Instagram ma ogromny potencjał marketingowy. Nie bez powodu każdego roku na reklamy na tym kanale wydaje się miliardy dolarów. Wiele firm wciąż jednak nie zakłada swojego konta albo zwleka z publikacją postów. Często wynika to z przekonania, że nie ma się nic ciekawego do napisania albo że w ten sposób nie zdobędzie się klientów. To duży błąd! Instagram ma ogromny potencjał marketingowy i to zarówno w przypadku firm B2B, jak i B2C. Co więcej, nawet z rzeczy teoretycznie nudnych można zrobić coś ciekawego. Jakie więc znaczenie ma Instagram dla firm? Istnieje przynajmniej 6 istotnych powodów, by założyć konto i zacząć publikować.
Spis treści
1. Klienci tego oczekują
Większość osób korzysta ze smartfonów, a tam, gdzie smartfon, tam też i aplikacje. Jedną z nich oczywiście jest Instagram. Użytkownicy korzystają z niego w wolnych chwilach, dla zabicia czasu i z ciekawości. Chętnie obserwują nie tylko swoich znajomych czy celebrytów, ale także lubiane sklepy, firmy czy punkty usługowe. Są więc przyzwyczajeni, że profil niejednej firmy znajdą na Instagramie. Istnieje też duża szansa, że będą jej tam szukać. Choć profil firmowy na Facebooku też ma duże znaczenie – często jest to wizytówka firmy, a nawet zastępstwo dla strony internetowej – to nie warto rezygnować z Instagrama. Warto pozostać aktywnym, a przynajmniej utworzyć konto zawierające nazwę firmy, dane kontaktowe i kilka postów prezentujących ofertę i markę.
2. Instagram pozwala zyskać zaufanie
Obecnie ofert w internecie jest tak wiele, że trudno zdecydować się na jedną konkretną. Weryfikacja może przebiegać na podstawie wielu kryteriów, a jednym z nich z pewnością będzie zaufanie. Klienci chętniej wybierają firmy renomowane, prawdziwe i prezentujące się profesjonalnie. Znaczenie będzie mieć więc nie tylko wygląd strony czy opinie. Kolejnym takim punktem może być właśnie konto na Instagramie. Jeśli zostanie zweryfikowane, a przy okazji będzie mieć dużo obserwujących i komentujących, dla klientów to ważny sygnał, że taka firma jest godna zaufania.
3. Klienci mogą oznaczać markę
Social media mają to do siebie, że często zapewniają firmie darmową reklamę. Użytkownicy chętnie udostępniają posty, podsyłają je innym, a nawet oznaczają firmy na swoim profilu. Influencer marketing na Instagramie czy płatne reklamy to więc nie jedyny sposób, by dać się zauważyć. Dzięki samemu założeniu konta w social media firma ma większą szansę, że zostanie zauważona przez większą liczbę osób. Wszystko dlatego, że klient zachwycony produktem, usługą czy w jakiś sposób utożsamiający się z marką chętnie oznaczy ją na swoim profilu – na story albo we wstawionym poście. W ten sposób o ofercie dowiedzą się kolejne osoby.
4. Firma zyskuje kolejny kanał sprzedaży
Instagram dla firm to także świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Użytkownicy niechętnie podchodzą do tradycyjnych reklam. Właśnie dlatego coraz większe znaczenie ma reklama natywna, influencer marketing czy inna forma bardziej subtelnego przedstawienia swojej oferty. Już przez samo pisanie o marce czy pokazywanie inspirujących zdjęć można zachęcić do skorzystania z oferty. Instagram umożliwia przy tym firmom udostępnianie zdjęć i filmów, które bezpośrednio poprowadzą do strony z ofertą i pozwolą już za pomocą kilku kliknięć kupić dany produkt. To ogromna korzyść, szczególnie, że często to właśnie długa czy skomplikowana ścieżka zakupowa zniechęca do skorzystania z oferty.
5. Instagram to świetne narzędzie dla firm do zarządzania reputacją
Tak samo jak chętniej spędza się czas z osobami, które się lubi, tak też chętniej kupuje się od firm, o których ma się dobre zdanie. Oczywiście o reputację można zadbać na wiele sposobów, ale Instagram dla firm to z pewnością jeden z nich. Publikując przemyślane treści, można pokazać firmę od ludzkiej strony, budować więzi z odbiorcami, ale także pisać o wszystkich tych rzeczach, na które nie ma miejsca na stronie internetowej – np. dokładnie przedstawiać wizję marki, historie klientów czy prowadzić rozbudowany storytelling.
6. Konkurencja też jest na Instagramie
Jak to już zostało wspomniane, Instagram dla firm ma ogromne znaczenie. A to oznacza, że konkurencja już też założyła tam swoje profile. Czemu więc z własnej woli pozostawać w tyle i z automatu zapewniać innym przewagę? Tym bardziej, że jeśli konkurencja jest w stanie publikować i odnosić z tego korzyści, to oznacza, że działalność firmy wcale nie jest na tyle nudna czy nieopłacalna, by nie było sensu zakładać profilu. Warto więc przyjrzeć się konkurencji, zainspirować się i pomyśleć, co samemu mogłoby się zrobić lepiej, by przyciągnąć odbiorców do siebie, a przede wszystkim jakoś się wyróżnić.
Zobacz też:
Historie mają wielką moc. Warto wykorzystać ją także w swoim biznesie
4 popularne techniki storytellingu, które może wykorzystać każda firma
12 decyzji do podjęcia na start e-commerce
[coffee]
Jeden komentarz
Dodaj odpowiedź