w

Yope przeznacza 1% obrotu na działania proekologiczne

Znana z prospołecznych i proekologicznych działań marka kosmetyczna YOPE deklaruje, że od 2022 roku przeznaczać będzie 1% swojego obrotu na działania dla Ziemi i dla społeczności. W tym roku to ponad pół miliona złotych. Deklaracja jest częścią nowej strategii marki: #YOPEforGOOD.

Zmierzyć dobro

Marka w ramach 1% inwestuje w odpowiedzialny produkt – nowoczesne ekologiczne opakowania, certyfikowane składniki; w prężnie rozwijającą się sieć stacji refill; w akcje charytatywne i społeczne, wsparcie finansowe oraz rzeczowe na rzecz fundacji; w promocję i komunikację wartości.

Paweł Kosowicz, współwłaściciel marki „Ten 1% procent jest dla nas ważny. Zawierają się w nim nasze działania związane z wprowadzaniem ekologicznych rozwiązań wokół produktów, ale też kwoty i pomoc rzeczowa przeznaczana na działania społeczne i charytatywne. Po raz pierwszy policzyliśmy, ile przeznaczamy na inicjatywy z zakresu zrównoważonego rozwoju – w skali roku może to być nawet ponad pół miliona złotych.”

Firma YOPE deklaruje, że od powstania firmy jej działaniom przyświeca filozofia dobrego życia – dbanie o siebie, o bliskich, o dom, a przy tym o społeczność i o Planetę, na której żyjemy.

Ta filozofię wyraża się nie tylko w naturalnych kosmetykach i ekologicznych środkach czystości YOPE ale też w licznych działaniach firmy.

#YOPEforGOOD

Opakowania YOPE wykonane są między innymi z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu, ze szkła i z bio-plastiku, etykiety drukowane są na folii z trzciny cukrowej, a dzięki stacjom refill marka udostępnia klientom możliwość ponownego napełniania opakowań swoimi produktami.

Ale nie tylko wokół samych produktów YOPE dzieje się dużo dobrego. Firma aktywnie wspiera fundacje działające na rzecz środowiska czy społeczności. Wspólnie z Fundacją Łąka od 2018 roku w ramach akcji #beeYOPE wspiera dzikie pszczoły i edukuje o tym, jak ważne dla naszego ekosystemu są łąki kwietne. Z fundacją Las na Zawsze w 2022 posadzi pierwszy hektar lasu, w 2020 zakupiła specjalistyczny sprzęt dla strażaków w Dolinie Biebrzy, a w 2021 wsparła fundację Mysikrólik i jej ośrodek rehabilitacji dzikich zwierząt.

YOPE cały czas wspiera osoby z grup wykluczonych – seniorów, matki dzieci z niepełnosprawnościami i imigrantów we współpracy z fundacją Ocalenie. Szeroko w social mediach promuje idee rodzicielstwa bliskości, świadomości ciała, mówi o zdrowiu kobiet i ubóstwie menstruacyjnym. O tematach ważnych dla marki i dla jej konsumentów.

Joanna Pawełczak, w YOPE odpowiedzialna za działania CSR „Społeczna odpowiedzialność to istotna kwestia dla konsumentów, którzy w decyzjach zakupowych zwracają uwagę nie tylko na jakość produktu, ale również na wartości i realne działania stojące za daną marką. Odbiorcy patrzą firmom na ręce i rozliczają z konkretnych działań. Nie wystarczą już okrągłe hasła o „przyczynianiu się do zrównoważonego rozwoju”. Nabierają znaczenia stojące za deklaracjami liczby, które są elementem transparentności marki i budowania zaufania wśród konsumentów.”

No dobrze, a co dalej?

Plany YOPE na 2022 rok obejmują między innymi:

  • dalszą współpracę z fundacjami i zaangażowanie w kolejne akcje społeczne i charytatywne;
  • redukcję ilości plastiku używanego w opakowaniach nawet o 30% – oznacza to zmniejszenie ilości używanego plastiku rocznie przynajmniej o 10 ton!
  • zwiększenie ilości opakowań pochodzących z recyklingu
  • rozwinięcie sieci stacji refill – w 2022 roku będzie ich aż 200 w całej Polsce.

Karolina Kuklińska-Kosowicz, prezeska YOPE „Dlaczego to robimy? Żyjemy z mężem tak by dbać o siebie, o naszą rodzinę, społeczność i o środowisko. Tę filozofię dobrego życia przenieśliśmy do YOPE. To marka z duszą, autentyczna, bardzo o nas, którą tworzą też ludzie zaangażowani w ważne dla nas sprawy. Pomagamy innym, bo możemy to robić i wspólnie działać na rzecz lepszej przyszłości. Uważam, że tak trzeba. Po prostu.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

GIPHY App Key not set. Please check settings

agnieszka heidrich

Agnieszka Heidrich nowym szefem działu strategii w strukturze Creative Service Line dentsu Polska  

young leosia

Ponad 5k za buty Sprandi z autografem Young Leosi