w ,

Apple, grube koty i krzykacze: Cannes Lions 2015 w kategorii Outdoor

Apple, grube koty i krzykacze: cannes lions 2015 w kategorii outdoor

Kapituła najsłynniejszych nagród reklamowych świata – Cannes Lions, po raz kolejny wskazała i nagrodziła branżowych mistrzów. Zażarty boj toczył się zwłaszcza w kategorii Outdoor, gdzie o Grand Prix biło się wiele wybitnych kreacji z całego świata, które opisywaliśmy również na Admonkey. Przedstawiamy listę zdobywców Grand Prix i złota canneńskich Lwów w kategorii Outdoor.

Grand Prix

  • Apple/iPhone 6: World Gallery, Brendan O, Cielo D, Jirasak P, Cole R, Teppo K
  • Agencja: TBWA\Media Arts Lab Los Angeles/Apple Cupertino
  • Temat: Dzięki Apple nośniki reklamowe zmieniły się w wielką galerię zdjęć. Z milionów chwil uchwyconych smartphone’em iPhone 6 i udostępnionych w mediach społecznościowych marka wybrała 162 fotografie z całego świata, które umieściła w przestrzeni outdoorowej. Zdjęcia pojawiły się również w gazetach. Kampania liczyła ponad 10,000 instalacji w 73 miastach w 25 krajach.

Złoto

  • KFC – Frytki, Udko, Burger
  • Agencja: BBDO Proximity Kuala Lumpur, Malezja
  • Temat: Kampania plakatowa przestawiająca minimalistyczne sylwetki płaczących dzieci o buziach w kształcie najpopularniejszych dań z menu KFC.

Outdoor-07-kfc-1

Outdoor-07-kfc-2

Outdoor-07-kfc-3

  • Millimed Tajlandia/tabletki na gardło Throatsil: Tyler, Ramsay, Ferguson
  • Agencja: BBDO Proximity Bangkok, Tajlandia
  • Temat: Na materiałach promujących środek na gardło pojawili się najsłynniejsi “krzykacze” showbiznesu i popkultury – Steven Tyler, Gordon Ramsay i sir Alex Ferguson.

Outdoor-06-millimed-1

Outdoor-06-millimed-2

Outdoor-06-millimed-3

  • City of Buenos Aires/The Buenos Aires Public Bike System: Dog, Baby
  • Agencja: The Community/La Comunidad Miami
  • Temat:“Nigdy nie przestawaj jeździć” to hasło kampanii opartej na kreacji plakatów promującej podróżowanie rowerami miejskimi . Kampania wygrała również Grand Prix i dwa Złote Lwy w kategorii Prasa.

Outdoor-18-buenos-aires-2

City of buenos

  • News UK/Sunday Times: Elton, Cowell, Branson
  • Agencja: Grey London
  • Temat: W kampanii zapowiadajacej publikacje “Listy Najbogatszych” sporządzonej przez pismo pojawiły się kocie odpowiedniki sklasyfikowanych na niej osób – Eltona Johna, Simona Cowella i Richarda Bransona. Pomysł na przeróbke wzięto z popularnego sformułowania “grube koty”, którym określa się bogaczy.

Outdoor-04-news-uk-3

Outdoor-04-news-uk-2

Outdoor-04-news-uk-1

  • Alghanim Motors – Honda/Honda Accord GPS: Irańczyk, Hindus, Arab
  • Agencja:Impact & Echo BBDO Safat, Kuwejt
  • Temat: W serii reklam promujących najnowszy system głosowej nawigacji Honda wykorzystała stereotyp lokalnych “przewodników”, dających niekoniecznie trafne wskazówki, gdy pytamy ich o drogę. Poskręcane ręce przedstawicieli poszczególnych nacji odpowiadają hasłu kampanii “Wskazówki głosowe na każdym zakręcie”.

Outdoor-03-alghanim-1

Outdoor-03-alghanim-2

Outdoor-03-alghanim-3

  • Abrinq Foundation – Save The Children: biało-czarna sukienka, błękitna sukienka, sweter, pulower, tunika
  • Agencja:Lew’Lara\TBWA São Paulo, Brazylia
  • Temat: Cykl plakatów uświadamiających, że przy tworzeniu ubrań sprzedawanych w sieciówkach i prezentowanych na wybiegach wykorzystywana jest praca najmłodszych. Na każdym z nich, stylizowanym na zdjęcie z sesji odzieżowej, pojawia się model lub modelka ubrany w strój w paski, przez które, niczym przez kraty więzienia, wyglądają dzieci.

Outdoor-05-abrinq-3

Outdoor-05-abrinq-4

Outdoor-05-abrinq-5

Outdoor-05-abrinq-1

Outdoor-05-abrinq-2

  • Unicef: Fatty, Nerd
  • Agencja: Prolam Y&R Santiago, Chile
  • Temat: Kreacja kampanii posterowej z Chile na rzecz Fundacji UNICEF. Kampania ma za zadanie przeciwdziałać cyberprzemocy, która jest jedną z głównych przyczyn depresji, czy też samobójstw dzieci w wieku szkolnym. Miała również zwiększać świadomość wpływu działań w sieci na życie innych. Prace zostały nagrodzone złotem w kategorii Prasa.

