w ,

Kleopatra i Król Artur powracają

Kleopatra i król artur powracają
W styczniu 2009 roku IKEA rozpoczęła kampanię wizerunkową „Ty tu urządzisz”. 9 lipca 2012 roku Kleopatra i Król Artur powracają na ekrany telewizorów i wchodzą do kin.
Kleopatra i król artur powracają
Filmy z Kleopatrą i Królem Arturem, bardzo wysoko oceniane przez ekspertów, były ulubioną reklamą wielu Polaków. IKEA odpowiadając na liczne prośby o powrót filmów na ekrany zdecydowała się ponownie zaprosić telewidzów do zabawy i przeniesienia się w czasy Kleopatry i Króla Artura, które choć odległe, w tym kontekście sytuacyjnym okazały się im tak bliskie i aktualne
Hasło przewodnie „Ty tu urządzisz” ma nadal zachęcać do życia po swojemu i przełamania obawy przed oceną ze strony bliskich i życia po swojemu. Polacy kochają swój dom, jako najważniejsze miejsce na świecie. IKEA swoją kampanią chce im jednak dodawać odwagi do zmiany wystroju domu, który wpływa na nastrój i jakość życia. Istotnych zmian w domu można dokonać niewielkimi środkami – na przykład dodając lub odświeżając różne tekstylia. Wiele zależy zatem od inicjatywy, chęci, odwagi, a nie tylko od zasobności portfela.
Dla przypomnienia, kampanię poprzedziły kilkuletnie badania konsumenckie i obserwacje socjologiczne, które dowiodły, że nasze społeczeństwo często ulega sugestiom bliskich, obawiając się dawania im powodów do krytycznej oceny. Boimy się słuchać wewnętrznego głosu, „dla świętego spokoju” powielamy stereotypy. A przecież każdy z nas jest inny – nie bójmy się więc pokazać własnego stylu w naszych domach – możemy przecież postawić na swoim, nie urażając nikogo. IKEA zachęca Polaków do tworzenia lepszych warunków życia, dzięki ładnym, dobrze zaprojektowanym, funkcjonalnym meblom i dodatkom; do urządzania i zmieniania wystroju domu tak, by czuli się w nim naprawdę u siebie.
To Twój tron, Kleopatro. Poduszka też …
Fabuła filmu przenosi nas w odległą przeszłość – czasy Imperium Rzymskiego i Starożytnego Egiptu – kiedy to Kleopatrę odwiedza „teściowa”, matka Antoniusza. Energiczna dama ma wyrobione zdanie na temat urządzania dworskich komnat i nie pochwala aranżacji wykonanej przez synową (Kleopatra bowiem urządziła dom po swojemu). Koronowane głowy i sławni władcy mogli spotkać się z podobnym problemem jak każdy z nas.
Film z Królem Arturem z kolei, kręcony na zamku w Malborku, przenosi widzów w czasy Króla Artura, którego matka nie podziela stylu wybranego przez władcę. Ważnym elementem scenografii był stół, zaprojektowany przez Allana Starskiego. Mebel, zaprojektowany z wielką dbałością o detale, okazał się na tyle realnie oddającymstylistykę średniowiecza, że na prośbę Dyrektora Muzeum pozostał w Sali Narożnej zamku i jest wykorzystywany podczas najważniejszych spotkań, np. Rady Muzeum czy Rady Miasta.
Działania reklamowe skierowane są głównie do kobiet w wieku 20-49 lat, które podejmują decyzje związane z urządzaniem wnętrz. Za kreację kampanii była odpowiedzialna agencja PZL, za planowanie mediów MEC. Reżyserią filmów reklamowych „Ty tu urządzisz” zajął się Iwo Zaniewski, za zdjęcia odpowiedzialny był Paweł Edelman, a scenografię przygotował Allan Starski.
Kampania potrwa od 9 lipca do 19 sierpnia w ogólnopolskiej telewizji oraz w kinach w miastach, gdzie znajdują się sklepy IKEA.
Kampania społeczna orange - wspieranie uczciwych praktyk sprzedażowych

Kampania społeczna Orange – wspieranie uczciwych praktyk sprzedażowych

Nagradzaj nielojalnych! Ciekawe case study programu lojalnościowego małej kawiarni

Nagradzaj nielojalnych! Ciekawe case study programu lojalnościowego małej kawiarni