w ,

Blog firmowy może przynieść duże zyski. Jak tworzyć treści, które przyciągną wielu nowych klientów?

Firmę w internecie można rozwijać na wiele sposobów. Oprócz płatnych reklam czy aktywności w social mediach dużo korzyści może przynieść także blog firmowy. Aby jednak maksymalnie wykorzystać jego potencjał, trzeba nie tylko wiedzieć, o czym pisać, ale też jak. Nawet najbardziej pożądane tematy na niewiele się bowiem zdadzą, jeśli treść nie będzie dostatecznie zachęcająca. Dobre treści na blogu firmowym mogą natomiast skutecznie przyciągnąć wielu nowych klientów.

Czy blog firmowy w ogóle jest potrzebny?

Wiele biznesów funkcjonuje na rynku bez bloga firmowego. Niektóre z nich to duże firmy i świetnie sobie radzą. Nie oznacza to jednak, że blog firmowy to zbędny dodatek. Wręcz przeciwnie – tkwi w nim ogromny potencjał. Warto pamiętać, że potencjalni klienci są już zmęczeni tradycyjnymi reklamami. Bardzo często je ignorują albo nawet ich nie zauważają, korzystając z wtyczki, która blokuje tego typu treści. Właśnie dlatego na popularności ciągle zyskuje reklama natywna czy właśnie blogi firmowe. Wiele osób szuka w internecie rozwiązania swoich problemów czy odpowiedzi na konkretne pytania. Tworzenie bloga związanego z daną branżą jest więc świetnym sposobem, by taką treść im dostarczyć, jednocześnie wzmacniając swój autorytet i przy okazji dbając o SEO.

Dwie grupy odbiorców, do których należy kierować wpisy

Przed omówieniem całej struktury, którą powinny posiadać dobre treści na blogu firmowym, warto uświadomić sobie, kto będzie je czytał. Zasadniczo czytelników można bowiem podzielić na dwie kategoria. Do pierwszej z nich będą należeć ludzie zainteresowani firmą. To mogą być dawni klienci, którzy rozważają kolejny zakup, osoby, które zainteresowała reklama i chcą zapoznać się z ofertą albo takie, które za czyimś poleceniem postanowiły sprawdzić, co dana firma sprzedaje. Warto przekonać ich dobrym, merytorycznym wpisem, że z oferty sklepu warto skorzystać.

Jest jednak także druga grupa osób – ta, która o firmie dowiaduje się przypadkowo. Na początkowym etapie nie jest zainteresowana zakupem. Szuka natomiast odpowiedzi na konkretne pytania – na przykład jak wybrać najlepszy sprzęt do ćwiczeń, jak zrobić makijaż na wieczór czy w jaki sposób zaaranżować kuchnię. I tutaj właśnie firma ma duże pole do popisu. Jeśli sprzedaje kosmetyki do makijażu, może stworzyć serię rad, jak robić dobry make up. Jeśli produkuje meble, dobrym pomysłem będą poradniki aranżacyjne. Wówczas odbiorcy takich treści zapoznają się z artykułem i dopiero pośrednio zainteresują się oferta firmy. Oczywiście pod warunkiem, że tekst uznają za merytoryczny.

Pierwszy wniosek – dobre treści na blogu firmowym tworzone są dla obu grup czytelników. Tematy należy więc wybierać, na przykład w oparciu o Google trends, pytania najczęściej zadawane przez klientów czy problemy w branży. Warto przy tym zadbać o dobór słów kluczowych, by zwiększyć szansę, że dany tekst zostanie wysoko wyświetlony w wynikach wyszukiwania.

Dobre treści na blogu firmowym – 4 rzeczy, o których nie można zapomnieć

Czas przejść do części związanej z samą strukturą wpisów. Po pierwsze warto pamiętać, że powinna być ona przyjemna dla oka. Ściana tekstu nie wygląda dobrze, dlatego lepiej dzielić tekst na mniejsze fragmenty. Można też dodać dodatkowe zdjęcia, które urozmaicą całość albo użyć wypunktowań, które uczynią tekst bardziej przystępnym i uporządkowanym.

Oprócz tego należy zadbać jeszcze o 3 inne ważne aspekty:

  • Nagłówek – od niego wszystko się zaczyna. Przy tworzeniu wpisu na bloga obowiązują podobne zasady co przy opisie produktów. Tak jak klient po samej nazwie decyduje, czy w ogóle chce zapoznać się z ofertą, tak czytelnik w oparciu o nagłówek podejmie decyzje, czy kliknąć w treść i czytać dalej. Zasada jest więc prosta – należy tworzyć tytuły „klikalne”, ale jednocześnie przekonujące o merytoryce tekstu
  • Lead – kilka pierwszych zdań to moment, gdy trzeba ostatecznie przykuć uwagę czytelnika. Nie ma jednej idealnej recepty na stworzenie leadu, tak samo jak nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, jak tworzyć opisy produktów. Na pewno jednak dobrze sprawdzi się stawianie pytań, bezpośrednio odwołania do czytelnika, czy zdania pokazujące, że dokładnie rozumie się problem, czy wątpliwości, z jakimi się zmaga
  • Dalsza część tekstu – na tym etapie jest już łatwiej. Należy jednak zawsze mieć przed oczami cel – czytelnikowi w tytule i leadzie została przedstawiona jakaś obietnica. Najczęściej – że w dalszej części tekstu znajdzie on przydatne porady i odpowiedzi na swoje pytania. Teraz trzeba tę obietnicę spełnić. Innymi słowy, tekst powinien być spójny z tytułem i pierwszym akapitem. Warto też upewnić się, że zawiera praktyczne informacje, a nie jest tylko „laniem wody” służącym przede wszystkim optymalizacji pod kątem SEO.

Zobacz też:

Z reguły 7 marketing korzysta już od wielu dziesięcioleci. Jak stosować ją w swojej firmie, by zwiększyć zyski?

Krótki poradnik dla początkującego blogera: co warto wiedzieć o pozycjonowaniu?

Czym jest SERP i jakie ma znaczenie w kontekście pozycjonowania strony?

2 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. Świetny artykuł! Ogólnie content marketing to przyszłość zarówno pozyskiwania ruchu organicznego z Google jak dobry sposób na pozyskiwanie leadów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podstawy e-marketingu w małej firmie

Co każda osoba prowadząca własny biznes powinna wiedzieć o e-marketingu?

Marka Visa z Wieden+Kennedy i Publicis Groupe na poziomie globalnym