w ,

Liczba sprzedawców na Etsy wzrosła do 7,5 miliona i wiele wskazuje na to, że to grono jeszcze się powiększy

Liczba sprzedawców na etsy wzrosła
liczba sprzedawców na Etsy wzrosła

Praktycznie każda osoba zainteresowana produktami handmade słyszała o platformie Etsy. I to niezależnie od tego, czy działa jako wykonawca, czy też jako kupujący. Co więcej, popularność wciąż rośnie. Jak podaje Ecommerce DB, liczba sprzedawców na Etsy wzrosła do 7,5 miliona!

Czym jest Etsy?

Etsy to platforma, na której kreatywni ludzie mogą sprzedawać swoje produkty. W przeciwieństwie do innych tego typu miejsc nie ogranicza się jednak do rynku B2C. Wręcz przeciwnie. To idealne miejsce dla sprzedawców niekomercyjnych, a więc ludzi pełnych pomysłów i mających talent do ręcznego tworzenia niesamowitych rzeczy.

Na Etsy kupuje się więc zarówno biżuterię, dodatki, jak i tkaniny, narzędzia czy plakaty. Niezależnie od tego, jakiego rodzaju ręczne produkty się lubi, z łatwością można znaleźć coś dla siebie.

Z drugiej strony – niezależnie od tego, co dokładnie się tworzy, Etsy jest idealnym miejscem, by sprzedawać swoje materiały i przy pomocy platformy dotrzeć do osób zainteresowanych zakupem. I niekoniecznie będzie to sposób na dorobienie tylko na drobne wydatki. Nie brak osób, które są w stanie zarobić milion na Etsy – wystarczy spojrzeć chociażby na Alicię Shaffer.

Liczba sprzedawców na Etsy wzrosła do 7,5 miliona

Etsy już od lat pozostaje popularną platformą, jednak w ostatnich latach grono sprzedających i kupujących znacząco się powiększa. Jak podaje Ecommerce DB w 2013 i 2014 roku wzrost wyniósł ponad 25%. Potem nastąpiła tendencja spadkowa – ok. 9% wzrostu.

Liczba sprzedawców na etsy wzrosła do 7,5 miliona i wiele wskazuje na to, że to grono jeszcze się powiększy
Źródło: https://ecommercedb. Com/news/7-5-million-creatives-sell-on-etsy-platforms/3985

Wiele zmieniło się natomiast w 2019 roku, kiedy to na platformie 2,1 miliona osób sprzedawało swoje wyroby. To właśnie wtedy Etsy nabyła Reverb, czyli internetowy rynek sprzętu dla muzyków. Zaowocowało to wzrostem sprzedawców o kolejne 162 tysiące, a w sumie – oznaczało wzrost aż o 28%.

Swój udział w rozwoju popularności platformy miał też koronawirus, który sprzyjał z jednej strony znalezieniu przestrzeni na przygotowywanie produktów, z drugiej – znacznie zwiększył liczbę zakupów internetowych. W 2020 roku na Etsy i Reverb było już 4,4 miliona sprzedających. A w 2021 roku liczba ta zwiększyła się aż do 7,5 milionów, co oznaczało wzrost 72% w porównaniu do poprzedniego roku.

Jak wygląda przyszłość Etsy?

Optymistycznie zapowiada się również przyszłość platformy. Według Ecommerce DB Etsy jest na dobrej drodze, by odnotowywać kolejne wzrosty. Przybywa nie tylko sprzedających, ale i kupujących.

Platforma coraz częściej znajduje też odbiorców poza Stanami Zjednoczonymi. Twórcy Etsy mają też konkretne plany na kolejne lata – chcą wzmocnić swoją przewagę konkurencyjną jako rynek z unikalnym modelem biznesowym.


  1. Średni koszyk zakupowy w 2022 roku podrożał o 12,5%
  2. Większość kupujących zwraca uwagę na to, kto przetwarza ich płatność – badanie PayU
  3. Liczy się nie tylko wnętrze, czyli dlaczego warto zainwestować w unboxing experience

 

Czym jest okr

Zarządzaj swoją firmą jak Intel lub Allegro, czyli metoda ustalania celów OKR

Kampania reklamowa w grach mobilnych

Kampania reklamowa w grach mobilnych. Komu zlecić, formaty reklam i budżety