Jak podaje tygodnik Wprost pojawiły się „próby przejęcia praw do logo CPN, wobec czego PKN Orlen, chcąc zabezpieczyć część swojej historii, zdecydował o zmianie logo stacji na warszawskiej Pradze i prowadzenie jej właśnie pod historyczną marką.”
Logo CPN (Centrala Produktów Naftowych) jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków graficznych w Polsce.

Zostało zaprojektowane w 1967 roku przez Ryszarda Bojara, który we współpracy z Jerzym Solikiem i Jerzym Słowikowskim opracował cały system identyfikacji wizualnej dla CPN.
Nazwa CPN została wprowadzona 3 grudnia 1945 roku, wtedy właśnie utworzono państwowe przedsiębiorstwo Centrala Produktów Naftowych.
Nowe logo zostało zaprezentowane na forum CPN, część z obecnych tam osób widziała tylko litery CP, a inni tylko N. Na szczęście, znak został zaakceptowany bez większych przeszkód. (źródło)
W 1995 roku centralę przekształcono w spółkę i w nazwie pojawił się skrót S.A. Jednak w 1999 roku firma została skreślona z z rejestru handlowego, a cała infrastruktura została przekształcona w Polski Koncern Naftowy (później PKN Orlen). Wtedy też, po około 50 latach, przestano używać identyfikacji wizualnej CPN.
Do teraz używamy często nazwy CPN jako synonimu stacji benzynowej 🙂