w

 Pierwsza „papierowa” butelka na piwo

Papierowa butelka

Grupa Carlsberg odsłania kolejny etap prac nad Green Fibre Bottle

  • Grupa Carlsberg ogłosiła, że jest bliżej stworzenia pierwszej „papierowej” butelki – Green Fibre Bottle – wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.

  • Przedstawiła dwa nowe prototypy butelki z włókna roślinnego.

  • Kolejne firmy przystępują do wspólnego przedsięwzięcia.

Podczas Szczytu Burmistrzów Miast C40 w Kopenhadze, w Danii zaprezentowano dwa nowe prototypy butelek z włókna roślinnego. Jest to kontynuacja prac firmy Carlsberg nad innowacyjnymi, zrównoważonymi opakowaniami. Są one ważną częścią programu zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards ZERO”, którego jednym z celów jest ograniczenie do zera emisji dwutlenku węgla we wszystkich browarach należących do grupy i redukcja o 30 proc. śladu węglowego w całym łańcuchu wartości do 2030 r.

Dwa nowe prototypy

Nowe prototypy butelek są wykonane  z włókien drzewnych pozyskanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Opakowania mają specjalną wewnętrzną powłokę, dzięki której butelki mogą być napełniane piwem i w pełni nadają się do recyklingu. Jeden z prototypów ma cienką powłokę wewnątrz z tworzywa sztucznego PET pozyskanego z recyclingu, a drugi w 100 proc. biodegradowalną powłokę z bioplastiku PEF (biodegradowalnego polimeru). Oba prototypy posłużą do testów, aby sprawdzić właściwości barierowe poszczególnych materiałów czyli czy chronią np. piwo przed utratą jakości. Carlsberg chce dzięki tym testom opracować butelkę, która w 100 proc. wytworzona będzie z materiałów organicznych (bio-based bottle), bez użycia syntetycznych polimerów (nie biodegradowalnych).

Pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami dla wszystkich formatów naszych opakowań i jesteśmy zadowoleni z postępów, jakie zrobiliśmy przy tworzeniu Green Fibre Bottle. Jesteśmy jeszcze w fazie testów, ale dwa nowe prototypy są ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia naszego celu – wprowadzenia tego przełomowego opakowania na rynek. Innowacje wymagają czasu, dlatego kontynuujemy współpracę z ekspertami, aby sprostać technicznym wyzwaniom. Podobnie wyglądał proces pracy nad naszym rozwiązaniem Snap Pack, który umożliwia znaczące ograniczenie stosowania plastiku do owijania multipacków piwa  – mówi Myriam Shingleton, Vice President Group Development w Grupie Carlsberg.

Współpraca z nowymi partnerami

W 2015 r. Carlsberg rozpoczął projekt, mający na celu opracowanie butelki na piwo wykonanej z pozyskanego w zrównoważony sposób włókna drzewnego. Do współpracy nad Green Fibre Bottle zaproszono ekspertów od innowacyjnych opakowań z ecoXpac, duńską firmę opakowaniową BillerudKorsnäs i  naukowców z Duńskiego Uniwersytetu Technicznego. Wsparcie dla przedsięwzięcia zapewnił też Duński Fundusz Innowacji (Innovation Fund Denmark). Wspólnym wysiłkiem powstało Paboco® – Paper Bottle Company – przedsięwzięcie BillerudKorsnäs i firmy Alpla, specjalizującej się w produkcji butelek.

Firma Paboco® zainicjowała dzisiaj powstanie społeczności, która wspólnie działać będzie na rzecz innowacyjnych opakowań papierowych. Do Grupy Carlsberg dołączą w ramach tej społeczności takie firmy, jak: The Coca-Cola Company, The Absolut Company i L’Oréal. Inicjatywa zrzeszać będzie  globalne firmy i światowych ekspertów, których misją jest rozwój zrównoważonych opakowań najwyższej jakości, przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu na środowisko.

Współpraca z naszymi partnerami od 2015 r. nad projektem Green Fibre Bottle pokazuje, że tego typu innowacje mogą powstawać, kiedy pracuje się razem. Cieszymy się, że teraz także inne, myślące w podobny sposób firmy dołączyły do Paboco®. Partnerstwa takie jak to, mogą przynieść prawdziwą zmianę i zjednoczyć wszystkich w dążeniu do stworzenia zrównoważonych, przyjaznych środowisku opakowań – dodaje Myriam Shingleton.

