Alternatywa dla seo: Inwestycja w seo może pomóc w wypromowaniu strony, ale nie jest jedyną metodą do osiągnięcia marketingowego sukcesu. Infografika stworzona przez serwis PR Daily pokazuje, w jaki sposób równie skutecznie (i często bezkosztowo) wykorzystać dostępne zasoby.
Spis treści
Po pierwsze: wejdź w rolę dziennikarza
Zaproponuj pismu związanemu z twoją branżą pisanie darmowego eksperckiego artykułu raz w miesiącu. Dziennikarze odpływają z zawodu przez niskie zarobki, co oznacza deficyt treści, więc taka propozycja powinna zostać przyjęta z entuzjazmem.
Po drugie: dbaj o design
Wysoka jakość wizualna oferowanego contentu ma kluczowe znaczenie dla jego popularności, ale też dla zaufania, którym wizytownik obdarza stronę. Najnowsze badania pokazują, że aż 94% z nich umieszcza estetykę strony wśród kluczowych czynników wpływających na jej wiarygodność.
Po trzecie: znajdź orędownika, a nie rzecznika
Osoba obejmująca stanowisko specjalisty ds. PR powinna być nie tylko kompetentna i sumienna, ale też zaangażowana w branżę i pełna zapału do obowiązków. Jej entuzjazm przełoży się na jakość i liczbę informacji prasowych, co automatycznie zwiększy obecność Twojej marki w sieci.
Po czwarte: komunikuj twarzą w twarz
Żadna forma kontaktu nie jest równie skuteczna, jak osobista rozmowa, podczas której możesz komunikować się nie tylko słowem, ale też gestem oraz mimiką. Osobista znajomość z dziennikarzem lub partnerem biznesowym przeniesie waszą relację na wyższy poziom i pomoże zbudować lepsze zaangażowanie po obu stronach.
Po piąte: troszcz się i bądź na bieżąco
Informacje, które przesyłasz partnerom, zarówno biznesowym, jak i prasowym, powinny być sprofilowane pod kątem ich oczekiwań i zainteresowań. Dzięki temu dasz im do zrozumienia, że znasz ich upodobania, opinie i sposób myślenia, co również pomoże zacieśnić relację. Ta zasada musi dotyczyć nie tylko materiałów oficjalnych, ale też mniej formalnych kontaktów podtrzymujących bieżący dialog.
Po szóste: rozgadaj się
Śledź blogerów piszących o Twojej branży lub działalności i od czasu do czasu komentuj ich wpisy.
Po siódme: bądź hojny
Udostępniaj własny, ciekawy content jak największej liczbie odbiorców, wykorzystując media społecznościowe różnego typu.
Z całością infografiki można zapoznać się poniżej.