w ,

Jutro to mogę być ja i poproszę o pomoc. Bez wstydu. Nowa kampania Pomagam.pl

Proszę o pomoc

Głupio mi i wstyd prosić o pomoc… Tak rozpoczyna się spot w nowej kampanii Pomagam.pl. Według serwisu, osoby w trudnej sytuacji, zakładając zbiórki internetowe, często borykają się z poczuciem wstydu. Mimo że lubimy pomagać innym, proszenie o pomoc bywa trudne. Tą kampanią serwis Pomagam.pl podkreśla, że pomaganie to naturalna część naszego życia i warto prosić o pomoc. 

Pomagam.pl to polski serwis crowdfundingowy, który wspiera ludzi w  prowadzeniu darmowych zbiórek i zbieraniu środków na to, co ważne. Bardzo często są to sprawy związane z kosztownym leczeniem, niezbędną rehabilitacją, odbudową domu po pożarze czy potrzebną operacją dla czworonoga. 

Wiele zbiórek. Jeden wstyd.

Każdego dnia w serwisie pojawiają się zbiórki osób, które wiodły dobre życie, ale nagle przerwał je osobisty dramat. Potrzebują pomocy, ale prosząc o nią, czują wstyd. A pomaganie to działanie wymienne – raz pomagasz Ty, innym razem to inni pomagają Tobie. Bo tak naprawdę lubimy pomagać, dlatego warto prosić o pomoc. Bez wstydu. – podkreśla w nowej kampanii serwis Pomagam.pl.

Przeglądając zbiórki w naszym serwisie, zauważyliśmy, że wielu z nich towarzyszy wstyd. Fragmenty takie jak: “Jest mi wstyd prosić o pomoc”, “Długo się wahałem przed założeniem tej zbiórki” czy “Nie sądziłam, że kiedykolwiek będę zmuszona prosić o pomoc finansową” występują bardzo często i mówimy o zbiórkach na ważne cele, takie jak leczenie czy odbudowa domu po pożarze. Ten temat przewija się również w rozmowach z osobami, które rozważają założenie zbiórki i dzwonią do nas, by porozmawiać i podzielić się swoimi obawami. Z drugiej strony codziennie jesteśmy świadkami, jak ktoś zebrał potrzebną kwotę – mimo obaw i strachu, co jest najlepszym dowodem, że warto prosić o pomoc i to był nasz punkt wyjścia dla tej kampanii – opowiada Natalia Zdrojewska, Head of Growth w Pomagam.pl. 

Jutro to mogę być ja i poproszę o pomoc

Za każdą zbiórką stoi inna historia. Każda z tych historii ma swojego bohatera, który walczy o to, co dla niego ważne. Życie pisze różne scenariusze. A trudna sytuacja życiowa może spotkać każdego z nas. Sytuacje takie jak choroba, wypadek czy pożar to wydarzenia losowe, na które często nie mamy wpływu. Dziś pomogę komuś, jutro to ja mogę potrzebować pomocy. Niezależnie od statusu społecznego czy grubości portfela. 

Na co dzień mamy kontakt z tysiącami osób, zarówno zakładającymi zbiórki, jak i wspierającymi je. To dla nas wielka odpowiedzialność, ale też misja. Wierzymy w moc pomagania i doświadczamy jej każdego dnia, patrząc na zaangażowanie użytkowników naszego serwisu. Dlatego naszą kampanią chcemy zwrócić uwagę na to, że proszenie o pomoc to oznaka siły, a nie słabości. To powód do dumy, a nie wstydu. Prosząc o pomoc, pokazujemy, że walczymy o to, co dla nas najcenniejsze, że nie chcemy się poddać. A to przecież postawa, którą podziwiamy. Warto o tym pamiętać, kiedy to my sami ją prezentujemy, sięgając po pomoc. A jeśli się wahamy, to przypomnijmy sobie to uczucie, które pojawia się w nas, kiedy pomagamy innym – podkreśla Dobrosława Gogłoza, dyrektor zarządzająca Pomagam.pl

O kampanii Pomagam.pl

Kampania będzie realizowana przez cały rok, a jej celem jest budowanie świadomości społecznej. Serwis Pomagam.pl we współpracy z agencją marketingową All Hands zrealizował spot oraz sesję zdjęciową. Za scenariusz i reżyserię odpowiada Patryk Bugajski ze wspomnianej wcześniej agencji. 

Serwis pracuje również nad dedykowaną stroną internetową oraz przewiduje m.in. działania PR, reklamy w digitalu i mediach tradycyjnych oraz współprace. Wszystkie formy kampanii łączy ważny przekaz:

Jutro to mogę być ja i poproszę o pomoc. Bez wstydu. Nie oceniam. Pomagam.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Lidlowy przegląd cenowy

Lidlowy przegląd cenowy: nowa kampania Lidl Polska

Franciszek kowalski natalia dobosz

Natalia Dobosz i Franciszek Kowalski w MullenLowe Warsaw