Opakowania, które nie obciążają środowiska to także rozwiązanie dla konsumentów, by pomóc im żyć w bardziej zrównoważony sposób.

Najważniejsza jest praca zespołowa. Współpracujemy na każdym etapie łańcucha wartości, identyfikując ryzyka i wierząc, że „papierowa butelka” stanie się rzeczywistością i fundamentalnie zmieni przemysł opakowaniowy – mówi Gittan Schiöld, interim CEO w Paboco®.

Papierowa butelka

Nieustanne dążenie do lepszego

Grupa Carlsberg zgodnie ze swoją misją „Warzymy dla lepszego dziś i jutra” od lat stawia na innowacje w zrównoważonych opakowaniach. W 2018 r. firma wprowadziła szereg innowacyjnych rozwiązań, jak np.  folia termokurczliwa z recyklingu, bardziej ekologiczne farby do etykiet i wspomniany już Snap Pack, który zamiast folii wokół sześciopaków skleja puszki kroplą biodegradowalnego kleju.

Praca nad innowacyjnymi opakowaniami wpisuje się w  wieloletnią tradycję firmy Carlsberg opartą o innowacje i odkrycia, jak słynne już dokonania naukowe Laboratorium Carlsberg, tj. oznaczenie skali pH i  wyizolowanie czystych kultur drożdży.

Grupa Carlsberg

Grupa Carlsberg jest jedną z wiodących grup piwowarskich na świecie, oferującą szerokie portfolio marek piwnych i napojowych. Flagowa marka – Carlsberg – jest jedną
z najbardziej znanych na świecie. Z kolei takie marki jak Baltika, Carlsberg i Tuborg znajdują się w gronie ośmiu największych marek w Europie.  Grupa Carlsberg zatrudnia ok. 41 tys. pracowników, a swoje produkty sprzedaje na ponad 150 rynkach. Więcej na www.carlsberggroup.com.

Papierowa butelka

Zrównoważony rozwój w Grupie Carlsberg

Program zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards ZERO” jest odpowiedzią na wyzwania takie jak zmiany klimatu, niedostatek wody i problemy dotyczące zdrowia publicznego. Program jest integralną częścią globalnej strategii SAIL’22 Grupy Carlsberg i składa się z czterech ambicji oraz odpowiadającym im celom, które mają być osiągnięte do 2030 r., z okresem przejściowym w 2022 r.  Te ambicje to: ZERO śladu węglowego, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz kultura ZERO wypadków. Program określa, w jaki sposób Grupa realizuje swoją misję warzenia piwa dla lepszego dziś i jutra. Together Towards ZERO opiera się na naukowym podejściu i jest zgodny z celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Więcej informacji na: www.carlsberggroup.com/sustainability

Inicjatywa papierowych butelek

Inicjatywa papierowych butelek zrzesza pionierskich partnerów, marki i ekspertów ds. materiałów, projektowania i technologii. Razem przyczyniają się do bardziej zrównoważonego życia na co dzień, promując w pełni biodegradowalne, nadające się do recyklingu butelki wyprodukowane z włókien odnawialnych (renewable fibres). Długofalowy innowacyjny projekt jest realizowany przez Paboco® – Paper Bottle Company.

Paboco

Paboco® – Paper Bottle Company to przedsięwzięcie joint venture firm BillerudKorsnäs – dostawcy rozwiązań i materiałów opakowaniowych oraz Apla – specjalisty w produkcji butelek, powstały ze start-up’u dzięki ekspertom od innowacji z ecoXpac. Celem przedsięwzięcia jest zaopatrzenie konsumentów w pełni biodegradowalne, nadające się do recyklingu papierowe butelki, które całkowicie zmienią przemysł opakowaniowy i jego wpływ na środowisko. Więcej informacji na https://www.paboco.com/

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magdalena szlasa

Magda Szlasa awansuje w strukturze Publicis Worldwide Polska

Ceneo. Pl

Cenię sobie! Nowa kampania reklamowa od Ceneo.pl