Z każdym rokiem rośnie liczba biznesów, których aktywność przenosi się w coraz większym stopniu do sieci. Jednak jeśli twoja firma nie zadba o skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, witryna zniknie pośród wielu podobnych. Dlatego warto wiedzieć, na czym polega pozycjonowanie strony i dlaczego należy o to dbać.
Pozycjonowanie stron www to proces, którego celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie strony internetowej to szereg działań, dzięki którym twoja witryna jest lepiej widoczna w sieci. Zobacz jak wygląda optymalizacja strony i ciesz się z wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarki Google.
Spis treści
Jak zabrać się do pozycjonowania strony?
Na początek warto przeanalizować sytuację swojej witryny. W tym celu warto skorzystać z powszechnie dostępnych narzędzi jak Google Search Console. W ten sposób można łatwo sprawdzić widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google pod takimi względami jak np. frazy kluczowe.
Strategię pozycjonowania często rozpoczyna się od wyboru, jakie słowa kluczowe mają prowadzić do twojego sklepu internetowego, witryny z usługami czy portfolio.
W przypadku sklepów internetowych niezwykle istotnym czynnikiem jest chociażby zadbanie o optymalizację techniczną strony oraz odpowiednie nasycenie słów kluczowych, m.in. w opisach produktów czy nawet podpisach pod fotografiami. Im skuteczniej będzie wyglądał proces pozycjonowania stron, tym więcej odnośników do twojej witryny będzie pojawiać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Jak przyciągnąć potencjalnych klientów?
Skuteczne pozycjonowanie stron www powinno opierać się na skuteczności. Pomocny jest w tym audyt SEO, który dostarcza najważniejszych informacji na temat mocnych i słabych stron, a także dotychczasowej widoczności witryny. Content marketing podyktowany jest m.in. potrzebami biznesu.
Pozycjonowanie stron Google będzie przebiegało inaczej dla firmy działającej w pełni e-commerce, a inaczej usługi pozycjonowania planuje się dla sklepów, które oprócz sprzedaży online, prowadzą również sklep stacjonarny. W tym przypadku warto zwrócić uwagę m.in. na pozycjonowanie lokalne, czyli wybór fraz kluczowych, które będą zawierały nazwę miasta czy regionu, w którym znajduje się sklep. Takie pozycjonowanie sklepów internetowych i stacjonarnych jednocześnie bywa niezwykle efektywne.
Na koniec warto pamiętać, że proces optymalizacji strony nie jest natychmiastowy. Działania takie jak linkowanie wewnętrzne, linki sponsorowane czy kampania w mediach społecznościowych zapewniają zwiększenie widoczności witryny, ale to wymaga czasu.
Efekty pozycjonowania strony niekiedy przychodzą szybko, ale zazwyczaj algorytmy Google uczą się wyżej umieszczać stronę po kilku tygodniach bądź miesiącach.
Jeden komentarz