Unicef 2

Unicef

  • 28 Too Many/FGM: Wielka Brytania, Szwecja,Holandia, Niemcy, Włochy, Szkocja
  • Agencja: Ogilvy & Mather London
  • Temat: Kampania miała na celu zwiększyć świadomość odbiorców na problem rytualnego okaleczania kobiet. Zjawisko to teoretycznie dotyczy wyłącznie Afryki i państw Środkowego i Bliskiego Wschodu, jednak okazuje się, że dotyczy również mieszkańców Europy.

Toomany6

Toomany5

Toomany4

Toomany3

Toomany2

Toomany

  • Ecofill Ink Cartridges: Cyan, Magenta, Yellow, Black
  • Agencja: Ogilvy & Mather Kolumbia Bogota
  • Temat: Kampania kolumbijskiego oddziału Ogilvy & Mather Colombia Bogotá przedstawia cztery ilustracje, na których widać sceny zniknięcia ubrać. Oczywiście, jak to bywa – w najgorszym z możliwych momentów. Na każdym z nich dominuje inny kolor, a cztery plakaty przedstawiają cztery kolory CMYK.

Ecofill

Ecofill2

Ecofill3

Ecofill4

  • States United to Prevent Gun Violence: “The Gun Shop”
  • Agencja: Grey New York
  • Temat: Na potrzeby kampanii została stworzona imitacja sklepu z bronią na Manhattanie. Zaproszeni do niego zostali ludzie, którzy chcieli kupić swój pierwszy pistolet w życiu. Na każdej z broni zostały umieszczone metki z wytłumaczeniem do czego wcześniej został użyty dany pistolet. Wszystkie sytuacje zostały zarejestrowane przez ukryte kamery. Więcej o kampanii pisaliśmy tutaj.

  • Xiao Zhu/Air Purifier: Breathe Again
  • Agencja: Y&R Shanghai
  • Temat:Chińska agencja, która zajmuje się sprzedażą oczyszczaczy powietrza Xiao Zhu zaplanowała zwrócić uwagę na problem zanieczyszczeń. Kreacja polegała na projekcji twarzy płączących dzieci na dymie wydobywającym się z zakładów przemysłowych. O kampanii pisaliśmy wcześniej tu.

  • Women’s Aid: Look At Me
  • Agencja: WCRS London
  • Temat:Celem kampanii było zwrócenie uwagi odbiorców na problem przemocy domowej, ale przede wszystkim wypracowanie w nich potrzeby pomocy. Cyfrowy Billboard ukazujący pobitą/okaleczoną młodą kobietę stworzony przez agencję WCRS London został wyposażony w funkcję rozpoznawania twarzy. Im więcej osób patrzyło na plakat, tym mniej siniaków pokazywało się na twarzy kobiety, aż w końcu wszystkie znikały. Kampanię opisywaliśmy również tutaj.

    No Somos Delito (We Are Not Crime): Holograms for Freedom
  • Agencja: DDB Madrid
  • Temat: Jakiś czas temu Hiszpania zatwierdziła prawo, które ogranicza prawo do protestu. Ambient DDB Madrid powstał w celu zaprotestowania bez łamania prawa, jak się to udało? Agencja stworzyła protest hologramów.

Holograms for Freedom – Case Study from Javier Urbaneja on Vimeo.

    Samsung: Safety Truck
  • Agencja: Leo Burnett Buenos Aires
  • Temat: Utrzymując zasadę “potrzeba matką wynalazku” Samsung zaprojektował system wspomagający wyprzedzanie ciężarówek przez kierowców innych aut. Wynalazek bazował na bezprzewodowej kamerze z przodu oraz składającym się z 4 monitorów tyle wyświetlającym drogę.

  • Water for Africa: The Marathon Walker
  • Agencja: Ogilvy Paris
  • Temat: Ambient “The Marathon Walker” miał miejsce w kwietniu na paryskim maratonie. Głównym punktem akcji był marsz Gambijki Siabatou Sanneh wśród biegnących maratończyków. Kobieta ubrana była w odpowiednie dla kraju szaty oraz tablice z napisami i niosła na głowie ogromną butlę z czystą wodą. Akcja przeprowadzona została w celu zwiększenia świadomości o trudnościach, z jakimi afrykańskie kobiety muszą sobie radzić aby uzyskać dostęp do czystej wody pitnej.

The Marathon Walker Teaser EN from Water for Africa on Vimeo.

  • ZDK Gesellschaft Demokratische Kultur/Exit-Deutschland: Nazis Against Nazis: Germany’s Most Involuntary Charity Walk
  • Agencja: Grabarz & Partner Hamburg/GGH Lowe Hamburg
  • Temat: Przewrotna akacja zaangażowała grupe neonazistowskich działaczy w zbiórkę pieniędzy przeznaczonych na zwalczanie ich własnych postulatów.

  • Sport Clube Do Recife: Security Moms
  • Agencja: Ogilvy São Paulo, Brazil
  • Temat: Przemoc podczas meczów to codzienność na brazylijskich stadionach piłkarskich (i pewnie nie tylko). Klub sportowy Recife we współpracy z brazylijskim Ogilvy znalazł rozwiązanie tego problemu – mamusie. Kobiety w średnim wieku, jak również same rodzicielki kibiców zostały poddane treningowi, aby pilnować porządku i bezpieczeństwa podczas rozgrywek. Skutki kampanii możemy zobaczyć na filmie.

The clean & fresh mystery

The Clean & Fresh Mystery

Tajemniczy świat jeżyków

Tajemniczy świat Jeżyków