Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Gazeta.pl z nową stroną główną i nowym logo

Gazeta.pl zmieniła stronę główną. Wdrożeniu towarzyszy zmiana identyfikacji wizualnej.

– To prawdopodobnie największa zmiana w historii portalu, ale to nadal ta sama Gazeta.pl, tylko w nowocześniejszej i atrakcyjniejszej formie. Jesteśmy dumni z tego, kim jesteśmy. Chcieliśmy zachować styl i charakter, który cenią nasi czytelnicy, a jednocześnie dać im produkt, który wygląda jak przystało na rok 2015 – mówi Paweł Stremski, dyrektor wydawniczy Gazeta.pl.

Strona główna Gazeta.pl ma nowy układ – zwiększyła się w nim liczba prezentowanych zdjęć, formatów graficznych oraz materiałów wideo. Witryna jest podzielona na duże, atrakcyjne wizualnie obszary tematyczne, zawierające większą liczbę materiałów. Niektóre z działów zyskały nie tylko nową formę graficzną, ale też poszerzyły zawartość – „Biznes” łączy się teraz z „Technologiami”, „Kultura” z „Rozrywką”, a „Styl Życia” został rozbudowany o nowe podsekcje: „Moda i uroda”, „Dom i wnętrza” oraz „Rekreacja”. Stronę główną Gazeta.pl zamyka obszar „Nie przegap”, w którym użytkownicy znajdą najciekawsze materiały z serwisów, prezentowane wcześniej na stronie głównej, a teraz podane w bardzo atrakcyjnej graficznie formie.

logo_GazetaPL_1

Na Gazeta.pl dodatkowo wprowadzono nowy sposób przedstawiania autorów poszczególnych materiałów. Przy najważniejszych artykułach z każdego obszaru będą prezentowane zdjęcia oraz nazwiska ich twórców. Wyeksponowane będą również oryginalne formaty, które wyróżniają Gazeta.pl na rynku – m.in. rysunki Marka Raczkowskiego, quizy Michała Protaziuka, „Faktoid” Filipa Połoski czy „Weekend” Hani Rydlewskiej.

Nowa strona główna Gazeta.pl jeszcze wyraźniej podkreśla najważniejsze i najciekawsze tematy. Najnowsze informacje pojawiają się w specjalnym obszarze LIVE. – Naszym długofalowym celem jest automatyczne dopasowanie strony do czytelnika, jego zachowań, zainteresowań i potrzeb – wyjaśnia Paweł Stremski. – Pierwszym krokiem jest wprowadzenie specjalnego rankingu najnowszych i najpopularniejszych treści na stronie, który z powodzeniem sprawdza się w naszych aplikacjach. W kolejnych miesiącach będziemy testowali nowe pomysły day- i weekpartingowe – dodaje.

Nowa Gazeta.pl to też zmiana identyfikacji wizualnej. Jej autorem jest White Cat Studio. Motywem przewodnim nowego logo pozostał układ 9 kropek, który towarzyszy Gazeta.pl od momentu powstania. – Poprzednia identyfikacja wizualna z 2006 roku „zestarzała się” i nie odpowiadała już temu, czym dzisiaj jest Gazeta.pl – mówi Kalina Wyszyńska, dyrektor działu marketingu w Gazeta.pl. – Zależało nam na tym, by nowe logo łączyło wszystkie platformy, na których dostępna jest Gazeta.pl i w pełni oddawał jej charakter – dodaje.

Grupa Gazeta.pl to kilkadziesiąt serwisów internetowych, należących do wiodących w swoich kategoriach. Jest częścią spółki Agora S.A., notowanej na giełdzie w Warszawie. Gazeta.pl jest najważniejszą częścią grupy i znajduje się w czołówce polskich portali. Jego siłą są przede wszystkim serwisy informacyjne i tematyczne – min. Wiadomości.Gazeta.pl, Technologie.Gazeta.pl, Kultura.Gazeta.pl, Sport.pl, Plotek.pl, Kinoplex.pl, czy Foch.pl oraz lokalne – skupione w 21 polskich miastach. Portal od wielu lat buduje społeczność użytkowników na Forum.Gazeta.pl – największym forum internetowym w Polsce i na platformach blogowych. Oferuje też bogate treści multimedialne, tworzone przez własny zespół reporterski i w studio Gazeta.tv. Treści portalu dostępne są również w wersji mobilnej oraz za pośrednictwem aplikacji na systemy Android i iOS. Częścią działalności grupy są również serwisy ogłoszeniowe z rynku pracy, nieruchomości i motoryzacji.

Zmiany w Gazeta.pl obejmują nie tylko pełną wersję strony www, ale także wersję mobilną oraz aplikację Gazeta.pl LIVE na
najważniejsze systemy – Android, iOS oraz Windows Phone 8.