w

And the oscar goes to… Samsung

And the oscar goes to... Samsung
Źródło: https://twitter.com/TheEllenShow/status/440322224407314432

Sztuka robienia sobie zdjęć telefonem, która w przyszłości doczeka się zapewne jakiejś wymyślnej nazwy i setek akademickich opracowań, jest bez wątpienia jedną z najważniejszych sztuk wizualnych XXI wieku, a tak zwane „selfie” to jedna z najczęstszych form ekspresji w dzisiejszym internecie. Trudno o bardziej demokratyczną sztukę, twarz i telefon z aparatem ma prawie każdy, a publikacja zdjęcia nie wymaga żadnych umiejętności. Nie ma jednak co ukrywać, że poza zdjęciami byłych i aktualnych partnerów, interesują nas przede wszystkim „słitfocie” znanych i możnych postaci tego świata.

Co jest doskonałą okazją do ubicia wielu interesów, o czym mogliśmy się przekonać chociażby podczas ostatniej ceremonii wręczenia Oscarów. Impreza sponsorowana od pięciu lat przez firmę Samsung, relacjonowana na żywo przez telewizje z całego świata, stała się w tym roku poligonem doświadczalnym, na którym zaprezentowano, jak wygląda sztuka robienia profesjonalnych samojebek. Jednym z najciekawszych wynalazków, pozwalających aktorom na umieszczanie swoich spontanicznych wizerunków w internecie, okazało się tak zwane Twitterowe Lustro (Twitter Mirror) – niewielki tablet w ozdobnej ramie, dzięki któremu gwiazdy mogą zrobić sobie fotkę i wysłać na oficjalny twitterowy kanał danej imprezy. Pod tagiem #TheAcademy przez cały czas trwania imprezy mogliśmy podziwiać słitofcie wykonane za pomocą tego urządzenia.


Część zdjęć to wynik umowy sponsorskiej pomiędzy Samsungiem, Twitterem i telewizją ABC, która dzięki specjalnemu programowi dla reklamodawców Amplify, coraz mocniej wykorzystuje twitterowe kanały do promowania swoich programów. Amplify pozwala na sprzężenie treści nadawanych tradycyjnymi kanałami z serią sponsorowanych i promowanych postów, docierających do najbardziej zainteresowanych odbiorców.

Zwycięzcą oscarowej nocy okazała się jednak zupełnie inna słitfocia, zdjęcie, któremu udało się pokonać twitterowy rekord ustanowiony przez Baracka Obamę i zawiesić na chwilę serwery Twittera. Prawie trzy miliony re-tweetów to wynik zaciekłego, choć dyskretnego pojedynku pomiędzy Samsungiem i Apple, którego wynikiem okazało się zdjęcie zrobione przez Bradleya Coopera za pomocą najnowszego modelu Samsunga, użyczonego przez prowadzącą ceremonię Ellen DeGeneres, która jednak poza sceną tweetowała dość często ze swojego najnowszego iPhone’a. Rekordowa słitfocia, na której poza Cooperem znaleźli się między innymi Meryl Streep, Brad Pitt, Julia Roberts i Kevin Spacey momentalnie obiegła wszystkie najważniejsze serwisy informacyjne świata, stając się symbolicznym podsumowaniem tegorocznej ceremonii wręczenia najważniejszych nagród filmowych świata, ocenianej dość powszechnie jako raczej nudną.

Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie - konkurs

Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie – konkurs

Semahead dla rajapack

Semahead dla Rajapack