Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Praktyczne wskazówki, które pozwolą zwiększyć ruch (i sprzedaż) w sklepie internetowym

jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Wydawać by się mogło, że większy ruch w sklepie internetowym oznacza więcej zysków. Tymczasem liczba kliknięć ma mniejsze znaczenie niż ich jakość ruchu. Można przyciągnąć wielu ludzi na swoją stronę internetową, ale póki nie są oni zainteresowani ofertą, ruch na stronie nie przełoży się na zyski. Trzeba więc wiedzieć, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym, by czerpać z tego jak najwięcej korzyści.

Bezpłatne źródła ruchu

By zwiększyć ruch w sklepie internetowym, niekoniecznie trzeba od razu decydować się na płatne reklamy. Można skorzystać także z darmowych źródeł. Duży potencjał mają maile, czy social media, które są trzecim największym kanałem reklamowym na świecie. Warto więc zamieszczać link do swojej oferty na Facebooku czy Instagramie, a także do podpisu e-mail, wizytówek czy nawet w postaci wpisu na Mapach Google.

Należy przy tym pamiętać o dostosowaniu przekazu do konkretnych mediów społecznościowych. Każdy z kanałów służy innym celom, a użytkownicy mediów społecznościowych na różnych platformach zachowują się w nieco inny sposób. Na Instagramie liczą się przede wszystkim zdjęcia, na Facebooku znaczenie mają chociażby opinie innych klientów.

Zaangażowanie influencerów

Dobrym sposobem na to, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym jest także influencer marketing. Rozpoznawalne osoby darzone są większym zaufaniem. Mają też duże zasięgi, dlatego ich rekomendacja produktów może się przełożyć na większy ruch na stronie, a przede wszystkim – wiele sfinalizowanych transakcji. Współpraca może się odbywać w ramach programu afiliacyjnego, co jeszcze bardziej zachęci influencera do angażowania się w promocję produktu.

Content ma ogromne znaczenie

Nowe i oryginalne treści pozwolą wyróżnić się w branży i zbudować pozycję lidera. Sprawią, że potencjalni klienci nie tylko będą odwiedzać stronę w celu dokonania zakupu. Strona internetowa stanie się dla nich także źródłem wielu przydatnych, ciekawych informacji. Zamieszczanie oryginalnych, wartościowych treści pozwoli także zyskać nowych potencjalnych klientów, szczególnie jeśli teksty pisane są zgodnie z zasadami SEO.

SEO to najprostszy sposób na to, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Skoro już o tym mowa, warto poznać przynajmniej podstawy pozycjonowania i dowiedzieć się, jak mierzyć skuteczność SEO zgodnie z celami biznesowymi. Może się wydawać, że to nic istotnego, nie bez powodu jednak wiele znanych firm szuka dobrych specjalistów z zakresu pozycjonowania. Już samo dobranie frazy i umiejętne wplecenie jej w tekst znacznie poprawia wyniki wyszukiwania. Ruch organiczny pozwala też trafić właśnie do potencjalnych klientów. Na stronę internetową trafiają przez wyszukiwarkę, wpisując nurtujący ich problem czy pytanie. Prezentowana na stronie oferta może być dokładnie tym, czego potrzebują.

System rekomendacji

Nikt nie lubi kupować kota w worku. Zwykle więc przed dokonaniem zakupu potencjalny klient zaznajamia się z opiniami osób, które wcześniej kupiły produkt czy skorzystały z danej usługi. Właśnie dlatego warto wykorzystać potencjał programu rekomendacji. Zasada działania jest bardzo prosta – osoby, które wcześniej skorzystały z oferty i są z niej zadowolone, mogą polecić ją dalej, wykorzystując do tego specjalne linki. Za każdego odwiedzającego stronę lub sfinalizowaną transakcję otrzymują natomiast nagrody, prezenty czy rabaty na kolejny zakup. To sposób, by zyskać podwójnie – zdobyć nowych klientów, a starych zachęcić do tego, by ponownie skorzystali z oferty.

Warto wykorzystać potencjał newsletterów

Nie można też zapomnieć o ogromnym znaczeniu e-mail marketingu. Umiejętnie prowadzony pozwoli zachować kontakt z dawnymi klientami i przyciągnąć nowych. Poprzez maile potencjalni klienci mogą być informowani o nowościach i rzeczach, które mogą im się spodobać. Nawiązują też większą więź z daną marką. Potencjał maili można także wykorzystać, oferując użytkownikom newslettera dodatkowe treści, których nie znajdą na stronie albo specjalne rabaty.

Konieczne ciągłe zbieranie informacji i wyciąganie wniosków

Nie ma lepszego sposobu na to, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym niż zadbanie o stałe powiększanie grona potencjalnych klientów. Wymaga to jednak tworzenia pełnej listy użytkowników i zbierania informacji o kupujących czy obserwujących media społecznościowe. Dzięki takim informacjom będzie można dowiedzieć się, czego szukają potencjalni klienci, czego nie znajdują na stronie albo co zniechęca ich do sprzedaży. Pozwoli to poprawić ofertę i wyeliminować ich wątpliwości, a może nawet poszerzyć asortyment o produkty czy usługi, których do tej pory im brakowało. Ciągła analiza użytkowników strony czy mediów społecznościowych i wyciąganie wniosków z uzyskanych informacji jest więc niezbędna dla poprawy ruchu w sklepie internetowym.

Zobacz też: Sklepy rolnicze XXI wieku

One Ping

  1. Pingback:

Dodaj komentarz