in ,

Jak promować swój blog firmowy i czerpać maksymalne korzyści z content marketingu? Sposobów jest wiele

Jak promować blog firmowy
jak promować blog firmowy

Blog firmowy może przynieść wiele korzyści. Nic więc dziwnego, że niejeden przedsiębiorca decyduje się tworzyć wartościowy content i czerpać z tego profity. Tu pojawia się jednak pewien istotny problem – na efekty trzeba długo czekać. Nawet przy świetnym pozycjonowaniu bez upływu czasu się nie obejdzie. Nie zmienia to jednak faktu, że proces zdobywania stałych czytelników czy zwiększania ruchu na blogu można przynajmniej przyspieszyć. I tu właśnie pojawia się pytanie – jak promować blog firmowy?

Po pierwsze – SEO

Zacznijmy od podstaw, czyli pozycjonowania. Google promuje treści, które według algorytmów są najbardziej wartościowe. Tę wartość ocenia się natomiast na podstawie kilku wyznaczników. Wśród nich wymienić można m.in. zgodność danej treści z zapytaniem użytkownika.

Właśnie dlatego słowa kluczowe mają tak ogromne znaczenie. Jeśli umiejętnie się je dobiera i dobrze wplata w tekst, ma on szansę znaleźć się znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania. A to już pierwszy krok do sukcesu. W końcu najpierw należy zadbać o to, by potencjalni czytelnicy w ogóle mieli szansę znaleźć blog w odmętach internetu.

Trzeba jednak dodać, że SEO to złożony proces. Nie wystarczy 1, 5 czy 10 postów, by ruch na stronie niewyobrażalnie wzrósł. Liczy się zresztą nie tylko ilość, ale także czas. Zwykle, by ruch organiczny rzeczywiście przyniósł dobre efekty, trzeba uzbroić się w cierpliwość i poczekać co najmniej kilka miesięcy.

Po drugie – jakość

Może nie jest to rada ściśle związana z promowaniem bloga, ale warto pamiętać o jakości. Teraz w internecie można znaleźć tak wiele informacji na każdy temat, że czytelnicy stają się naprawdę wybredni. Słabe czy przeciętne treści ich nie satysfakcjonują – w końcu zawsze znajdą jakąś stronę, na której treści będą naprawdę dobre.

Jedyną możliwością, by nie zostać w tyle za konkurencją, jest więc zadbanie o jakość. Najlepiej też znaleźć sposób na to, by odróżnić się od innych, a więc dać czytelnikowi coś, czego nie znajdzie w innym miejscu. To nie muszą być wcale żadne wymyślne rozwiązania. Czasem wystarczy już wzbogacenie tekstów o infografiki, charakterystyczną narrację czy umieszczenie krótkiego podsumowania na końcu wpisu, które pozwoli uporządkować całą wiedzę.

Jakość jest najważniejszym elementem content marketingu. Właśnie dlatego przed zastanowieniem się, jak promować blog firmowy, trzeba mieć pewność, że w ogóle jest co promować. W końcu nie chodzi tylko o to, by więcej osób jednorazowo zapoznało się z publikowanymi treściami, ale by blog zdobywał coraz więcej (i najlepiej stałych) czytelników, którzy potem mogą stać się klientami.

Po trzecie – social media

Większość przedsiębiorstw ma swój profil firmowy na Facebooku czy konto na LinkedIn. Warto więc wykorzystać social media do promowania treści publikowanych na blogu. W ten sposób osoby, które śledzą już działania firmy na innych kanałach, będą mogły się dowiedzieć, że taki blog istnieje albo że pojawiły się na nim treści, które potencjalnie je zainteresują.

Poza tym nie można zapomnieć o jeszcze jednej zalecie social media – to idealne miejsce do budowania zaangażowanej społeczności i skracania dystansu. Nic więc dziwnego, że istnieje duża szansa, że obserwujący rzeczywiście chętnie zapoznają się z treścią bloga.

W tym kontekście warto też zadbać o zamieszczenie na blogu przycisku pozwalającego udostępniać wpis w mediach społecznościowych. Dzięki temu czytelnicy sami będą go promować, jeśli uznają, że treść zasługuje na to, by podzielić się nią z innymi.

