Grupa Wirtualna Polska podpisała umowę zakupu 100% udziałów w Grupie Money, jednej z najmocniejszych marek w polskim internecie, przez co wzmacnia pozycję lidera w prestiżowej kategorii „Biznes, Finanse, Prawo”. Inwestycja ta stanowi także fundament do dalszego rozwoju Grupy WP w obszarze finansowego e-commerce. Wartość transakcji nie została ujawniona.
Grupa Money prowadzi działalność redakcyjną, reklamową oraz e-commerce. Flagowym produktem jest powstały 14 lat temu serwis Money.pl – jeden z najpopularniejszych portali finansowych w Polsce. Serwisy Grupy miesięcznie docierają do ponad 3,7 mln użytkowników.Naszą ambicją i jednocześnie jednym z celów strategicznych, konsekwentnie realizowanym od lutego br., jest inwestycja w wysokiej jakości, opiniotwórcze treści. Włączenie tak uznanej marki jak Money.pl do naszego portfolio jest naturalnym krokiem w kierunku realizacji tej strategii. Nasza redakcja biznesowa poszerza się o zespół uznanych dziennikarzy i ekspertów z takich dziedzin jak giełda, raporty gospodarcze, analityka finansowa oraz prawo. – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska.
Od połączenia WP z o2 na wiosnę tego roku inwestowaliśmy w segment „Biznes, Finanse, Prawo”, co przełożyło się na intensywne wzrosty liczby czytelników oraz osiągnięcie we wrześniu pozycji lidera w tej kategorii Megapanelu. Inwestycja w Grupę Money cementuje tę pozycję i wzmacnia portfolio silnych marek Grupy WP – dodaje Grzegorz Czapski, VP Corporate Development Grupy WP.
Z uwagą obserwowaliśmy, jak Grupa Wirtualna Polska wraz z funduszem Innova Capital skutecznie umacnia swoją pozycję w polskiej sieci, nie tylko przez akwizycje, ale także przez nowatorskie projekty, w których teraz i my będziemy mogli aktywnie uczestniczyć. Wnosimy do Grupy WP szereg kompetencji produktowych i unikalny know-how. Połączenie sił nie tylko stabilizuje naszą pozycję rynkową, ale przede wszystkim otwiera przed nami nowe możliwości biznesowe. – komentuje transakcję Aleksander Kusz, Prezes Grupy Money.
Ważnym elementem działalności Grupy Money jest dynamicznie rozwijający się segment e-commerce, który jest jednym z filarów strategii rozwoju Grupy WP. Grupa Money rozwinęła serwisy i narzędzia pozwalające na kupowanie oraz sprzedawanie produktów i usług finansowych w sieci, a także oszczędzanie środków czy zarządzanie prywatnym budżetem. Dzięki swojej ugruntowanej pozycji w tym segmencie oraz wypracowanym relacjom biznesowym z dużymi instytucjami finansowymi, transakcja nabycia udziałów w Grupie Money stanie się dla Wirtualnej Polski solidnym fundamentem do dalszej ekspansji w tym obszarze.
Transakcje e-commerce opierają się w dużej mierze na zaufaniu. Połączenie siły marki WP z marką Money pozwoli nam stworzyć sieć zaufanych witryn internetowych, które gwarantują prestiżowym markom finansowym właściwy kontekst dla ich działalności sprzedażowej w internecie oraz dotarcie do właściwych odbiorców zainteresowanych konkretnym produktem – mówi Michał Brański, VP Strategia Grupy WP.