w ,

Mały gest to wielka rzecz. Norweska kampania pokazuje jego siłę

Co robisz widząc przemarznięte dziecko? To pytanie rozpoczyna nietypowy spot norweskiej organizacji charytatywnej SOS Mayday. Kampania jest ilustracją społecznego eksperymentu, który miał pokazać, czy przechodnie są skłonni pomóc chłopcu w potrzebie.

Bohaterem spotu jest jedenastoletni Johannes siedzący na przystanku autobusowym w ośnieżonym Oslo. Chłopiec jest bez kurtki, wyraźnie trzęsie się z zimna i próbuje rozgrzać pocierając ramiona. W pobliżu przystanku ukryto kamery, które zarejestrowały reakcje mijających go osób.

Początkowo są beznamiętne, ale po chwili zagadują chłopca, który tłumaczy, że podczas szkolnej wycieczki ktoś ukradł mu kurtkę i musi czekać na przyjazd nauczycielki. Po chwili rozmowy miejsce dystansu zajmuje współczucie i kolejne osoby zdejmują szaliki, czapki i kurtki, by okryć nimi chłopca i poczekać na przyjazd pomocy. Film kończy kolejne pytanie: czy zareagujesz, gdy ktoś potrzebuje pomocy?

O takie samo wsparcie – sfinansowanie ciepłych kurtek dla dzieci uchodźców z Syrii – proszą pomysłodawcy spotu, czyli SOS Mayday, organizacja będąca częścią znanej również w Polsce sieci SOS Wioski Dziecięce. W domyśle, przekazanie wpłaty na konto fundacji jest równie prostym i ważnym aktem życzliwości jak okrycie kurtką przemarzniętego chłopca.

Film nie był reżyserowany, a Johannes zgłosił się do udziału jako ochotnik. Spośród kilkudziesięciu osób, które w ciągu dwóch dni zdjęć spotkał na przystanku, tylko trzy zupełnie go zignorowały.

marketing sensoryczny, czyli dlaczego ważny jest "crunch" - infografika 2

Marketing sensoryczny, czyli dlaczego ważny jest „crunch” – infografika

ile kosztuje reklama na youtube? 3

Ile kosztuje reklama na YouTube?