Tanecznym wyzwaniem Biedronka promuje na TikToku Gang Swojaków, czyli tegoroczną edycję słynnego Gangu. Przygotowana przez Wavemaker akcja Biedronki, poza poinformowaniem konsumentów o dostępności nowej serii pluszaków, zwraca też uwagę na zagrożone gatunki polskich zwierząt.
Na TikToku rusza niestandardowa kampania wspierająca Gang Swojaków Biedronki. Oparte na formacie #Hashtag Challenge taneczne wyzwanie promuje nową serię pluszaków.
W tym roku większość Gangu Biedronki tworzą typowo polskie zwierzęta. Sześć z nich to tak zwane magiczne Swojaki: Bocian Bolek, Żółw Zenek, Sikorka Sonia, Raczek Romek, Meduza Milena i Wiewiórka Wiola. Kolejne sześć maskotek, to gatunki zwierząt w Polsce zagrożonych, które w Gangu reprezentują Żubr, Sóweczka, Wilk, Morświn, Jeż i Ryś. Te przytulanki mają bardziej realistyczny wygląd i to na nich koncentruje się Biedronka w komunikacji na TikToku. Razem z maskotkami promowane są także wyjątkowe przyrodnicze obszary Polski, w których występują powyższe gatunki. Chodzi o Góry Stołowe (Sóweczka), Słowiński Park Narodowy (Morświn) i Puszczę Białowieską (Żubr).
Na potrzeby wyzwania agencja Duda przygotowała specjalny remix piosenki „Gang Swojaków”. We współpracy z Lens That powstał z kolei filtr AR bazujący na trzech gestach. W zależności od pokazanego gestu (👍➡🌳 / ✌️➡🏔️/ ✋➡🌊) użytkownikowi wyświetli się inna grafika – obrazująca jeden z trzech charakterystycznych regionów Polski i inna maskotka Biedronki będąca motywem przewodnim w tańcu.
Do współpracy zaangażowano trzech popularnych influencerów. Każdy przygotował choreografię nawiązującą do ruchów jednego ze zwierząt. Influencerzy w kanałach własnych oraz w materiałach reklamowych klienta zachęcają swoją społeczność do podjęcia wyzwania Biedronki.
Kampanię będą wspierać na TikToku reklamy w formie: Brand Premium, TopView oraz ODM. Za ich przygotowanie odpowiadały agencja Duda i Skivak.
Za pomysł, koordynację, współpracę z influencerami i nadzór kreatywny projektu oraz media odpowiada z kolei agencja Wavemaker.