Nowy wizerunek inspirowany jest drogą ziemniaków – od pola do paczki. Odświeżone opakowanie podkreśla stosowanie wysokiej jakości składników, zapewniających ceniony przez konsumentów smak. Na poszczególnych rynkach zmiana wprowadzana będzie stopniowo. W Polsce pierwsze opakowania z nowym logo pojawią się na sklepowych półkach w drugiej połowie 2026 roku.
Lay’s oferuje wyjątkowy, ceniony przez konsumentów smak chipsów od 1938 roku. Od tego czasu logo marki zmieniało się, dostosowując się do trendów zachowując jednocześnie rozpoznawalność. Nowy projekt podkreśla najwyższą jakość składników i nawiązuje do związanego z rolnictwem dziedzictwa marki.
Ta zmiana to nie tylko nowe opakowanie, ale przede wszystkim podkreślenie tego, co w chipsach Lay’s najważniejsze – ich jakości – mówi Anna Mitura, Central Europe & Great Balkans Marketing Director w PepsiCo. – Nowy design to ukłon w stronę wszystkich rolników, którzy uprawiają ziemniaki do produkcji naszych przekąsek, a także zaproszenie konsumentów, by na nowo odkryli prawdziwą radość i smak, które zawsze wyróżniały Lay’s. To kolejny rozdział w prawie stuletniej historii marki – dodaje.
Opracowana przez zespół Designu & Innowacji PepsiCo nowa identyfikacja wizualna obejmuje:
nowe logo, które nadaje spójny charakter wszystkim wariantom Lay’s i rynkom, w których są one dostępne. Podkreśla również charakterystyczny żółty motyw słońca i czerwoną wstążkę, symbolizujące jakość ziemniaków, z których wytwarzane są Lay’s,
charakterystyczny font z kątami skierowanymi do góry, który nadaje projektowi lekkości i energii, komponując się z logo odzwierciedla nowoczesny, a zarazem radosny charakter marki,
dodające dynamiki promienie światła wokół logo, znane jako „Promienie Lay’s”. Inspiracją do ich stworzenia było słońce, dzięki któremu powstają wysokiej jakości składniki, obecne w każdej paczce chipsów,
nową paletę kolorów, w której, oprócz charakterystycznego dla marki koloru żółtego, pojawiają się odcienie składników Lay’s: czerwień, brąz czy zieleń,
tło nawiązujące do drewnianych skrzyń, w których przechowuje się zebrane plony.
Podkreślając drogę ziemniaka od pola do paczki oraz jakość receptury, nowa szata graficzna pozwala konsumentom na nowo docenić Lay’s i pokazuje, że za każdym chrupnięciem stoi dbałość o najmniejszy detal.
Od skromnych początków w 1938 roku po pozycję globalnego lidera, Lay’s pozostaje marką głęboko zakorzenioną w ziemi – wierną swoim rolniczym korzeniom i współpracującą z rolnikami w ponad 25 krajach całego świata. Sięgając po produkty Lay’s, Polscy konsumenci wybierają ziemniaki pochodzące z ponad 70 gospodarstw rolnych w całym kraju, uprawianych w zrównoważony sposób na ponad 5500 hektarach. Kampanie takie, jak „Wspaniały ziemniak” pokazują codzienną pracę zespołu oraz rolników, z którymi współpracuje marka. To dzięki ich zaangażowaniu produkty Lay’s cieszą się zaufaniem i popularnością wśród konsumentów.
Wraz z rozpoczęciem nowego etapu swojej historii, marka Lay’s umacnia zaangażowanie wobec konsumentów. Niezależnie od tego, czy chodzi o dążenie do najwyższej jakości, zrównoważone pozyskiwanie składników, czy odświeżony wygląd – marka konsekwentnie dostarcza przekąski, dbając o smak, który od lat jest doceniany na całym świecie.