Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

“Możesz mi nawrzucać” Traficar i IKEA Kraków z pierwszymi w Polsce samochodami dostawczymi na minuty

Na ulice Krakowa wyjechały właśnie pierwsze w Polsce samochody dostawcze na minuty. Oprócz charakterystycznego brandingu Traficara, na pojazdach widnieją różne zabawne hasła. „Możesz mi nawrzucać. Najlepiej z IKEA”, „Zakochałem się w IKEA od pierwszego wożenia”, „Nieważne gdzie. Ważne, że z IKEA” – to tylko niektóre nich. Dlaczego? Innowacyjną usługę Traficar wprowadził we współpracy z IKEA Kraków i to właśnie spod tego sklepu można wypożyczać samochody. Akcja wsparta została działaniami w mediach społecznościowych i kampanią public relations.

Nowa usługa oferowana jest w ramach coraz popularniejszej w Polsce idei współdzielenia samochodu, jednak carsharing samochodów dostawczych jest czymś zupełnie nowym na rynku. Mieszkańcy Krakowa, jako pierwsi w Polsce, będą mogli skorzystać z tej innowacyjnej formy transportu. Przed IKEA Kraków pilotażowo stanęło 6 dostawczych Renault Kangoo, ale firmy już zapowiadają, że w miarę zapotrzebowania liczba samochodów będzie rosnąć. Nie wykluczają też rozszerzenia usługi na inne lokalizacje w mieście.

czytaj:   Drag queens + IKEA = Beautiful Possibilities

Zalety korzystania z usługi i ładowność samochodu pokazano na krótkim animowanym filmie, który opublikowany został na kanale YouTube firmy Traficar

Akcja wsparta jest też działaniami promocyjnymi na Facebooku Traficar i IKEA oraz kampanią public relations. Usługę w przestrzeni miejskiej promują widniejące na samochodach hasła: „Możesz mi nawrzucać. Najlepiej z IKEA”, „Zakochałem się w IKEA od pierwszego wożenia”, „Nieważne gdzie. Ważne, że z IKEA”, „Biorę na pakę. Najlepiej z IKEA”, „Chcesz mi nawrzucać? Czekam przed IKEA” i „Wożę się z IKEA”.

czytaj:   100 kotów. Dlaczego ‘making of’ czasami nie jest fajny

Za działania PR odpowiadają Open Media (po stronie IKEA Kraków) oraz Walk (po stronie Traficar). Agencja Open Media była również odpowiedzialna za copywriting. Kreacją i produkcją filmu promocyjnego zajęła się agencja Brilliant Group. Działania w mediach społecznościowych prowadzą Walk (po stronie Traficar) i Kalicińscy.com (po stronie IKEA).

Sposób działania automatycznego najmu samochodów dostawczych przebiega tak samo, jak w przypadku Traficarów osobowych. Jedyna różnica polega na tym, że po wyładowaniu mebli wypożyczony samochód należy odstawić na dedykowane miejsce przed sklepem IKEA Kraków. Samochody wybrane zostały specjalnie z myślą o produktach IKEA Kraków i będzie można nimi przewieźć każdy mebel dostępny w sklepie. Nawet największe szafy PAX, które pakowane są w płaskie, ergonomiczne paczki.

czytaj:   Marta Zienkiewicz i Jakub Kiraga z Hill+Knowlton Strategies laureatami Young Creatives Cannes

W przyszłości Traficar i IKEA Kraków planują również szereg innych działań o charakterze społecznym, charytatywnym i cross sellingowym. Kooperację ułatwia fakt, że obu firmom przyświeca podobna misja i wartości. Wśród nich szczególne miejsce zajmuje troska o środowisko, a w tym aspekcie carsharing stanowi idealne pole do współpracy.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *