in

Brief kreatywny – social media marketing

Brief kreatywny

Kiedy już mamy produkt / usługę, którą chcemy promować powinniśmy zastanowić się nad kanałami social  media, w których chcemy promować naszą markę. Dlaczego social media? Obiektywnie rzecz biorąc prowadzenie widoczność w social media może sprawić, że potencjalni klienci łatwiej będą mogli nas znaleźć przy niskim koszcie (nie licząc płatnych kampanii reklamowych).

Checklista brief kreatywny – Social media marketing. Definiujemy odbiorców i wybieramy kanały

KROK 1: Zdefiniuj swoją firmę

Przyjrzyj się dokładnie firmie i określ:

  • Branżę w jakiej  działasz
  • Liczbę pracowników
  • Typ biznesu
  • Dochód firmy

KROK 2: Ustal grupę docelową

Zidentyfikuj swojego klienta włączając:

  • Wiek
  • Płeć
  • Zawód
  • Zarobki
  • Wykształcenie
  • Zainteresowania

KROK 3: Bądź szczery i mierz siły na zamiary. Skup się i odpowiedz na podstawowe pytania:

  • Który kanał jest najczęściej używany przez moich odbiorców?
  • Które social media będą najczęściej używane do poszukiwania informacji o moich produktach lub usługach?
  • Jakie treści możesz i chcesz publikować i czy treści te nadają się do tego medium?
  • Jaki budżet mogę przeznaczyć na social media i jakie środki przeznaczyć na każdy z kanałów?
  • Czy masz czas na to, by w sposób spójny i ciągły publikować nowe informacje?
  • Gdzie zanotowaliśmy największy sukces w przeszłości i dlaczego?
  • Jakie cele chcę osiągnąć poprzez media społecznościowe? (Zasięg, ruch, zaangażowanie, sprzedaż)

KROK 4: Ustal szczegółowe cele i pamiętaj, aby Twoje cele były:

  • Konkretne – bądź jasny co do tego, co potrzebujesz osiągnąć.
  • Mierzalne – upewnij się, że twoje cele są policzalne. Zamiast kampanii o „dużym zaangażowaniu” wyznacz cel kampanii „angażującej 50 tysięcy osób”.
  • Osiągalne – twoje cele powinny być wyzwaniem, ale wciąż możliwe do osiągnięcia dzięki umiejętnościom, kampaniom płatnym, narzędziom.
  • Realne – nawet jeśli coś jest technicznie możliwe, czy będziesz w stanie wykonać je w czasie przy obecnych obowiązkach?
  • Ograniczone w czasie – cele muszą mieć wyznaczony deadline, nie masz nieskończoności na ich wprowadzenie.

KROK 5: Wybierz odpowiedni kanał:

Spośród najpopularniejszych wybierz ten właściwy:

  • Facebook – Największa baza odbiorców
    • miliard globalnych użytkowników
    • największe możliwości komunikacji z użytkownikami w nienachalny sposób
    • użytkownicy udostępniają 2,5 mln treści każdego dnia
    • korzysta z niego 1/3 Polaków
    • bardzo duża konkurencja
    • przygotuj się na koszty promocji treści
  • Twitter – najszybszy przepływ informacji
    • mikroblog, zamyka posty w 140 znakach
    • największa siła przebicia w USA, ale powoli się rozszerza
    • 5700 twittów publikowanych w każdej sekundzie
    • 560 milionów aktywnych użytkowników
    • idealny dla nowych technologii i marketingu
  • Instagram – treści wizualne i młodzi klienci
    • wszystko kręci się wokół zdjęć
    • wiele marek tworzy własne, popularne #hashtagi
    • klienci mogą reagować i powiązać się z wrzucanymi treściami
    • najbardziej obserwowaną marką jest MTV
    • 150 milionów aktywnych użytkowników
    • świetny kanał uzupełniający wizerunek w internecie
  • Pinterest – idealny dla branży modowej, graficznej i kulinarnej
    • opiera się na odkrywaniu
    • duże możliwości
    • ok. 80% użytkowników stanowią kobiety
    • 70 milionów aktywnych użytkowników
    • należy przemyśleć wirusowość treści i serii
  • LinkedIn – stworzony dla B2B
    • zorientowany na biznes
    • duże marki i korporacje
    • 79% użytkowników stanowią osoby od 35 lat
    • 240 milionów aktywnych użytkowników
    • zbiór profesjonalistów
    • świetny wpływ na employer branding
  • Wykop – idealny dla content marketingu i magazynów
    • portal z kategorii social news
    • 110 tysięcy zarejestrowanych użytkowników
    • popularne jest używanie hashtagów
    • możliwość prowadzenia mikrobloga
    • „znaleziska” może dodawać każdy użytkownik

Zobacz też:

  1. Brief reklamowy wzór
  2. Brief w social media
  3. Brief marketingowy dla influencera
  4. Tworzenie skutecznego briefu marketingowego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kampania durex

Nowa kampania Durex

Aplikacja mobilna

Aplikacje mobilne jako narzędzie promocji prowadzące prosto do… sklepu stacjonarnego [case study]