w ,

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

W piątek 28 listopada poznaliśmy laureatów piątej i równocześnie ostatniej edycji Festiwalu Chamlet, który wyróżnia, piętnuje i wyśmiewa najgorsze polskie reklamy. Walka była zacięta, a wybory jury jak zwykle kontrowersyjne. W gronie najlepszych wśród najgorszych (lub raczej najgorszych wśród najgorszych) znalazła się między innymi Naczelna Rada Adwokacka w Katowicach, agencja eventowa Everal oraz spot wyborczy Mariana Kowalskiego z Ruchu Narodowego.

Pełna lista zwycięzców prezentuje się następująco:

ZWYCIĘZCY

Reklama drukowana: Fundacja vide-crede

Reklama telewizyjna: Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie

Reklama społeczno-polityczna: Marian Kowalski

Reklama internetowa: Everal

Communication design: Okręgowa Rada Adwokacka w Katowicach

/p>Ponieważ zgodnie z zapowiedziami piąta edycja Festiwalu ma być ostatnią, z tej okazji przyznany został również EkstraSuper Chamlet dla najgorszej reklamy minionej pięciolatki. Zdobył go tegoroczny zwycięzca w kategorii Reklama drukowana, czyli Fundacja vide-crede, co wzbudziło wśród publiczności sporą konsternację. Nie od dziś wiadomo jednak, że wybory festiwalowego jury wzbudzają spore emocje i często nie trafiają w gusta przeciętnych reklamożerców, czego najlepszym dowodem, są głosowania na Super Chamlet, prowadzone przez Gazetę Wyborczą – tu zawsze wygrywają zupełnie inne typy.

A co dalej z Chamletem? Zgodnie z zapowiedziami, od przyszłego roku Festiwal Chamlet zamieni się w Hamleta przez samo H, który skoncentruje się na zagadnieniach z zakresu communication design. Jego credo, zasięgnięte z Szekspira, ma brzmieć „być albo nie być” i oznacza, że twórcy nowego festiwalu chcą nie tylko chwalić najlepszych („być”), ale też, nawiązując do tradycji Chamleta, ganić najgorszych („nie być”), dzięki czemu zapewni kompleksowe spojrzenie na tę dziedzinę designu. Szczegóły przedsięwzięcia nie są znane, ponieważ dopiero się rodzą, więc jeśli tylko pojawią się nowe ustalenia, będziemy o nich informować.

Poniżej zamieszczamy pełną listę nominowanych razem z ich dokonaniami.

NOMINACJE

Reklama drukowana:

1. Avanti – metale kolorowe za reklamę „U nas pręt to pręt, rura to rura, a nie…”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

2. Boryszew S.A. za reklamę płynu Borygo „Możesz mieszać ze wszystkimi kolorami”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

3. Gredan za reklamę „Kupię Twojego dłużnika”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

4. Pizza Taxi za reklamę „Masz ochotę na trójkącik?”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

5. Profi za reklamę „Rozkosz w ustach”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

6. Rogowski Development za reklamę „Ale jak to? Planujesz mieszkanie? I nie sprawdziłeś u Rogowskiego?”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

7. Spa Nałęczów za reklamę „U nas się wybiczysz”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

8. Telewizja Republika za reklamę „Włącz prawdę”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

9. Fundacja Vide-crede za reklamę „Choroba Cię bierze? Weź i módl się”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

10. Warszawska Szkoła Reklamy za reklamę „Sprawdź moją szkołę…”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

Reklama telewizyjna:

1. Danone Polska za reklamę jogurtu Activia

2. Agito.pl za reklamę „Agito.pl – zakupy z przyjemnością”

3. Amino za reklamę „Kasa Romana”

4. Bartek S.A. za reklamę „Tysiące kobiet i mężczyzn w ciąży przez Bartka

5. Wędliny Bohun za reklamę „Nie ma bardziej szczerej miłości niż miłość do jedzenia”

6. IGOR S.R.L. za reklamę IGOR Gorgonzola „Jak ją robią, że jest taka dobra?”

7. LOB S.A. za reklamę „Zabezpiecz się”

8. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie za reklamę „Uczelnia Korczaka zaprasza”

9. Smakowita Pajda za productplacement w serialu „Klan”

10. Super Express za reklamę „Karta zdrapka”

Reklama społeczno-polityczna:

1. Wojciech Łaszkiewicz za plakat wyborczy „Co Ciebie boli? Co Ciebie wk…a? Czego oczekujesz?

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

2. Ewelina Siwik- Wójtowicz za plakat wyborczy „Nie jestem świnią, by nażreć się przy korycie”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

3. Beata Kempa za spot wyborczy w kampanii do Parlamentu Europejskiego

4. Izabela Łukomska-Pyżalska za spot wyborczy w kampanii do Parlamentu Europejskiego

5. Joanna Senyszyn za piosenkę wyborczą w kampanii do Parlamentu Europejskiego

6. Karol Karski za serię spotów wyborczych w kampanii do Parlamentu Europejskiego

7. Marek Migalski za spot wyborczy w kampanii do Parlamentu Europejskiego

8. Marian Kowalski za spot i plakat wyborczy w kampanii do Parlamentu Europejskiego

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

9. Marta Cywińska za spot wyborczy w kampanii do Parlamentu Europejskiego


10. Zofia Boratyńska za spot wyborczy w kampanii samorządowej

Reklama internetowa:

1. BingoSpa za reklamę „Dziś będzie na twarz kochanie”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

2. Dr Pepper Polska za komunikację na fanpage’u marki na Facebooku

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

3. Everal za reklamę „W majówkę Ci nie wyszło? Nadchodzi Boże Ciało”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

4. Futura Edukacja za reklamę „Przyszłość jest w Tobie”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

5. La-Mar za firmową stronę internetową www.la-mar.com.pl

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

6. NSZZ Solidarność Region Jeleniogórski za wpis „Oferta dla Pań” na facebookowym profilu
Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

7. Orange Polska za reklamę „Walcz z nudą”

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

8. Festiwal FantastykiPyrkon za spot zapowiadający festiwal pl. „Kostki zostały rzucone”

9. LFP Targi za spot zapowiadający targi instalacyjne

10. Zakłady uboju i rozbioru TG NoVa za spot prezentujący ubojnię (ze względu na drastyczność filmu podajemy tylko link – oglądacie na własną odpowiedzialność) https://www.youtube.com/watch?v=KNRtf7OZFUk

Communication design:

1. P.H.U Brutal za koncepcję kreatywną marki

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

2. Miejska Biblioteka Publiczna w Morągu za koncepcję sesji zdjęciowej promującej bibliotekę

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

3. Fundacja vide-crede za koncepcję komunikacyjną fundacji

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

4. Piwo Zamkowe za koncepcję kampanii reklamowej piwa

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

5. Okręgowa Rada Adwokacka w Katowicach za koncepcje tożsamościową

6. Super Ruchacz za koncepcję kreatywną marki

7. Urząd Miasta Krakowa za wybór logo promującego kandydaturę Krakowa do organizacji ZIO 2022

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

8. Fundacja „Marka dla Polski” za koncepcję kreatywną propozycji logo dla Polski

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

9. Studio 3 za real time marketing

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

10. IKKA Nowy Targ za koncepcję kreatywna marki

Chamlety 2014 rozdane. Co dalej?

Tälja , czyli zostań adamem słodowym

Tälja , czyli zostań Adamem Słodowym

Grupa wp kupuje money. Pl

Grupa WP kupuje Money.pl