w

Kulinarni blogerzy wkraczają do mainstreamu

Kulinarni blogerzy wkraczają do mainstreamu

4 marca wystartowała trzecia już edycja Wyborów Kulinarnego Bloga Roku, cyklicznego konkursu realizowanego dla marki Lurpak przez Hypermedia Isobar i Carat Polska. Po raz pierwszy współorganizatorem konkursu jest TVN.

Kulinarny blog roku 2013 admonkey

 

Centralnym elementem akcji skierowanej do amatorów dobrej kuchni jest serwis kulinarni.pl – to tutaj przez kolejne 9 miesięcy blogerzy kulinarni będą publikować swoje przepisy i rywalizować o głosy internautów. Publikowane na portalu kulinarni.pl przepisy oceni jury w nowym składzie. Do Piotra Bikonta dołączyła Anna Starmach, prowadząca w TVN Style program Pyszne 25, która swój jurorski talent szlifowała w programie Masterchef. W sumie blogerzy zmierzą się w 9 zadaniach kulinarnych. W przypadku każdego z nich, jury wybierze 2 najlepsze przepisy, na które będą głosować internauci. Co miesiąc wybierany będzie bloger miesiąca, a co trzy miesiące w wyniku „bitwy” – bloger kwartału. Po 9 miesiącach odbędzie się finałowy pojedynek pomiędzy trzema najlepszymi uczestnikami. Na zwycięzcę konkursu czeka zaszczytny tytuł Kulinarnego Blogera Roku 2013, a także dwuosobowa wycieczka do Oslo i sprzęt AGD marki Philips. Nagrody przewidziano także dla pozostałych uczestników zarówno blogerów, jak i osób głosujących.

Jak narodził się pomysł zorganizowania Wyborów Kulinarnego Bloga Roku? – Już w 2011 roku, jeszcze zanim w Polsce rozwinęła się moda na programy o gotowaniu, byliśmy przekonani, że blogosfera kulinarna będzie się szybko rozwijać, bo fanów dobrego smaku i gotowania w naszym kraju nie brakuje  – mówi Małgorzata Modrzejewska, Group Account Manager z agencji Hypermedia Isobar. – Postanowiliśmy zebrać pod patronatem marki Lurpak śmietankę kulinarnej blogosfery i pokazać, że Polacy lubią gotować i chcą dzielić się swoimi pomysłami – dodaje.

Polska blogosfera liczy obecnie 2500 – 3000 blogów kulinarnych. Ich prowadzenie to sposób na wyrażenie swoich zainteresowań, a gotowanie to szczególna pasja dająca ogromne możliwości eksperymentowania i inspirowania. Najpopularniejsze strony co miesiąc odwiedzają dziesiątki tysięcy osób. Innym, często trudno przyciągnąć szerszą publiczność, mimo że można na nich znaleźć prawdziwe kulinarne arcydzieła. – Udział w konkursie Kulinarny Blog Roku to szansa dla blogerów na zdobycie większej popularności. Docenienie przepisu oraz wyróżnienie przez profesjonalne jury, duża liczba głosów internautów czy publikacja własnych przepisów w konkursowej książce kucharskiej dają na pewno dużo satysfakcji – mówią Magda i Adam, autorzy bloga „Crust and Dust’’, zwycięzcy edycji z 2012 roku.

Poprzednie edycje Wyborów Kulinarnego Bloga Roku udowodniły, że miłośników dobrego jedzenia i gotowania z pasją w Polsce przybywa lawinowo, a konkurs cieszy się coraz większą popularnością wśród blogerów i internautów. W 2011 roku zarejestrowało się w nim 262 kulinarnych blogerów, a w 2012 roku aż 326. Portal konkursowy odwiedziło łącznie prawie 250 tys. unikalnych użytkowników.

Wybory Kulinarnego Bloga Roku 2013 to pierwsza tego typu akcja, która będzie tak szeroko komunikowana w TV, na kanałach TVN. Promocja wydarzenia obejmuje również działania reklamowe w internecie. Agencja Hypermedia Isobar odpowiada za koncepcję, jej realizację oraz komunikację w social media i blogosferze. Dom mediowy Carat opracował strategię komunikacji akcji, planowanie i zakup mediów oraz koordynuje współpracę z TVN.

Źródło: mat. pras.

Ddb dla mcdonald’s – kampania chikker w ofercie 2 for u

DDB dla McDonald’s – kampania Chikker w ofercie 2 for U

Marlboro man brand hero reklama

Kultowe reklamy: Marlboro Man ostrzega przed paleniem