w ,

Czy warto współpracować z influencerem? Tak – i to przynajmniej z kilku powodów

Współpraca z influencerem
współpraca z influencerem

Influencer marketing to jeden z często wykorzystywanych sposobów na zwiększenie zasięgów i poprawienie wyników sprzedaży. Niektórzy podchodzą jednak sceptycznie do reklamowania produktów przez osoby znane z Instagrama, YouTube czy bloga. Nie bez powodu jednak także duże firmy decydują się na zawieranie takich umów. Współpraca z influencerem może bowiem przynieść wiele korzyści.

Po co współpracować z influencerem?

Coraz więcej firm korzysta z nowych strategii marketingowych, wśród których znajduje się także influencer marketing. Ślepe podążanie za modą nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Warto jednak zaznaczyć, że influencer marketing to nie tylko chwilowy trend, ale sposób na skuteczną kampanię marketingową czy zwiększenie świadomości marki.

Czemu jest to takie skuteczne? Przede wszystkim dlatego, że influencerzy to osoby o dużych zasięgach. Skupiają wokół siebie grupę ludzi o konkretnych cechach – zainteresowanych danym tematem czy prowadzących podobny styl życia. Znalezienie odpowiedniego influencera pozwala więc tym samym dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. A to sprawia, że zyski rosną. W końcu nie chodzi o to, by jak najwięcej osób dowiedziało się o produkcie czy ofercie, ale by były to osoby, które rzeczywiście dokonają zakupu. Dzięki współpracy z influencerem przekaz kierowany jest właśnie do potencjalnych klientów.

Influencerzy mają też duży wpływ na swoich odbiorców. Social media sprawiają, że dystans się zmniejsza i takie osoby wydają się swoim obserwatorom bliższe i bardziej realne. Dzięki temu z ich zdaniem liczą się tysiące, a czasem i miliony użytkowników. Tak duży wpływ stwarza natomiast szansę na odniesienie wysokich zysków. Doskonale zdają sobie z tego sprawę duże firmy, ale coraz częściej współpraca z influencerem nawiązywana jest także przez start-upy.

Influencer marketing pozwala odnieść wiele realnych korzyści

Wpływowe osoby świetnie pomagają markom osiągać konkretne cele marketingowe. A jakie to mogą być cele? To już zależy od konkretnej kampanii marketingowej, obszaru działalności firmy czy jej oferty. Skutek zawsze ma być  jednak ten sam i to w każdym biznesie – większy zysk. Można go wypracować na wiele sposobów.

  1. Większa wiarygodność
    Gdy konsument chce kupić konkretny produkt, a w sklepie znajduje się szeroki wybór, po który najprawdopodobniej sięgnie? Wbrew pozorom wcale nie po ten najtańszy. Nikt nie lubi kupować w ciemno, dlatego najczęściej do koszyka trafia coś, co jest choć trochę znane. Może to być więc produkt od firmy, o której słyszało się w reklamie, w internecie czy której logo wygląda znajomo. Jeszcze większą skuteczność mają jednak produkty rekomendowane przez rodzinę, przyjaciół i… właśnie przez influencerów. Takie rekomendacje osób z internetu są często traktowane na równi z poleceniem od osoby bliskiej. A to oznacza, że współpraca z influencerem świetnie buduje wiarygodność marki.
  1. Świadomość marki
    Produkt to tylko rzecz. Klienci kupują nie dla samego produktu, ale dla wyobrażenia, jakie spełnia. Może to być spełnienie marzeń, ułatwienie życia czy sposób na ucieczkę od problemów. Dlatego tak ważne jest, by produkt kojarzył się z konkretnymi emocjami czy wydarzeniami. Świetnie wie o tym chociażby Coca-cola, która od lat pracuje nad tym, by święta kojarzyły się ze znanym wszystkim napojem. Współpraca z influencerem pozwala na budowanie świadomości marki. Taka kampania marketingowa to sposób na pokazanie, że za produktem stoi jakaś idea, cel czy marzenia. Jeśli ten przekaz trafi do osób, których poglądy są tożsame z prezentowanymi treściami, sukces marketingowy jest gwarantowany.
  1. Większa lojalność
    Lojalni klienci to jedna z najważniejszych rzeczy w każdym biznesie. Takie osoby nie dokonują jednorazowego zakupu, ale wracają do oferty i co więcej – polecają ją innym. Czują się związani z marką, nie tylko z jej ofertą, ale także z przekazywanymi wartościami czy misją. Zdobywanie lojalnych klientów ma więc ogromne znaczenie z punktu widzenia każdego biznesu. Influencer marketing znacznie natomiast ułatwia poszerzenie grona lojalnych odbiorców. Jeśli treści prezentowane przez influencera są tożsame z głównymi założeniami firmy, bardzo łatwo o zdobycie kolejnych stałych kupujących. Chętnie skorzystają z polecenia influencera i zwykle pozostaną z marką na dłużej.

14 komentarzy

Dodaj odpowiedź

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Marianna stuhr

    Marianna Stuhr wspiera kampanię adopcji czworonogów

    Jak zrobić zrzut ekranu

    Jak zrobić zrzut ekranu? Screenshoty na smartfonie i laptopie