w , ,

Don’t grow up

Wroclaw mural

Kampanie społeczne mają różny wymiar. Jedne z nich namawiają do działania, inne do udzielania pomocy, do zastanowienia się nad swoimi zachowaniami. Jednym słowem są to kampanie, które mają zwracać uwagę na jakiś problem SPOŁECZNY i pokazywać drogę do rozwiązania tego problemu.

Na genialny w swej prostocie pomysł wpadła marka Mercedes we Wrocławiu.

W nawiązaniu do swojej najnowszej kampanii Grow Up przy współudziale władz miasta i miejskich artystów, przygotowali mural, który ma za cel „zdefiniować dorosłość na nowo”. Tłumaczenie jest na tyle lakoniczne i po prostu idiotyczne, że może oznaczać dosłownie wszystko.

Sponsorowane murale na ulicach polskich miast to raczej standard, ale przypominamy, że Wrocław pojął decyzję o stworzeniu Park kulturowego (Uchwała o Parku Kulturowym „Stare Miasto” obowiązuje od 23 kwietnia 2015 roku). Parkiem Kulturowym jest „objęty obszar ok. 210 hektarów, uznany za pomnik historii, czyli Stare Miasto w granicach fosy miejskiej, ale także Wyspy Odrzańskie, Ogród Botaniczny, Ostrów Tumski, park Słowackiego, cała Promenada Staromiejska, a także plac Kościuszki. Cały obszar wrocławskiego Parku Kulturowego jest wpisany do rejestru zabytków, ale niestety zbyt często pojawiają się tutaj reklamy i inne obiekty, wieszane bez zgody konserwatora zabytków. Uchwała przyjęta 10 kwietnia 2014 roku, która powołała istnienie parku kulturowego, pomaga utrzymać estetykę w najcenniejszym obszarze Wrocławia.”

Absurd sytuacji czuje Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia.

Dodatkowo nazwanie tego muralu kampanią społeczną  jest po prostu szkodliwe dla wizerunku kampanii społecznych.

Nie ma tu NIC co definiowałyby jakikolwiek społeczny problem i próbowało go rozwiązać.

Chyba, że chodzi o konsumpcję. Dorosły człowiek bierze kredyt na Mercedesa, bierze kredyt na mieszkanie, czy na pralko-szuszarkę.
Problemem jest to, że nie czujesz się wystarczająco dorosły? KUP SOBIE COŚ, CO ZDEFINIUJE CIĘ JAKO DOROSŁEGO 🙂

Mimo, że kampanię społeczną może przygotować każdy podmiot (firma, fundacja, stowarzyszenie) i nawet jeśli są to kampanie, z którymi się nie zgadzam, bo nie są zgodne z moim światopoglądem (na przykład „Nie odkładaj macierzyństwa na potem”), to jednak uznaję, że są to kampanie prowadzone na rzecz jakiejś społeczności.

Natomiast trudno mi się pogodzić z tym, że miasto Wrocław godzi się na reklamowy mural Mercedesa, który będzie miał swoje „nierzucające się w oczy logo”, na jednej ze ścian budynku położonego w centrum miasta i nazywa to kampanią społeczną.

więcej na ten temat przeczytacie tutaj: www.tuwroclaw.com/wiadomosci,mural-czy-prokapitalistyczna-reklama-awantura-po-akcji-mercedesa-i-reakcja-miasta-beda-zmiany-w-przepisach-zdjecia-wideo,wia5-3266-35262.html
zdjęcie: tuwroclaw.com

Małgorzata Litorowicz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tankuj24

Ruszyła kampania aplikacji Tankuj24

Większość młodych mam zmienia nawyki zakupowe po urodzeniu dziecka

Większość młodych mam zmienia nawyki zakupowe po urodzeniu dziecka