w

Rosnąca popularność youtuberów ma ogromny wpływ na pokolenie milenialsów. Wielu z nich internetowi twórcy są bliżsi niż przyjaciele

Rosnąca popularność youtuberów
rosnąca popularność youtuberów

Jeszcze kilka lat temu popularność można było zdobyć przede wszystkim w telewizji. To właśnie za jej sprawą rozgłos zdobyło wielu aktorów, artystów muzycznych czy celebrytów. Z czasem jednak internet zyskał na znaczeniu i teraz to właśnie z jego pomocą wiele osób robi karierę. Choć do niedawna mało kto mógł sobie wyobrażać, że można zawodowo zajmować się prowadzeniem konta w social media, to rosnąca popularność youtuberów obecnie już nie dziwi. Co więcej, wygląda na to, że w ostatnich latach stali się oni bardziej wpływowi niż tradycyjne gwiazdy.

Wielu milenialsów czuje większą więź z youtuberami niż z własnymi przyjaciółmi

Raport przedstawiony w serwisie think with Google zawiera wiele informacji, które mogą się wydać zaskakujące. Okazuje się, że rosnąca popularność youtuberów wynika przede wszystkim z poczucia więzi odbiorców z ulubionymi twórcami. Według informacji z 2016 roku aż 70% użytkowników YouTube miało przekonanie, że z youtuberami łączy ich znacznie więcej niż z tradycyjnymi celebrytami.

To samo w sobie nie powinno szokować. Nie bez powodu influencer marketing w ostatnich latach stał się tak popularny. Wynika to przede wszystkim z tego, że internet bardzo skraca dystans. Mimo że twórcy pokazują jedynie ułamek swojego życia, to odbiorcy często mają złudne wrażenie, że doskonale znają te osoby, a nawet że są one dla nich niemal jak przyjaciele. Nic więc dziwnego, że fakt ten wykorzystuje wielu przedsiębiorców, płacąc influencerom za polecenie danego produktu czy usługi. W końcu rekomendacjom przyjaciół czy znajomych łatwiej zaufać niż standardowym reklamom. To zresztą klasyczny przykład wykorzystania zasady autorytetu Cialdiniego.

Słowo „autorytet” czy nawet „przyjaciel” nie są przy tym przypadkowe. W dalszej części raportu można znaleźć bowiem już bardzo zaskakującą informację. Okazuje się że milenialsi często sądzą, że ich ulubieni twórcy rozumieją ich lepiej niż przyjaciele. Co więcej, nie są to pojedyncze opinie, bo dotyczą aż 40% osób.

Rosnąca popularność youtuberów związana jest z większym zaangażowaniem

Pozorne skracanie dystansu między twórcą internetowym a odbiorcami tych treści sprawia, że więź między nimi i fanami jest mocniejsza niż w przypadku celebrytów. Choć wciąż nie brak fanów gwiazd oglądanych na wielkich ekranach, to jednak zwykle nie są oni tak zaangażowani jak odbiorcy instagramerów czy właśnie youtuberów.

Jak wynika z raportu think with Google, gdyby porównać filmy tradycyjnych celebrytów z wideo 25 osób cieszących się największą popularnością na Youtube, okazuje się, że ci drudzy osiągają 3 razy więcej wyświetleń, 2 razy więcej reakcji i aż 12 razy więcej komentarzy. Zaangażowanie odbiorców jest więc ogromne. A skoro pojawia się zaangażowanie i poczucie więzi, to oglądający są też wierniejsi twórczości youtuberów niż celebrytów.

To youtuberzy tworzą dziś trendy

Biorąc pod uwagę wszystkie opisane wyżej kwestie, nikogo nie powinno dziwić, że rosnąca popularność youtuberów oznacza także, że to właśnie oni tworzą kolejne trendy. Aż 70% milenialsów uważa, że twórcy YouTube zmieniają kulturę i decydują o tym, co jest obecnie na topie. Z kolei aż 60% subskrybentów przyznaje, że bardziej ceni rady twórców youtubowych dotyczących poleceń konkretnych produktów czy usług niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych celebrytów.

Wnioski wydają się dość oczywiste. Głos youtuberów naprawdę ma znaczenie. Obojętnie, czy są to osoby tworzące recenzję filmów czy książek, kręcące vlogi czy prowadzące kanał beauty – każda z tych osób znajdzie grono wiernych fanów i będzie mieć duży wpływ na ich życie. Dla milenialsów to właśnie youtuberzy często są autorytetem. Nie bez powodu tak wiele dzieci marzy, by w przyszłości być właśnie youtuberem. Oznacza to, że YouTube ma ogromny potencjał marketingowy i że kariera na tym kanale może przynieść naprawdę wiele korzyści. Z drugiej strony ze względu na wpływ, jaki twórcy wywierają na swoich odbiorców, ciąży na nich też niemała odpowiedzialność. Wielu subskrybentów z pewnością będzie bowiem chciało naśladować zachowania czy styl życia swoich ulubionych youtuberów.


Zobacz też:

6 powodów, dla których warto założyć profil firmowy na Instagramie

Jak współpracować z influencerem, by osiągnąć zamierzone efekty?

Sama współpraca z influencerem jeszcze nie gwarantuje sukcesu – musi być też dobrze zaplanowana. Jak sprawdzić, czy influencer marketing przynosi efekty?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Live shopping

Kampanie smart shoppingowe – czym są i kiedy warto ich używać?

Kryptowaluta atari

Producent kultowych gier z lat 70. stworzył własną kryptowalutę. Atari ma pozwolić na dokonywanie płatności w branży rozrywki online