanie uzyskało 6 projektów, w tym jeden zgłoszony przez Agorę.
Są to projekty
Tellastory – BURDA MEDIA POLAND
Interactive Documentary Composer – Piotr Fedorczyk
Harmony – Agora
AI Bots & Trolls Filter – EDGE NPD SP. Z O.O.
Unifying Local Media – PBEM SP. Z O.O. & INTERGOL; IMEDIA; KORSO; POŁUDNIOWA OFICYNA WYDAWNICZA
Live Coverage & Community Engagement Project – GRUPA INTERIA.PL MEDIA
W poprzednich rundach programu the Digital News Initiative firmy Google dofinansowanie uzyskały 4 projekty z Grupy Agora. Są nimi: Sonar.Wyborcza.pl, Mikrofon Radia TOK FM, NewsMavens.com oraz ”Search the Radio”.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Andrzej bargiel

Posłuchaj jak Bargiel zdobywa K2! Niezwykłe słuchowisko z historycznej wyprawy

Sprawdź, gdzie pasujesz - nowa kampania pracuj. Pl „pod batutą” agencji kreatywnej wyobraź sobie

Sprawdź, gdzie pasujesz – nowa kampania Pracuj.pl „pod batutą” agencji kreatywnej Wyobraź Sobie