w

Rafał Knap jako digital transformation director rozwija ofertę technologiczną 180heartbeats + JUNG v MATT

180heartbeats + jung v matt

Rafał Knap jako digital transformation director dołączył do agencji 180heartbeats + JUNG v MATT. Powierzono mu zadanie poszerzenia kompetencji 180 w zakresie cyfrowej transformacji marek.

Doświadczenia 180 obejmują już takie projekty, realizowane w ramach zespołu TECH i LAB. Między innymi w sierpniu dla szwajcarskiego dostawcy energii CKW, uruchomiła MyCKW, wyposażony w tracking i obsługę zamówień B2B2C portal obsługi klienta, umożliwiający pobieranie faktur, sprawdzanie rozliczeń, poziomu i szacunków zużycia energii. Konsekwentnie agencja chce proponować wysoce innowacyjne rozwiązania, które pozwolą klientom nie tylko wyprzedzać konkurencję, ale przede wszystkim przenieść ich biznes w przyszłość. – Globalne marki, na przykład Nike czy Amazon rozwijają się i stają liderami właśnie dzięki transformacji cyfrowej – mówi Rafał Knap. – Nike dzięki współpracy z R/GA i proponowanym przez nią aplikacjom jest dziś liderem innowacji. Z kolei Amazon, który powstał by sprzedawać książki, uruchomił platformę streamingową Amazon Prime Video, gdzie udostępnia własne seriale. Wcześniej nikt tego nie próbował na taką skalę. Wielu nie wierzyło, że to możliwe. A te firmy po prostu robią to, co obiecują konsumentom i w oparciu o nowe technologie kontynuują dodawanie usług i produktów. Dzięki temu są dziś wszechstronne i znacząco wyprzedzają konkurencję.

Transformacja cyfrowa pomogła im zoptymalizować procesy biznesowe, osiągać wzrost poprzez tworzenie nowych źródeł przychodów oraz obniżać koszty – wskazuje Knap i dodaje, że każdy ich krok po drodze wymagał dopasowanego wsparcia technologicznego. Poszerza ono ofertę 180, która obejmuje strategię, pomysł kreatywny oraz eventy. Tym co ją wyróżnia, to zarówno koncepcja, jak i wdrożenie: – Na rynku jest wiele innowacyjnych rozwiązań i sporo firm przygotowuje analizy oraz prezentuje rekomendacje. Również dostarczamy adekwatne do realiów biznesowych marki rekomendacje kreatywne i strategiczne, ale także wdrażamy je krok po kroku, nie pozostawiając klienta w połowie drogi. Dla każdego proponowanego rozwiązania przeprowadzamy studium wykonalności, a przez cały proces prowadzimy klienta bazując na kompleksowych zasobach agencji – podkreśla Knap.

Do powierzonych nowemu digital transformation directorowi obowiązków w 180 należy także zmodernizowanie procesów biznesowych – tak by potrzeby każdego klienta były oceniane indywidualnie, a zespół wypracował dostosowane i inteligentne rozwiązania, rozwijanie współpracy z obecnymi klientami oraz pozyskiwanie nowych na polskim rynku. Jednocześnie będzie ściśle współpracować z Szymonem Gregorczykiem, technology directorem i szefem TECH i LAB, który odpowiada za współpracę z agencjami w grupie JUNG v MATT, innowacje i rozwój IT.

TECH i LAB w agencji 180, której przychody wyniosły w 2017 r. 127 proc. roku poprzedniego – osiągając 21,1 mln, rozwija się równie dynamicznie. W pierwszym półroczu 2018 r. zanotował wzrost o ponad 100 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubr. Na co dzień tworzy projekty technologiczne dla klientów agencji, ale współpracuje również z JvM/Limmat w Zurychu, JvM/Donau w Wiedniu i JvM/Next Alster w Hamburgu rozwijając coraz większe przedsięwzięcia. – Od kilku lat realizujemy digitalowe transformacje dla klientów, a od dwóch lat także coraz odważniej na rynkach zagranicznych. Chcemy być bardziej rozpoznawalni lokalnie. Zwłaszcza, że to decydujący moment dla marek i ich przyszłości. Rafał ma niezbędne doświadczenie, które może napędzać ich sukcesy – podkreśla Szymon Gregorczyk.

Z know how TECH I LAB wynika, że firmy poszukują obecnie innowacji na różne sposoby – współpracując i kupując startupy lub tworząc innowacyjne komórki. Celem specjalistów od nowych technologii w 180 jest śledzenie trendów, ale przede wszystkim prototypowanie konkretnych rozwiązań np. augmented reality, voice recognition, machine learning i innych. W ostatnich miesiącach testowali gdzie znajdują się granice wykorzystania AR w przeglądarkach, jak przy wykorzystaniu wi-fi zlokalizować telefony i ich właścicieli z dokładnością do kilkunastu centymetrów oraz czy wykorzystując technologię rozpoznawania głosu można usprawnić spotkania, ich zapis i współpracę. – Żyjemy w czasach kiedy technologia przestała być używana tylko w służbie marketingu, a często go definiuje i jest najważniejszą przewagą konkurencyjną marki – zwraca uwagę Marcin Gaworski, chief executive officer & partner w 180. – To dzięki startupom, które przy pomocy nowych rozwiązań technologicznych tworzą marki lub pomagają już istniejącym rozwijać się i poszerzać grupy odbiorców. Nic więc dziwnego, że agencje interaktywne chcą wchodzić w obszar, który zrewolucjonizował wiele innych branż. Rynek usług IT, e-commerce, wart kilkanaście razy więcej niż rynek usług reklamowych, jest bardzo kuszący – dodaje.

Rafał Knap pracuje w branży od 16 lat. Zaczynał w Grupie McCann Erickson Polska, potem był jednym z założycieli i partnerem zarządzającym software house LibraLogic Sobieski, Knap oraz agencji z obszaru komunikacji cyfrowej – 24/7Digital. Pracował także jako dyrektor zarządzający Concept Interactive i head of digital AdComms Media & Marketing Group, gdzie m.in. odpowiadał za tworzenie i realizację strategii komunikacji cyfrowej, a także nadzór nad zespołem i raportowanie projektów z zakresu digital, mobile, interactive, SEO/SEM, content marketingu i mediów społecznościowych. Realizował projekty dla takich marek jak McDonald’s Polska, Lexus, Affidea Polska, E.Wedel, Mercedes-Benz Trucks Polska, STEGU, Douglas, Novartis, PKO BP, ASUS.

Ponadto do działu TECH i LAB 180, dołączyła także frontend developer Magdalena Lewandowska. Wcześniej pracowała w studiu graficznym Podpunkt/Superskrypt, gdzie m.in. współtworzyła nagrodzony brązem KTR projekt portalkandydata.pw.edu.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To doch nie je taczé drãdżé naùczëc sã kaszëbsczégò jãzëka

TO DOCH NIE JE TACZÉ DRÃDŻÉ NAÙCZËC SÃ KASZËBSCZÉGÒ JÃZËKA

Mapping goldensubmarine w kampanii specjal

Mapping GoldenSubmarine w kampanii Specjal