w

Carlsberg zmienił kolor dla fanów Liverpool FC

Carlsberg zmienił kolor dla fanów liverpool fc

Z okazji rocznicy zmiany barw klubowych Liverpool FC na czerwony, marka Carlsberg także zmienia barwy i wprowadza limitowaną edycję piwa Carlsberg Red Barley, specjalnie uwarzonego dla fanów klubu.

Drużyny w czerwonych barwach wygrywają częściej – to przekonanie skłoniło Bill’a Shankly’ego, menedżera Liverpool FC, do podjęcia decyzji o zmianie koloru szortów i skarpet zawodników z białych na czerwone. Zmiana ta poprzedziła pasmo sukcesów klubu.

Aby uczcić ten historyczny moment oraz trwające od 26 sezonów partnerstwo Liverpool FC i piwa Carlsberg, marka przygotowała dla fanów klubu po raz kolejny coś specjalnego – limitowaną edycję piwa Carlsberg Red Barley. W Laboratorium Carlsberga w Kopenhadze piwowarzy i naukowcy browaru opracowali recepturę piwa na czerwonym słodzie jęczmiennym, które jest całe czerwone – od etykiety, przez butelkę, po jej piwną zawartość.

– Kiedy nasz szef, Bill Shankly, powiedział nam, że od teraz będziemy występować cali na czerwono, 100% piłkarzy poparło tę decyzję, a czas pokazał, że był to świetny ruch. Bill wierzył, że kolor czerwony sprawi, iż będziemy wyglądali jakbyśmy miel po 7 stóp wzrostu, a to dawało nam poczucie siły. Od tego czasu czerwony strój Liverpoolu stał się ikoną w świecie piłkarskim – powiedział Ian St. John, legendarny napastnik Liverpoolu, który zagrał w ponad 300 meczach klubu.

Bill Shankly nie był jedyną osobą, która uważała, że drużyny w czerwonych barwach odnoszą większe sukcesy. Już wcześniej naukowcy i badacze sprawdzili, że zawodnicy w czerwonych strojach wygrywają częściej – to psychologiczny efekt noszenia ubrań w kolorze, który od zawsze symbolizował dominację i wysoki status społeczny.

Carlsberg

Wyniki badań pokazują, że w rozwoju dyscyplin i zawodów sportowych kolor czerwony był postrzegany jako dominujący. Noszący ten kolor zawodnicy czuli przewagę wobec swoich konkurentów, a drużyny w czerwieni były podczas rozgrywek bardziej pewne siebie – uważa Russel Hill, profesor antropologii ewolucyjnej na Uniwersytecie Durham, który prowadził badania nad wpływem koloru czerwonego w sporcie.

Carlsberg Red Barley o zawartości alkoholu 4,6% z limitowanej edycji ma czerwoną barwę dzięki użyciu odmiany jęczmienia, który jest naturalnie czerwony. Został on wyhodowany przez ekspertów z Laboratorium Carlsberga w Kopenhadze.

Podejmując wyzwanie uwarzenia piwa o czerwonej barwie dla fanów klubu Liverpool FC wiedzieliśmy, że to nie będzie łatwe. W przeciwieństwie do tradycyjnych czerwonych piw typu ALE, kolor czerwony naszego pilznera pochodzi z zewnętrznej łuski czerwonego jęczmienia. Ma on stosunkowo niską odporność na zmiany pogody i okazał się trudny w uprawie w ilości, jakiej potrzebowaliśmy do uwarzenia tej limitowanej partii. Ponad rok trwały eksperymenty, ale cieszymy się, że nasz zespół poradził sobie z tym zadaniem. Uwarzyliśmy to piwo specjalnie dla fanów Liverpoolu i mamy nadzieję, że będzie im smakowało – mówi Brigitte Skandhauge, szefowa Laboratorium Carlsberg.

Partnerstwo marki Carlsberg z klubem FC Liverpool jest najdłużej trwającym w Premier League – od 26 sezonów! W 2017 roku z okazji 25. rocznicy współpracy z klubem marka Carlsberg uwarzyła limitowaną edycję piwa „Czerwony Chmiel”.

Nowa limitowana edycja piwa Carlsberg Red Barley dla fanów FC Liverpool miała swoją premierę 26 kwietnia 2019 r. na stadionie Anfield z okazji meczu pomiędzy Liverpoolem a Huddersfield Town w rozgrywkach Ligi Mistrzów.

Z okazji uwarzenia Czerwonego Carlsberga marka przygotowała dla fanów klubu także inne atrakcje. Fani mogli wygrać wyjazd do Liverpoolu na mecz z The Wolves (klub piłkarski Wolverhampton Wanderers). 15 maja rusza natomiast konkurs na polskim profilu marki Carlsberg na Facebooku. Do wygrania jest 150 zestawów dwóch butelek z limitowanej edycji Carlsberg Red Barley o poj. 0,64l. Konkurs potrwa do 23 maja i aby wygrać nagrody, trzeba będzie odpowiedzieć na pytanie dotyczące współpracy marki z klubem. Tuż przed finałowym meczem Ligi Mistrzów fani będą mogli wziąć udział w drugim konkursie, trwającym od 27 maja do 3 czerwca. Nagrodami będą specjalne zestawy dla kibiców – pasjonatów piwa Carlsberg.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dagrasso kampania nuorder

Codemedia i NuOrder odpowiedzialne za launch Da Grasso w telewizji

Kandydat do parlamentu z reklamą na pornhub

Kandydat do parlamentu z reklamą na PornHub