Po czwarte – newsletter

Newslettery wciąż są skutecznym narzędziem marketingowym. Jeśli tworzy się je w przemyślany sposób, dzięki wiadomościom mailowym można zbudować zaangażowaną i wierną społeczność. Właśnie dlatego newsletter może okazać się świetnym sposobem na promowanie nowych postów na blogu – istnieje duża szansa, że subskrybenci zainteresują się tą treścią i chętnie zajrzą na blog.

Po piąte – wpisy gościnne

Dobrym rozwiązaniem może być też nawiązanie współpracy z inną firmą prowadzącą bloga o podobnej tematyce. Takie rozwiązanie jest zresztą korzystne dla obu stron. Druga firma może w zamian np. też opublikować wpis gościnny i w ten sposób pozyskać nowych czytelników. A nawet jeśli się na to nie zdecyduje, to post gościnny będzie dobrym urozmaiceniem na blogu.

Wpisy gościnne dobrze sprawdzą się jednak także w przypadku blogów skupiających się na innych dziedzinach, ale jakoś powiązanych z danym biznesem. Np. prawnik prowadzący firmowego bloga może przygotować wpis gościnny na blogu o e-commerce i poruszyć w nim najważniejsze kwestie prawne związane z prowadzeniem sklepu online czy wytłumaczyć, w jaki sposób prawidłowo skonstruować regulamin sklepu internetowego. Blog o e-commerce zdobywa w ten sposób wartościowy content przygotowany przez specjalistę, a prawnik zwiększa zasięgi i być może zdobywa w ten sposób nowych klientów.

Jak promować blog firmowy? – płatne metody

Na koniec warto wspomnieć także o płatnych metodach. Jeśli blog firmowy ma naprawdę duży potencjał, to można rozważyć zainwestowanie w jego rozwój. Możliwości w tym zakresie jest co najmniej kilka:

  • Płatne kampanie na Facebooku i LinkedIn – pozwolą dotrzeć do nowych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani publikowaną treścią.
  • Posty sponsorowane – można też zapłacić innemu serwisowi czy blogowi o dużych zasięgach za możliwość wypromowania tam swoich własnych wpisów. Warto jednak pamiętać, że czytelnicy coraz bardziej sceptycznie podchodzą do nachalnych reklam. Lepiej więc, by był to naprawdę wartościowy, merytoryczny artykuł, a warstwa promocyjna stanowiła jedynie niewielką jego część.
  • Współpraca z influencerami – to ostatnie rozwiązanie, na które decydują się przede wszystkim firmy z większym budżetem. Dzięki wiernej społeczności skupionej wokół osoby wpływowej, istnieje duża szansa, że obserwujący posłuchają rekomendacji i chętnie zajrzą na blog firmowy. Przy tym rozwiązaniu trzeba jednak liczyć się z wysokimi kosztami i pamiętać, że tylko jeśli grupa docelowa influencera będzie spójna z grupą docelową bloga, takie rozwiązanie może przynieść dobre efekty.

Jak widać, sposobów na promowanie bloga jest naprawdę wiele. Dobre efekty można uzyskać już nawet przy korzystaniu z darmowych metod. Zawsze trzeba jednak pamiętać, że ostatecznie to jakość będzie mieć największe znaczenie. Właśnie dlatego tak ważne jest, by pisać na tematy, które rzeczywiście zaciekawią czytelników i każdy wpis przygotowywać z dużym zaangażowaniem.


  1. Dlaczego świadome budowanie Customer Experience uwzględnia Customer Persona?
  2. Praca w marketingu – na czym polega i dla kogo ta ścieżka kariery jest odpowiednia?
  3. Jak korzystać z ChatGPT?

One Comment

Leave a Reply
  1. Fajny artykuł odróżniający się na tle podobnych w internecie. Dzięki niemu zainteresowałem się tematem i zdecydowanie przeczytam u Ciebie więcej wpisów. Coś czuje, że nie będę tego żałował 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak zwiekszyc widocznosc w internecie

Czym jest SEO? Jak przy pomocy SEO można zwiększyć widoczność w internecie?

Budowanie strategii komunikacji

Budowanie strategii komunikacji – na co postawić w 2022 roku?