in ,

Jak zdobyć popularność na Instagramie, by profil zaczął przynosić zyski?

Popularność na instagramie
popularność na Instagramie

Instagram to nie tylko miejsce, w którym można przeglądać zdjęcia znajomych, ale także potężna platforma do prowadzenia działań marketingowych i budowania publiczności. Wiele osób właśnie dzięki Instagramowi zdobyło popularność i teraz ich główną pracą jest publikowanie na platformie treści czy nawiązywanie współpracy z firmami. Nie bez powodu więc wiele osób zastanawia się, jak zdobyć popularność na Instagramie.

Po pierwsze – estetyka

W przypadku Instagrama największe znaczenie mają publikowane zdjęcia, a dokładniej mówiąc – estetyka. Tutaj liczy się nie tylko przykucie uwagi przez fotografię, ale też to, jak zdjęcia prezentują się wszystkie razem, w zestawieniu na profilu. Nie bez powodu większość popularnych instagramerów dba o to, by filtry czy kolorystyka zdjęć były utrzymane w jednym tonie i tworzyły spójną całość.

Liczy się także sama konwencja zdjęć. Przykładowo, jeśli prowadzi się profil związany z modą, świetnie sprawdzą się czyste, eleganckie obrazy. W przypadku profilu typu lifestyle egzamin najlepiej zdadzą z kolei jasne, przyciągające wzrok fotografie. Ważne, by trzymać się jednej estetyki i nie wprowadzać na profilu chaosu, który sprawi, że całość będzie prezentowała się mniej zachęcająco i mniej profesjonalnie.

Trzecia istotna rzecz to jakość. Jeśli profil naprawdę ma zdobyć wielu obserwatorów, zdjęcia muszą być wykonane dobrym aparatem (przy czym tu już bez znaczenia, czy jest to tradycyjny aparat, czy aparat w telefonie). Dobrego wrażenia na pewno nie zrobią rozmazane fotografie, ciemne zdjęcia, na których ledwo co widać.

Własna nisza

Obojętnie, czy dana osoba zastanawia się, jak zdobyć popularność na Instagramie, czy też jak rozkręcić biznes w inny sposób, jedną z najczęstszych porad w każdym tym przypadku jest „znajdź swoją niszę”. W ten sposób zdecydowanie łatwiej się wybić, wpasowując się w potrzeby odbiorców, których nikt jeszcze nie zaspokoił.

Nie zawsze jednak jest się w stanie wymyślić coś zupełnie nowego, co jednocześnie samemu się „czuje” i czym chce się dzielić z innymi. Ważne jest jednak, by charakter profilu związany był z konkretną tematyką, której konsekwentnie będzie się trzymać. Jeśli profil ma się skupiać na ćwiczeniach i zdrowym odżywianiu, zdjęcia dotyczące zupełnie innych kategorii raczej nie wywołają zachwytu i utrudnią zdobycie wiernych odbiorców.

Trudniej też będzie nawiązywać współprace z markami. W końcu influencer marketing na Instagramie polega przede wszystkim na promowaniu usług czy produktów konkretnej grupie odbiorców przez osobę wpływową. W sytuacji, gdy profil nie ma sprecyzowanego charakteru, trudno mówić o jednej grupie docelowej. Tym samym współpraca z taką osobą może być dla firmy ryzykowna i nieopłacalna – przedsiębiorca nie ma bowiem pewności, że przekaz trafi do osób, które rzeczywiście będą chciały skorzystać z oferty.

Szukanie inspiracji

Warto też obserwować swoją konkurencję, czyli osoby prowadzące profile o podobnej tematyce czy utrzymane w podobnej estetyce. Oczywiście nie chodzi o to, by bezmyślnie kopiować pomysły innych. W ten sposób jednak można nauczyć się na błędach czy sukcesach innych instagramerów, co zdaje egzamin, a z czego lepiej zrezygnować. Inne profile mogą też stać się dobrą inspiracją do wprowadzenia pewnych zmian czy udoskonaleń.

Wiele zależy od hashtagów

Mogłoby się wydawać, że hashtagi to tylko zbędny dodatek, ale to właśnie coś, przez co zdjęcie może zostać zauważone albo przynieść profilowi grono nowych obserwujących. Ranking hashtagów jest bardzo konkurencyjny, ponieważ korzystają z nich miliony ludzi. Im bardziej popularny hashtag, tym trudniej zostać zauważonym. Właśnie dlatego warto prócz popularnych hashtagów dodać też te bardziej niszowe, ale związane z tematyką zdjęcia. Można również tworzyć własne hasthagi.

Czas publikacji ma znaczenie

Nie tylko trzeba wiedzieć, jak tworzyć posty na Instagrama, ale też kiedy je publikować. Od godziny zamieszczenia zdjęcia może zależeć ilość reakcji czy komentarzy. Warto sprawdzić, kiedy obserwatorzy profilu najczęściej są online i dostosować do tego czas publikacji. Po drugie, jeśli jednego dnia planuje się wrzucić kilka postów, najlepiej rozmieścić je w czasie. Opublikowanie zdjęć jednego po drugim wcale nie przyciągnie uwagi i sprawi, że większość postów zostanie przegapiona.

Jak zdobyć popularność na Instagramie poprzez budowanie relacji?

Obserwatorzy będą bardziej zaangażowani, jeśli zobaczą, że ich odpowiedzi czy komentarze mają znaczenie. Właśnie dlatego warto odpowiadać na ich wiadomości czy komentarze albo na pytania zadawane podczas transmisji na żywo. Oczywiście wraz z rozwojem profilu niemożliwe stanie się odpowiadanie każdemu. Warto jednak poświęcać czas na nawiązywanie interakcji przynajmniej z częścią obserwatorów, dzięki czemu można stworzyć bardziej zaangażowane grono odbiorców treści.

Dobrym pomysłem jest też korzystanie z Instagram Stories. W ten sposób można nie tylko pokazać się obserwatorom „od kuchni”, ale też umożliwić im dodawanie reakcji i komentowanie treści, które im się podobają. Spontaniczne, niedopracowane treści nadadzą profilowi autentyczności. Obserwując reakcje czy komentarze w odpowiedzi na Stories można też dowiedzieć się, które pomysły mają potencjał, a co nie interesuje odbiorców. A to z kolei pozwoli tworzyć profil jeszcze lepiej dopasowany do grupy docelowej.


Zobacz też:

  1. Jak zostać youtuberem
  2. 6 pytań, które pozwolą wybrać idealną agencję social media
  3. Największe zalety influencer marketingu, czyli dlaczego warto współpracować z wpływowymi osobami

2 Comments

Leave a Reply

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Praca w marketingu

    Praca w marketingu nie wymaga ukończonych studiów, za to może przynieść spore dochody. O czym warto pamiętać, rozpoczynając karierę w tej branży?

    Wskaźniki w e-commerce

    Wskaźniki e-commerce mogą być źródłem wielu ważnych informacji. Które z nich mają szczególne znaczenie?