W świadomości społecznej zawód copywritera nie ma jeszcze głęboko zakorzenionego miejsca. Co poniektórym nazwa może wskazywać na związek tego zawodu z pisaniem czy tworzeniem tekstów, ale na dobrą sprawę niewielu ludzi spoza branży orientuje się w usługach, jakie świadczy copywriter.
Należy bowiem podkreślić, że zakres usług copywriterskich jest niezwykle szeroki. Może zaczynać się już od pisania opisów produktów, poprzez tworzenie artykułów na blogi firmowe, a kończyć na przygotowaniu treści na strony internetowe czy wymagających artykułów eksperckich, poprzedzonych długim i wnikliwym researchem.
Spis treści
Czym zajmuje się copywriter?
Tak naprawdę wszystko zależy od zapotrzebowania na treści. Znaczna część osób wykonujących usługi copywriterskie pracuje jako freelancerzy, których oferta jest naprawdę bogata – równie duża część zajmuje stanowiska w agencjach reklamowych. Copywriterzy zajmują się niemalże wszystkimi formami reklamy – above oraz below the line, przygotowują hasła i slogany reklamowe, wymyślają nazwy firm i przedsiębiorstw z różnych branż.
Tym, co bardzo ułatwia pracę copywritera, jest brief, czyli odpowiedzi klienta na dane pytania, któe w założeniach mają poznać profil firmy lub przedsiębiorstwa, a także szczegółowo poznać wymagania wobec kampanii reklamowej.
Co liczy się w zawodzie copywritera?
Przede wszystkim – kreatywność. Bez kreatywnego podejścia do swoich obowiązków przygotowywane treści mogą nie mieć polotu czy dobrego brzmienia. Warto jednakże zauważyć, że specyfika danych tekstów nie zawsze wymaga kreatywności – jest to najbardziej widoczne szczególnie w zleceniach dotyczących pisania pod algorytm wyszukiwarki.
Jeśli mówimy jednak o tradycyjnym copywritingu, rozumianym na przykład jako praca w agencjach reklamowych, to kreatywność bez wątpienia zajmuje pierwsze miejsce na liście najbardziej cenionych umiejętności copywritera.
Ważne jest również zaplecze warsztatowe, które w jakiejkolwiek pracy związanej z pisaniem czy tworzeniem treści powinno być bardzo głębokie. Umiejętności związane z poprawnym językowo pisaniem pozwalają wprowadzić kreatywne podejście do formułowania zdań, dzięki czemu możemy posługiwać się różnymi środkami stylistycznymi; metaforami czy powtórzeniami, uatrakcyjniając tym samym nasz tekst. Jeżeli piszesz dobrze i chcesz kształcić się w tym kierunku, praca copywritera powinna Ci się spodobać.
Dla kogo copywriting?
Warto zaznaczyć, że copywriting jest świetną pracą dla osób, które lubią pisać artykuły i treści innego rodzaju. Copywriting często miesza się na pewnych polach z dziennikarstwem, szczególnie internetowym, co może być atrakcyjne dla wielu osób. Przygotowywanie treści może być zajęciem na długo, a zarobki w tej branży również nie należą do małych – szczególnie jeśli mówimy o pracy w agencjach kreatywnych i reklamowych, a także o mających bogatą ofertę i zajmujących swoje miejsce na rynku freelancerach.
Więcej informacji Tekst powstał we współpracy ze stroną http://profesjonalnycopywriter.pl/ na której dostępne są usługi copywriterskie. |
Zobacz też: Jak zostać copywriterem?
14 Comments
Leave a Reply