Niemal połowa sklepów internetowych oprócz kanałów własnych prowadzi również sprzedaż na Allegro. Jednak przez zmiany w polityce tego portalu sprzedawcy sprzedają mniej. Według danych platformy Shoper, niższe przychody dotyczą szczególnie branży dziecięcej, mody, akcesoriów i sportu.
Czy wprowadzone w ostatnich miesiącach przez Allegro zmiany w zasadach publikowania i promowania ofert na portalu wpłynęły realnie na sprzedaż sklepów? Z zestawienia danych o sklepach z platformy Shoper sprzedających na portalu aukcyjnym wynika, że niektóre sklepy na Allegro sprzedają wyraźnie coraz mniej.
Spis treści
Dzieci, odzież, akcesoria i sport sprzedają mniej
Jednocześnie te same cztery branże odnotowały największy spadek przychodów z Allegro. Najwięcej, bo o 31 proc., spadły przychody sklepów z branży sport i podróże. Sklepy oferujące artykuły dla dzieci straciły 27 proc., a podmioty sprzedające modę oraz upominki i akcesoria – po 23 proc. przychodów.
Trudno jednoznacznie oceniać, dlaczego przychody z Allegro spadły. Powodem mogą być zmiany wprowadzane sukcesywnie w tym serwisie, skutkujące zwiększeniem kosztów sprzedaży. Drugim powodem może być wejście na Allegro dużych marek, z którymi trudniej konkurować mniejszym podmiotom. Warto zaznaczyć też, że Allegro swój debiut w sprzedaży detalicznej zaczęło właśnie od kategorii dziecięcej, co po kilkunastu miesiącach przyniosło efekty. Od jakiegoś czasu zauważamy też zwiększone zainteresowanie inwestowaniem we własny kanał sprzedaży i wspieranie go działaniami reklamowymi, m.in. kampaniami AdWords, co bezpośrednio wpływa na zwiększenie sprzedaży w e-sklepie.
JACEK ZIENTKIEWICZ, BRAND MANAGER PLATFORMY SHOPER.