Jak wypromować porno-serwis z pomysłem, smakiem i do tego w mediach mainstreamowych? Takie wyzwanie czeka na uczestników otwartego konkursu na dyrektora kreatywnego serwisu Pornhub.
Jedynym formalnym warunkiem udziału w konkursie jest wiek – każdy uczestnik musi mieć ukończone 18 lat. Cała reszta to kreatywność, z uwzględnieniem podstawowego warunku: kampania musi nadawać się do publikacji w mediach mainstreamowych offline, czyli w gazetach, na bilbordach oraz w telewizji. Zgodnie z amerykańską terminologią, reklamy muszą być G-rated, czyli przeznaczone do odbioru przez wszystkich, a w mniej formalnej wersji – SFW, czyli Safe For Work, co oznacza, że można je oglądać nawet w towarzystwie szefa i współpracowników. Uczestnicy nie mogą więc sięgnąć po najprostsze skojarzenia z branżą porno, ale użyć sporej dozy finezji, by przekaz był równocześnie sugestywny, ale nie dosadny czy wulgarny.
Na stronie konkursowej znajdują się wybrane zgłoszenia, które udowadniają, że seks można komunikować na dziesiątki sposobów:
Każdy uczestnik może przesłać maksymalnie 6 projektów, obowiązkowo w języku angielskim, przeznaczonych do publikacji w prasie, telewizji, na bilbordach lub w innym medium. Jeśli decyduje się na więcej zgłoszeń, każda z reklam musi wyraźnie różnić się od innych. Pracy musi towarzyszyć krótki opis tłumaczący pomysł i zawierający sugestię medium, w którym powinna się ukazać. Na każdym projekcie musi znaleźć się logo Pornhub, które można pobrać ze strony konkursowej.
Zgłoszenia będą przyjmowane do 31 marca, a rozstrzygnięcie konkursu, którego dokona profesjonalne jury, nastąpi na początku kwietnia. Nagrodą jest roczny kontrakt z serwisem Pornhub na stanowisku dyrektora kreatywnego oraz szansa wykorzystania pracy w praktyce.
Wybrane zgłoszenia można oglądać na stronie Pornhubcampaign.