W konsekwencji dynamicznego rozwoju Sotrender, jedyna w Polsce firma specjalizująca się w badaniach social media, rozbudowuje i reorganizuje działy marketingu, sprzedaży oraz IT. Zespół Sotrendera liczy obecnie 19 osób i cały czas rośnie, a rekrutacja na kolejne stanowiska jest nadal otwarta.
W zespole sprzedaży i obsługi klienta Sotrendera, kierowanym przez Huberta Tworkowskiego, Head of Sales, awanse otrzymali Jakub Wyglądała, który objął funkcję Key Account Managera oraz Kamil Strzyżewski, od kwietnia br. na stanowisku Customer Satisfaction Managera. Wyglądała, zajmujący się obsługą kluczowych klientów Sotrendera od lutego 2013 r., pełnił dotychczas funkcję Account Managera. Wcześniej pracował w Evolution Media Net, a prywatnie jest początkującym biegaczem i fanem koszykówki. Strzyżewski od maja 2013 r. pełniący obowiązki Business Development Managera, wcześniej związany z branżą gier wideo, prywatnie gra na gitarze basowej w zespole Żywiołak.
Do zespołu marketingu firmy po zakończonym stażu dołączył Michał Wieczorek, który objął nowoutworzone stanowisko Content Marketing Specialist. Wcześniej pracował jako Music Manager w firmie The Music Marketeers i współpracował z działem muzycznym portalu Onet. Będzie współpracował z Aleksandrą Prejs, która po awansie na stanowisko Marketing and Communications Managera koordynuje całość komunikacji firmy. Prejs zajmuje się marketingiem Sotrendera od dwóch lat, wcześniej była dziennikarką m.in. magazynu „Brief” oraz portalu branżowego Mediarun, zajmowała się także dziennikarstwem muzycznym. Zespół marketingu Sotrendera czas wolny spędza najchętniej na koncertach i festiwalach muzycznych, długich spacerach z psami lub gotując.
– Te zmiany to dla nas symboliczne zakończenie ważnego etapu rozwoju firmy. Zmiany w zespole sprzedaży i obsługi klienta to zwieńczenie wprowadzanej w ostatnich miesiącach reorganizacji procesów zgodnie z coraz częściej stosowanym w przypadku usług SaaS modelem Aarona Rossa, zakładającym m.in. ścisłą specjalizację poszczególnych funkcji. Marketing treści, czyli w naszym przypadku między innymi blog, raporty, prezentacje i wypowiedzi eksperckie zawsze był dla nas bardzo istotny i opłacalny biznesowo. Jest pewien, że dzięki Oli i Michałowi wkrótce będzie przynosił jeszcze lepsze efekty. – komentuje dr Jan Zając, prezes zarządu i współzałożyciel firmy.
Ponadto firma wzmocniła zespół produktowy, do którego dołączyło pięcioro nowych programistów. Ich pracę koordynuje Paweł Kucharski, współzałożyciel i CTO Sotrendera. Nad rozwojem produktów firmy czuwa natomiast Beata Zielińska, która objęła nowoutworzone stanowisko Product Managera. Z branżą reklamowa związana jest od 6 lat. Marzy o przebiegnięciu ultramaratonu i jest dumną właścicielką kotki o imieniu Lusia.
– Udało nam się zbudować mocny zespół, który umożliwi znacznie szybszy rozwój narzędzi. Pozwoli nam to na jeszcze dokładniejsze dopasowanie naszych usług do potrzeb i oczekiwań klientów, które zmieniają się dynamicznie wraz z rozwojem mediów społecznościowych. – dodaje Paweł Kucharski, CTO i współtwórca Sotrendera.
Sotrender to narzędzie internetowe umożliwiające szybką analizę, optymalizację oraz raportowanie działań marketingowych w mediach społecznościowych. Obecnie z usług firmy korzysta blisko 700 marketerów z 16 krajów na trzech kontynentach. W lutym br. Sotrender pozyskał ponad 1,6 mln zł inwestycji z funduszu Inovo.vc. Fundusze przeznaczone zostaną na rozwój i międzynarodową ekspansję firmy.