Wakacyjna tematyka zdominowała posty opublikowane na Facebooku w lipcu. Wzmianki o lecie i wakacjach pojawiły się w nich aż 25,7 tys. razy. Administratorzy stron w lipcu równie chętnie zapraszali użytkowników do angażowania się w różnego rodzaju aktywności, w tym do uczestnictwa w konkursach. Słowa “zapraszamy” użyto w 19,5 tys. postów, podczas gdy wzmianka o konkursach znalazła się w 10,7 tys. z nich. Co jeszcze działo się na Facebooku w lipcu?
Więcej obrazu
Na Facebooku w lipcu zdecydowanie rządziła komunikacja wizualna. Aż 65% wszystkich wpisów opublikowanych przez niemal 8 tys. stron zawierało zdjęcia. Na drugim miejscu uplasowały się posty z linkami, stanowiące 19% aktualizacji. Z kolei statusy tekstowe oraz posty z wideo cieszyły się podobną popularnością, stanowiąc po 8% wszystkich wpisów.
Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała w czerwcu. Wówczas zdjęcia również były najpopularniejsze, jednak stanowiły “tylko“ 50,4% wszystkich aktualizacji, podczas gdy linki znajdowały się w 34% z nich. Popularność statusów tekstowych oraz zawierających wideo nie zmieniła się znacząco, ponieważ typy te stanowiły odpowiednio 7% oraz 8% wszystkich postów opublikowanych w czerwcu.
Wakacyjne zmiany w kategoriach Fanpage Trends
W lipcowym wydaniu Fanpage Trends kilka odświeżających zmian. Idąc za głosem czytelników, zdecydowaliśmy się podzielić kategorię “Centra handlowe i supermarkety” na dwie mniejsze kategorie o analogicznych nazwach. Dodatkowo usunęliśmy z raportu kategorię “Zakupy grupowe”, w której od kilku miesięcy panował kompletny zastój, aby większą uwagę poświęcić… jedzeniu. Od lipca kategoria “Żywność” została podzielona na: “Nabiał”, “Słodycze” oraz “Żywność – inne”.
Wśród centrów handlowych najliczniejszym gronem fanów na Facebooku może pochwalić się warszawska Arkadia, która o blisko 70 tys. osób wyprzedza również stołeczną Galerię Mokotów. Ostatnie miejsce na podium należy do Złotych Tarasów. Z kolei wśród supermarketów najlepiej na Facebooku radzi sobie Lidl Polska posiadający ponad 870 tys. fanów. Drugie miejsce należy do Ekspertów Tesco z 553 tys. zwolenników. Na pozycji trzeciej plasuje się Carrefour Polska, który lubi ponad 195 tys. osób.
Spośród produktów nabiałowych najpopularniejszy jest Mały Głód, który stanowi przekąskę już dla ponad 1,1 mln osób. Znacznie mniejsze, ale jednak również bardzo liczne, bo złożone z ponad 205 tys. osób, grono fanów posiada także Activia. Trzecią pozycję zajęła z kolei Bakoma 7 zbóż, której profil polubiło ponad 176 tys. osób.
W kategorii „Słodycze” walka o pierwsze miejsca w rankingu jest bardziej wyrównana. Profil Tic Tac lubi ponad 1,1 mln osób, a drugą w zestawieniu stronę wafelków Góralki „tylko” nieco ponad 100 tys. osób mniej. Trzecia w rankingu Nutella zebrała ponad 824 tys. fanów z Polski.
W kategorii „Żywność – inne” prym wiedzie profil przepisy.pl posiadający ponad 633 tys. zwolenników. Drugie są chipsy Lay’s, które chrupie ponad 592 tys. osób, a najniższe miejsce na podium zajmuje profil marki Winiary z gronem fanów liczącym 381 tys.
Na Facebooku w lipcu ranczo, steki i cuda na kiju
Które profile poradziły sobie w lipcu najlepiej? Gdańska agencja Jamel Interactive podbiła kategorię „Agencje interaktywne i e-PR”, awansując w zestawieniu pod względem „liczby osób, które o tym mówią” o 124 pozycje. W tym samym zestawieniu, ale w kategorii “E-commerce” wyróżnił się natomiast fanpage inVIPTUS, który po skoku o 122 pozycje, wylądował na piątym miejscu. W lipcu dużo mówiło się również o multitap barze Cuda na Kiju, który w zestawieniu „liczby osób, które o tym mówią”, w kategorii Kluby znalazł się na 2. miejscu po awansie o 73 pozycje.
Wśród banków na wyróżnienie zasługuje strona „Miliony spełnionych marzeń” powstała na 20-lecie istnienia Kasy Stefczyka, która odnotowała w ubiegłym miesiącu 149% zaangażowanych użytkowników. Skutecznością w angażowaniu użytkowników wykazał się w lipcu także profil Jeff’s, który zajął 7. miejsce wśród najbardziej angażujących restauracji, przesuwając się o 83 miejsca. Podobnie spektakularny awans odnotował profil serialu Ranczo, który po skoku o 62 miejsca dotarł na 4. pozycję w zestawieniu najbardziej angażujących programów telewizyjnych.
Emocje sportowe w lipcu w Fanpage Trends
Trudno przegapić efektowny skok Górnika Zabrze, który awansował w zestawieniu najbardziej angażujących marek aż o 260 pozycji, osiągając 100% zaangażowania fanów. Tak oszałamiający wynik nie jest jednak zasługą samego Górnika, ale grającego w kadrze świeżo upieczonych mistrzów świata Łukasza Podolskiego, który w swoim wpisie otagował profil Górnika.
Swoim własnym działaniom na boisku sukcesy na Facebooku może za to zdecydowanie przypisać Legia Warszawa, która tylko w dniu przebojowej wygranej z drużyną Celticu zyskała ponad 2 tys. fanów. W skali całego miesiąca po awansie o 6 i 21 pozycji Legia zajmuje drugie miejsca w zestawieniu najbardziej angażujących marek oraz w rankingu pod względem Interactivity Index. Gratulujemy!
Popraw wyniki dzięki nowym funkcjonalnościom Sotrendera
Systematycznie prezentujemy kolejne funkcjonalności, które pomogą Wam jeszcze szybciej i efektywniej prowadzić komunikację w mediach społecznościowych. W ostatnim czasie zaprezentowaliśmy rozszerzony panel analityczny dla Twittera oraz nowe zestawy wskazówek zarówno dla Twittera, jak i YouTube’a. Dzisiaj, z niemniejszą dumą, prezentujemy kolejny zestaw podpowiedzi, tym razem dotyczących używania hashtagów nie tylko na Twitterze, ale także na Facebooku!