Trzy kanały, pięć dni i aż 1,38 mln wyświetleń – te liczby są miarą sukcesu kampanii zorganizowanej przez czołowy polski serwis z treściami humorystycznymi i sieć telefoniczną Plush.
Kampania informująca o konieczności rejestracji numeru na kartę PRE-PAID trwała między 16 a 23 listopada w trzech kanałach społecznościowych: Snapchacie, Instagramie (zdjęcia i Instagram Stories) oraz Facebooku. Głównym pomysłem na kampanię było uświadomienie odbiorcom konsekwencji życia bez telefonu, z czym wiązałby się brak rejestracji. W jej ramach powstał film i spoty typu story pokazujące, jak bardzo brak telefonu komplikuje życie, zaczynając od odnajdywania drogi kończąc na zrywaniu z dziewczyną czy chłopakiem. Ponieważ zarówno Plush jak i Suchar przyciągają przede wszystkim młodych odbiorców, problemy zostały dopasowane do realiów ich życia. Choć w do promocji formalnie użyto trzech kanałów, większość działań koncentrowała się na Instragramie, Instagram Stories i Snapchacie, co dobrze pokazuje zmianę preferencji wśród młodych użytkowników.
Kampanię rozpoczął Facebookowy post z pytaniem i dwoma opcjami do wyboru, który opublikowano też na Instagramie. Tam wyświetlono go ponad pól miliona razy, polubiono około 21 tys. razy i skomentowano ponad 350 razy. Przez kolejne trzy dni na Instagram Stories i Snapchacie publikowane były wspomniane wcześniej krótkie spoty, w tym najpopularniejszy, „Zrywanie z dziewczyną”, a ostatni dzień przeznaczono na informowanie o miejscach, w których można rejestrować kartę, takich jak salony Plusa, placówki pocztowe stacje benzynowe czy kioski RUCH-u.
Największym zainteresowaniem cieszył się post z pierwszego dnia kampanii (w sumie 552 000 wyświetleń) oraz opublikowany na Instagramie film „Zrywanie z Dziewczyną”, który odnotował 187 000 wyświetleń. Stosunkowo najmniejszą popularnością kampania cieszyła się na Snapchacie, choć średni wynik na poziomie 38 tys. wyświetleń również jest imponujący.
Źródło: Suchar Codzienny
[podobne_influencer marketing]