Przeprowadziliśmy badanie CAWI na reprezentatywnej próbie n=1004 internautów (kontrolowaliśmy płeć, wiek i miejsce zamieszkania internautów; badanie zostało zrealizowane w dniach 5-9 marzec 2018). Wszystkich internautów w wieku 18+ pytaliśmy o postawy wobec picia piwa.
82% internautów sięga po piwo – 88% panów i 43% pań pije piwo co najmniej raz w miesiącu.
Piwo przestaje być wyłącznie domeną mężczyzn. Coraz więcej młodych kobiet, głównie z dużych miast sięga po ten rodzaj trunku minimum raz w miesiącu. Panowie pijący piwo co najmniej raz w miesiącu mają najczęściej od 25 do 59 lat (74%). Panie pijący piwo tak samo często są nieco młodsze – mają najczęściej 25-39 lat) (41%).
Piwosze to heavy-userzy internetu – częściej od pozostałych internautów korzystają z Youtube, portali internetowych, porównywarek cenowych, forów, Instagrama i Snapchata.
W którym miejscu tak naprawdę jest piwna rewolucja?
- Eksperymentatorzy i zwolennicy piwnej rewolucji stanowią 23% internautów.
- Internauci niesięgający po piwa kraftowe stanowią około 52% piwoszy.
- Co czwarty piwosz-internauta pije zarówno piwa koncernowe, jak i browary kraftowe.
Wyznawcy kraftów i eksperymentatorzy, wybierając piwo, najczęściej zwracają uwagę na smak (85%), skład (67%) i sposób produkcji (51%).
Osobowość piwoszy w internecie
- Konsumenci piw powszechnie znanych nie przywiązują dużej wagi do składu kupowanych produktów, nie są skłonni do płacenia więcej za lepszą obsługę i bardziej niż pozostali uważają, że mają niewielki wpływ na swoje życie.
- Wyznawcy kraftów i eksperymentatorzy lubią się wyróżniać, rzadziej niż pozostali korzystają z promocji i programów lojalnościowych, zwracają uwagę na skład kupowanych produktów.
- Pijący piwa koncernowe i browary kraftowe są skłonni zapłacić więcej za lepszą obsługę, częściej niż pozostali korzystają z promocji i programów lojalnościowych i częściej niż pozostali płacą za muzykę lub filmy.
Źródło