w ,

Reklama wzbudza zaufanie i zwiększa swoje wpływy

Reklama wzbudza zaufanie i zwiększa swoje wpływy

Zaufanie do reklam utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie i wciąż rośnie, podobnie jak ich wpływ na decyzje zakupowe – takie wnioski płyną z raportu firmy badawczej Nielsen, która zbadała zaufanie do przekazów reklamowych w skali światowej. Tegoroczne wyniki zestawione z tymi z 2007 roku pokazały, że w praktycznie wszystkich aspektach badania pozycja reklamy się umacnia.

Odbiorcy darzą reklamę coraz większym zaufaniem, które zazwyczaj nie spada poniżej 50%. Za najbardziej wiarygodne uważamy jednak rekomendacje znajomych, które zdobyły 84% wskazań, ale zaraz za nimi, z wynikiem 69% znalazły się strony internetowe firm. Kolejną pozycje zajęły anonimowe opinie internautów oraz artykuły i podobne treści zamieszczane na łamach prasy, co udowadnia, że inwestycja w content daje wymierne korzyści.

Raport pokazał także, jak zaufanie do poszczególnych typów reklam przekłada się na ich wpływ na zachowania konsumenckie. Gusta rozłożyły się bardzo podobnie jak w przypadku wiarygodności – do zakupu skłaniają nas przede wszystkim opinie od znajomych i nieznajomych (odpowiednio 84 i 70% wskazań), a między 60 a 70% respondentów przyznało, że do działania zmobilizowały ich reklamy w telewizji, prasie oraz w newsletterach. Stosunkowo najmniejszą skuteczność w tej dziedzinie notuje reklama internetowa – tu wyniki zwykle nie przekraczały 50%. Ten aspekt badania pokazał także, że w wielu przypadkach skłonność do podjęcia działania pod wpływem reklamy jest nawet większa niż jej deklarowana wiarygodność.

Co jest najbardziej wiarygodne?
Reklama wzbudza zaufanie i zwiększa swoje wpływy

Kolejnym aspektem badania była analiza wiarygodności reklam na poziomie międzynarodowym. Okazało się, że przekazy promocyjne cieszą się największym zaufaniem wśród mieszkańców Ameryki Południowej oraz rejonów Azji i Pacyfiku, natomiast zdecydowanie najbardziej sceptycznymi odbiorcami są Europejczycy, którzy w większości przypadków deklarowali zaufanie i chęć do podjęcia działania na bazie reklamy na poziomie 40%.

Analiza wiarygodności reklam na poziomie międzynarodowym
Reklama wzbudza zaufanie i zwiększa swoje wpływy

Respondentów zapytano również, które reklamy w ich mniemaniu mają na nich największy wpływ. Pierwsze miejsce zajęły formy humorystyczne (47%), następnie te pokazujące sytuacje z życia wzięte (46%), a pierwszą trójkę zamykają przekazy zorientowane na rodzinę, zdrowie i wartości (po 38%). Zaskoczeniem może być fakt, że reklamy z udziałem dzieci (20%), zwierząt (18%) i celebrytów (12%) znalazły się na dalekich pozycjach.

Formy reklam
Reklama wzbudza zaufanie i zwiększa swoje wpływy

Badanie zostało przeprowadzone między lutym a marcem 2013 roku na próbie 29 000 respondentów z 58 krajów.

Demoniczny krawiec z danii, czyli christopher walken w zupełnie nowej roli

Demoniczny krawiec z Danii, czyli Christopher Walken w zupełnie nowej roli

Złoto dla agencji publicis w konkursie effie 2013

Złoto dla agencji Publicis w konkursie Effie 2013