w ,

Facebook nie sprzeda w pojedynkę. Potrzebna jest strategia

Strategia dystrybucji treści

Z badań przeprowadzonych przez Coca – Cola Company wynika, że działania w mediach społecznościowych nie mają bezpośredniego przełożenia na sprzedaż. Ten wniosek płynie od firmy, której flagowa marka ma oszałamiające 61,5 miliona fanów na Facebooku, czyli więcej, niż jakakolwiek inna mająca konto w serwisie.

Zaskakującą tezę wygłosił manager ds. strategii marki Eric Schmidt podczas konferencji Advertising Research Foundation’s Re:think 2013. Badania Coca-Coli dotyczyły jednak nie ogółu działań w mediach społecznościowych, ale wpływu tzw. buzzu, czyli komentarzy i postów na temat marki pojawiających się w tego typu serwisach. Według analizy wyrażana w ten sposób popularność przekłada się na zaledwie 0,01 decyzji zakupowych.

Przy okazji firma zbadała zależność krótkoterminowej sprzedaży od reklamy w innych środkach przekazu. Według nich największą skuteczność osiągają komunikaty prasowe, które pod tym kątem uplasowały się tuż przed spotami telewizyjnymi. Zaraz za nimi znalazły się reklamy zamieszczone w sieci, notujące skuteczność na poziomie 90% w stosunku do telewizji. Najmniej efektywny jest natomiast marketing w wyszukiwarkach – jego skuteczność jest o połowę mniejsza od reklamy telewizyjnej.

Te wyniki skomentowała inna pracownica koncernu Wendy Clark, która przekonuje, że tak niski wynik nie powinien zniechęcać innych firm do podejmowania działań w mediach społecznościowych. Strategię marketingową można porównać do systemu naczyń połączonych, który działa tyko wtedy, gdy wszystkie elementy są na swoim miejscu.

Clark utrzymuje, że media społecznościowe znajdują się w centrum tego systemu i pełnią ważną rolę w rozpowszechnianiu przekazów, co ma szczególne znaczenie w kontekście rosnącej popularności urządzeń mobilnych. Facebook, Youtube czy Twitter w pojedynkę raczej nie osiągną oszałamiających efektów, ale włączone w złożoną strategię wykorzystującą różne media, mogą okazać się kluczowe dla sukcesu kampanii oraz wzrostu wyników sprzedaży.

źródła: 1, 2

 

Top 40 kreatywnych reklam durex

Top 40 kreatywnych reklam Durex

Rynek podąża za trendem so lo mo czyli social, local, mobile

Rynek podąża za trendem So Lo Mo czyli Social, Local, Mobile