Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Czy kampania społeczna może prześladować osoby otyłe?

„Czy wiesz, co jest najczęstszym źródłem zachorowań na raka, oprócz palenia papierosów?”

Okazało się, że odpowiedź na to pytanie, choć zgodna z badaniami naukowców, może wzbudzać kontrowersje – przekonała się o tym brytyjska organizacja charytatywna Cancer Research, której najnowsza kampania społeczna wyszła na ulice z takim właśnie pytaniem.

Plakaty, które zawisły w całej Anglii informują, że drugim najczęstszym źródłem zachorowalności na choroby nowotworowe jest otyłość. Choroba ta odpowiada za trzydzieści tysięcy zgonów rocznie w Wielkiej Brytanii i przewiduje się, że najbliższych latach stanie najczęstszym źródłem zmian nowotworowych, „wygrywając” w tej niechlubnej kategorii z paleniem tytoniu.

czytaj:   Teraz widzisz, co dobre. K2 dla Cappy

Kampania nie spotkała się jednak ze zbyt ciepłym przyjęciem, zaś wśród oburzonych głosów, najdonośniej zabrzmiała seria twitterowych wpisów popularnej komiczki i aktywistki Sofie Hagan, która walczy o zwiększenie akceptacji dla osób otyłych. Autorka książki I Call Myself a Feminist oskarżyła w niewybrednych słowach organizatorów kampanii o nieprzemyślaną decyzję, która pogarsza już i tak fatalną sytuację osób otyłych, zmagających się z rożnymi formami społecznego ostracyzmu.

Prześladowanie ludzi zmagających się z nadwagą hasłami obecnymi na widoku publicznym, może pogarszać ich zdrowie psychiczne i wzmagać depresję.

czytaj:   Książkowy Zestaw Ratunkowy

Autorzy kampanii bronią jednak swojego stanowiska, wskazując, że główną motywacją akcji uświadamiającej, jest fakt, że jedynie niewielki odsetek społeczeństwa jest świadom, że otyłość to przyczyna kilkunastu odmian raka. W tym samym czasie ich przeciwnicy przypominają, że otyłość to złożony problem społeczny, a jednym z jej źródeł jest sytuacja ekonomiczna osób dotkniętych ta chorobą – czyli coś, czego nie da się „wyleczyć” bez pomocy systemowej i zaprzestania stygmatyzacji osób otyłych.

czytaj:   Czy polskie firmy IT są gotowe na klientów z Zachodu? Raport Lizard Media - na podstawie badania OBOAK

Spór trwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *