Sztuczna inteligencja powoli, ale konsekwentnie rewolucjonizuje kolejne dziedziny naszego życia. Szczególnego znaczenia nabiera w biznesie, gdzie coraz skuteczniej optymalizuje czas pracy. Doskonale widoczne jest to na przykładzie nowego rozszerzenia do Google Chrome. Po wsparcie od AI można sięgnąć z poziomu paska bocznego i jak deklarują twórcy – pomaga to zmienić tę najpopularniejszą przeglądarkę w efektywny obszar roboczy.
Spis treści
Sztuczna inteligencja wkracza w naszą codzienność
Już od jakiegoś czasu Google umożliwia dodawanie do przeglądarki rozszerzeń zwiększających efektywność pracy. Od końca tego roku możliwość wprowadzania takich modyfikacji otrzymają również firmy zewnętrzne, co utoruje drogę m.in. rozwiązaniom, bazującym na sztucznej inteligencji. Manganum, projekt stworzony przez niezależnych ekspertów, ma zwiększać organizację, koncentrację i wielozadaniowość użytkownika. W dużej mierze gwarantuje to właśnie dostęp do popularnego ChatGPT, ale też Kalendarza Google, Zadań Google, Google Keep, Todoist czy Tłumacza Google. Wszystkie te opcje są pod ręką, niezależnie od tego, jaką witrynę przegląda aktualnie użytkownik.
Naszą misją jest zwiększenie produktywności przeglądarek stacjonarnych poprzez przekształcanie ich w zorganizowane i wydajne przestrzenie robocze znacznie wykraczające poza to, co było wcześniej możliwe. Jako twórcy rozszerzenia, nie prosimy użytkowników o zmianę przeglądarki. Po prostu sprawiamy, że ich Chrome jest lepszy – podkreśla Uladzimir Yankovich, założyciel Manganum.
Wzrost popularności AI w biznesie
Żeby pokazać jak duży potencjał dostrzegają w sztucznej inteligencji inwestorzy i szansie jaką stanowi ona w obszarze optymalizacji procesów biznesowych, warto powołać się na liczby. Firma Mitgo, która wspiera rozszerzenie, już zainwestowała w ten projekt ponad pół miliona dolarów. Inwestycja najwyraźniej się opłaca, ponieważ rozszerzenie ułatwiające szybszy dostęp m.in. do AI osiągnęło liczbę 100 000 instalacji, odnotowując 20 000 użytkowników dziennie. Firma szacuje, że z możliwości szybkiego dostępu w wyszukiwarce do narzędzi zwiększających ergonomię pracy skorzysta nawet 25 milionów użytkowników. Prognozuje się, że program osiągnie poziom 2500 instalacji dziennie (obecnie jest ich już 500 na dobę). Duża część inwestycji Mitgo ma zostać przeznaczona na testowanie nowych kanałów marketingowych dla Manganum, a także zwiększenie zainteresowania użytkowników i dostosowanie techniczne do zmian w samym Chrome.
Podczas gdy zmiany w przeglądarkach zwykle następują powoli, założyciel Manganum dostrzegł ogromne możliwości i wykorzystał je, stwarzając i udoskonalając produkt, który zaspokaja szybko rosnące potrzeby internetowej społeczności. Nowych narzędzi, takich jak sztuczna inteligencja, nie warto się bać. Należy je za to umiejętnie wykorzystywać – apeluje Alexander Bachmann, dyrektor generalny Mitgo i mentor projektu Manganum.
Wszystko wskazuje na fakt, że AI bardzo szybko staje się nieodłącznym elementem naszej rzeczywistości, w tym również tej zawodowej. Błyskawiczne tempo, z jakim rozwija się ta technologia stanowi siłę napędową do wykorzystania ogromnych możliwości, jakie daje biznesowi szybki i łatwy dostęp do tak zaawansowanych narzędzi.
Dla samej firmy Mitgo trend ten jest okazją, aby pomóc Manganum osiągnąć cele strategiczne i rozszerzyć działalność na sektor B2C. Jest to również część globalnego planu inwestycyjnego. Mitgo zamierza zainwestować w obiecujące projekty aż 100 mln USD do 2025 r., a jednym z ważnych rynków do realizacji takich inwestycji będzie Polska.