Taką przesyłkę otrzymał m.in. Bartłomiej Sawicki, który opublikował wpis na Twitterze.
.@cocacolapolska ma zamiar uczyć nawyków segregacji odpadów. Dlatego wysłała do mnie plastikową butelkę, abym ją wrzucił do kosza na plastik i dał jej drugie życie. Myśle, że ta akcja jest spóżniona o jakieś 20 lat. Lepiej było ją odrazu przetworzyć #Zerowaste #CircularEconomy pic.twitter.com/GogZeEwnxC
— Bartłomiej Sawicki (@BartSaw) 26 kwietnia 2019
Nie tylko Panu Bartłomiejowi przesyłka „kreatywna” wydała się dość zaskakująca.
Zareagował też Greenpeace Polska – komentując:
Przecieramy oczy ze zdumienia!
#Cocacola w ubiegłym roku wyprodukowała 3 mln ton plastiku. Zamiast zmniejszyć ilość plastikowych opakowań jednorazowego użytku,@cocacolapolska zrzuca odpowiedzialność na konsumentów.
Z marketingowego punktu widzenia jest to akcja dość zagmatwana, przynajmniej my jej nie rozumiemy (może ktoś rozumie?). Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Coca-Cola jest jedną z największych korporacji i zazwyczaj celnie odczytuje nastroje społeczne i trendy. Co więc sprawiło, że na polskim rynku pojawia się przesyłka z plastikową butelką, którą możesz sobie wyrzucić do śmieci i dzięki temu… zmniejszasz liczbę odpadów(?), nauczysz się segregować śmieci(?).