Para sympatycznych bohaterów promująca usługi Orange Polska, wykreowana ponad trzy lata temu, ma już 2 mln fanów w serwisie Facebook. Z kolei spoty przedstawiające przygody Serca i Rozumu na serwisie YouTube zanotowały już ponad 40 mln odsłon. Z okazji osiągnięcia rekordowych wyników agencja Lemon Sky przygotowała na zlecenie Orange spot komentujący to wydarzenie i specjalną stronę 2000000.pl z wieloma niespodziankami dla fanów popularnej pary.
„Serce i Rozum to format kreatywny, z którego jesteśmy bardzo dumni. Realizowany konsekwentnie od 2010 r. zmienił wizerunek TP i na trwałe zadomowił się w kulturze masowej. Każdy kolejny odcinek przygód sympatycznych bohaterów – obecnie już promujących usługi Orange Polska – jest pilnie śledzony nie tylko przez ich fanów. Z perspektywy minionych trzech lat możemy powiedzieć, że udało się stworzyć kultowy format skutecznie realizujący założenia marketingowe. Oczywiście 2 mln fanów to powód do satysfakcji, jednak przede wszystkim naszym celem jest rozwijanie więzi z fanami” – powiedział Paweł Patkowski, dyrektor marki, mediów i komunikacji w Orange Polska.
[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=Zj8tnVKBSQY’]
Pomysł na kampanię z udziałem Serca i Rozumu powstał w 2010 r. w agencji Publicis przy okazji projektowania działań komunikacyjnych, które miały na celu zmianę wizerunku TP i jej usług na bardziej przyjazne. Koncepcja błyskotliwych dialogów prowadzonych przez dwie sympatyczne postacie, które w prosty sposób wyjaśniają skomplikowane zagadnienia techniczne, bardzo szybko uzyskała akceptację klienta i została wprowadzona w życie.
Zobacz też: Heart&Brain, czyli jak stworzyć Serce i Rozum
Serce i Rozum jako bohaterowie zaistnieli na polskim Facebooku w sierpniu 2010 r. W ciągu trzech pierwszych miesięcy polubiło ich 40 tys fanów, a fanpage znalazł się w TOP 10 najszybciej rosnących stron. Już na początku profil Serce i Rozum przyjął kilka ważnych, strategicznych założeń, które zapewniły mu niesłabnącą popularność. Zgodnie z duchem social media fanpage został zbudowany w oparciu o emocje oraz zaangażowanie fanów wokół kontentu. Ci poczuli się wyjątkowo i chętnie polecali sobie filmy i aplikacje. W konkursach mieli okazję pozytywnie współzawodniczyć, poznawać ofertę oraz budować zaangażowanie znajomych. Atrakcyjne treści na profilu zapewniały i wciąż gwarantują rozrywkę. W 2011 r. Serce i Rozum zdobyli zaufanie fanów i weszli do pierwszej ligi na Facebooku. Zostali też najpopularniejszymi brandheroes w Polsce.
W 2012 r. konsekwentnie realizowana strategia przyniosła bardzo dobre rezultaty. Profil Serca i Rozumu stał się drugim najpopularniejszym miejscem na polskim Facebooku. Z początkiem 2013 r. objął prowadzenie, wyprzedzając Demotywatory.
źródło: mat. pras.