w

Od Ciebie zależy, którą wersję siebie karmisz – postaw na tę fajną i poznaj swoje prawa! Rocketjobs.pl z nową kampanią

Od ciebie zależy, którą wersję siebie karmisz - postaw na tę fajną i poznaj swoje prawa! Rocketjobs. Pl z nową kampanią
  • Rocketjobs.pl, dynamicznie rozwijający się job board dla pracowników z segmentu white collar, rusza z nową kampanią digitalową poświęconą prawu pracy www.prawopracyjestmegafajne.pl.

  • Jednym z jej głównych elementów jest spot video w przewrotny sposób przedstawiający korzyści płynące ze znajomości praw pracowniczych.

  • Za produkcję video odpowiada dom produkcyjny F25.

  • W ramach kampanii twórcy zaplanowali także edukacyjny landing page z treściami poradnikowymi oraz cykl filmów z udziałem influencera Marcina Kruszewskiego twórcy kanału Prawo Marcina. Działania potrwają przez najbliższy miesiąc.

 

Bohaterkami spotu video są dwie alter ego tej samej osoby “fajna” Julka (znana już widzom z poprzedniej odsłony kampanii www.jakpisacspokoogloszeniaoprace.pl), świadoma swoich praw, asertywna i nie zamierzająca pracować za darmo. Oraz ta “niefajna” Julka, niepewna swoich praw, przekonana, że przełożony doceni jej wysiłek w postaci bezpłatnych nadgodzin. Efekt? Tylko tej z nich, która wyznacza granice i zna swoje prawa, to się opłaca fajna Julka zostaje nagrodzona wielką porcją apetycznych pancakes’ów z bitą śmietaną.

“Nakarm w sobie tę fajną Julkę i poznaj swoje prawa” metaforycznie nawołuje widzów bohaterka w końcowej fazie spotu. Bowiem, jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie portalu, prawie co piąty pracownik biurowy w Polsce ocenia swoją znajomość przepisów prawnych jako mierną lub zaledwie dostateczną.

W drugim odcinku naszej serii edukacyjnej korzystamy z podobnych patentów jak przy pierwszym o spoko ogłoszeniach. Kampania, którą da się opowiedzieć jednym obrazkiem, bez idei kreatywnej z oklepanymi już zabiegami copywriterskimi. Prosty przekaz, ale z niespotykanym elementem – czymś, co wybija nas z rytmu i ma w sobie bardziej subtelne poczucie humoru niż to, które znamy z filmów konkurencji – mówi Tomasz Dubiel, dyrektor kreatywny kampanii i reżyser spotu.

Do współpracy przy projekcie marka zaprosiła Marcina Kruszewskiego największego twórcę internetowego opowiadającego o prawie w Polsce i założyciela marki Prawo Marcina. We współpracy z influencerem powstał cykl dziesięciu filmów edukacyjnych, w których Marcin opowiada o najbardziej przydatnych zapisach z Kodeksu pracy. W ramach kampanii uruchomiony został dedykowany landing page www.prawopracyjestmegafajne.pl.

Znajdziemy na nim treści edukacyjne, dzięki którym użytkownicy mogą dowiedzieć się m.in. o podstawowych różnicach między umową zlecenie, umową o pracę a B2B, na co warto zwrócić uwagę przed podjęciem pierwszej pracy oraz o czym powinien wiedzieć każdy rodzic pracujący na etacie. Odwiedzający stronę mają też możliwość przetestowania swojej wiedzy z zakresu prawa pracy biorąc udział w quizie składającym się z piętnastu pytań.  

Wszystkie działania w ramach kampanii oraz treści poradnikowe są oparte na badaniach dotyczących znajomości prawa pracy wśród white collars, przeprowadzonych na zlecenie Rocketjobs.pl na reprezentatywnej grupie pracowników biurowych.

Wynika z nich m.in., że:

  • 72 proc. ankietowanych zgadza się, że znajomość prawa pomaga w pracy,
  • a najlepiej swoją znajomość praw oceniają pracownicy średnich (81 proc.)
  • i dużych przedsiębiorstw (80 proc.).

Celem inicjatywy jest zwiększenie wiedzy dotyczącej Kodeksu pracy wśród pracowników oraz zachęcenie ich do zapoznania się z przysługującymi im przywilejami. Znajomość prawa pozwala na skuteczne reagowanie na przekraczanie granic i naruszanie praw w miejscu pracy, co, jak się okazuje, dotyczy niemal 20 proc. ankietowanych, którzy przyznali, że mają poczucie nierespektowania praw pracowniczych w swoich organizacjach

Wielu pracowników zaczyna swoją przygodę z rynkiem pracy właśnie od naszego portalu. Czujemy się w obowiązku wyposażać ich w podstawową wiedzę prawną i dodawać wiary we własne możliwości i sprawczość. Prawo pracy nie należy do tematów, które marketing klasyfikuje w kategorii sexi. Wierzymy, że udało się nam przedstawić go w sposób intrygujący, dopasowany do współczesnych standardów komunikacji digitalowej mówi Artur Leśniak, Marketing Manager Rocketjobs.pl. 

Kampania Rocketjobs.pl, pozycjonującego się jako portal pracy przyszłości, jest mocno osadzona w stylistyce internetu. Marka skierowana szczególnie do młodych użytkowników konsekwentnie buduje swoją obecność medialną w oparciu o kulturę memową i nowoczesny, inkluzywny język. Siłą portalu jest społeczność, którą buduje ponad 400 tys. użytkowników zrzeszonych w grupach na Facebook’u, fanpage’ach marki na Instagramie, TikToku i LinkedIn.

Spot video można obejrzeć na platformie YouTube oraz w kanałach społecznościowych Rocketjobs.pl. Jego reżyserem jest Tomasz Dubiel, a za produkcję odpowiada dom produkcyjny F25. Branding kampanii wykonało studio kreatywne Super Super. Kampanii towarzyszą liczne działania social mediowe.

Fani Instagrama marki zobaczą rolki z udziałem Marcina Kruszewskiego i profilu Pamiętaj o umowie, edukacyjne infografiki oraz serię memów stworzoną we współpracy z Sucharem Codziennym. W ramach projektu marka nawiązała także współpracę z serwisem Donald.pl oraz twórcami profilu Wiedza Bezużyteczna.

Działania są kontynuacją cyklu edukacyjnego, który rozpoczęła kampania pod hasłem Jak pisać SPOKO ogłoszenia o pracę?, która spotkała się z bardzo entuzjastycznym odbiorem widzów.  Spot video pokazujący zdenerwowanie kandydatki na widok NIESPOKO oferty pracy oraz landing page z treściami poradnikowymi dla firm i rekruterów miały na celu przybliżenie pracodawcom oczekiwań aplikujących w kontekście ofert pracy.


  1. Międzynarodowy dzień kobiet: Polki są przepracowane i pragną zmian
  2. Światowe przychody Metaverse w 2030 roku sięgną setek, a może i tysięcy miliardów dolarów – raport od Statista
  3. Liczba sprzedawców na Etsy wzrosła do 7,5 miliona i wiele wskazuje na to, że to grono jeszcze się powiększy

Jeden komentarz

    Vmly&r poland wygrywa przetarg na obsługę social media samsung electronics polska

    VMLY&R Poland wygrywa przetarg na obsługę social media Samsung Electronics Polska

    Personalizacja strony głównej allegro

    Personalizacja strony głównej w Allegro