Podsumowując trzeci kwartał 2015 roku pod względem obecności w tabletowych wydaniach magazynów, można stwierdzić, że dwa miesiące wakacji spowodowały chwilowy zastój w branży, jaką jest reklama. W lipcu i sierpniu średnia liczba reklam wynosiła 6 na wydanie, natomiast we wrześniu już 10 na wydanie.
W trzecim kwartale 2015 Adrino przebadało łącznie 23 magazyny – w sumie 108 wydań (97 płatnych oraz 11 bezpłatnych). W tym okresie pojawiło się 753 reklam.
85 % spośród nich stanowiły reklamy FullPage, prawie 11 % wszystkich reklam to formaty HalfPage, a nieco mniej, bo 4 %, to reklamy w innym formacie.
Najpopularniejszą forma, jest nadal reklama statyczna, która stanowi blisko 91% wszystkich reklam. Prawie 7% wszystkich reklam to interaktywne Rich Media, a zaledwie 1% – reklamy Video. Co czwarta reklama była autopromocją, pozostała część prezentowała produkty firm zewnętrznych.
Emitowane reklamy nadal nie są linkowane. Ponad połowa (62%) przebadanych reklam nie posiadała linku. Należy podkreślić, że niezwykle istotne jest, aby reklama przenosiła na stronę, która jest dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Jeśli klient nie posiada takiej strony, może kierować na profil firmy na portalu społecznościowym.
Warto zauważyć, że coraz mniej reklamodawców decyduje się na umieszczanie reklam z QR kodem. W badanych wydaniach jedynie 24 reklamy (3%) posiadały na kreacji kod QR.