w , ,

Uczta dla oka: polscy twórcy grafiki do gier

Uczta dla oka: polscy twórcy grafiki do gier

Są niczym kucharze nowych światów. Biorą dobrze znane składniki i tworzą zapierające dech w piersi wizje, które potem urzeczywistniają się… w grach komputerowych. Polscy artyści potrafią wyczarować prawdziwe cuda łącząc talent, ciężką pracę i wyobraźnię. Oto kilkoro najciekawszych twórców.

Tworzenie gier komputerowych to w tej chwili jedna z najbardziej dochodowych i najdynamiczniej rozwijających się gałęzi popkultury. W produkcję zaangażowane są dziesiątki osób, jedne odpowiedzialne za tworzenie mechaniki, inne za wymyślanie postaci, zadań i całych opowieści. Bez dobrych grafików, którzy odpowiednio zwizualizują wszystkie idee gry nie dawałyby tyle przyjemności. Dlatego dziś zapraszam was na ucztę dla oczu – przegląd prac kilku z potężnego grona polskich projektantów graficznych pracujących nad dużymi i mniejszymi tytułami.

Marek Madej

Artysta koncepcyjny, ilustrator, na swoim koncie ma współpracę z twórcami filmów (Lars von Trier – “Melancholia”, Kamil Polak – “Świteź”) Przygotowywał ilustracje do gier planszowych, RPG, okładki książek i płyt, współpracuje z Platige Image, Human Ark, agencjami reklamowymi PZL czy Red8. Należy do zespołu, który odpowiadał za stworzenie gry “Wiedźmin 3: Dziki Gon”.

Marek-madej-swamp-village-by-marekmadej

Jakub Różalski

Malarz, artysta koncepcyjny i ilustrator, w swoich pracach inspiruje się malarstwem przełomu XIX i XX wieku, lubi łączyć tematy historyczne z alternatywnymi wizjami świata. Jego projekt 1920+ zdobył uznanie na całym świecie, a gra inspirowana tymi klimatami być może już niebawem będzie dostępna do kupienia [pre-order tutaj]

Rozalski

Darek Zabrodzki

Artysta koncepcyjny i ilustrator, współpracował z Ubisoftem, Sony, BBC, Sega oraz Universal. Jego talent wykorzystano przy tworzeniu takich gier jak Assassin`s Creed: Syndicate, Total War, Rigs, czy Sid Meier’s: Starships.

Darek-zabrocki-xwings-destroyed7

Rafał Szłapa

Rysownik, ilustrator, projektant grafik do gier. Najbardziej znany jest dzięki komiksowej serii “Bler”, jego grafiki zdobiły też okładki i wnętrza książek (np. “Zanim zgasną gwiazdy”, “Upadła Świątynia”). Przez szereg lat współtworzył warstwę graficzną gier dla Artifex Mundi ( Clockwork Tales, Grim Legends 2, Dark City), projektował też karty do gry Earthcore dla Tequila Games.

Szlapa

Iza Zelmańska

Projektuje i modeluje postaci do gier, animacji i filmów, rzeźbi w glinie i szkoli umiejętności ze skanowania postaci. Pracowała w zespołach tworzących gry Dead Island Riptide (Techland), The Vanishing of Ethan Carter (The Astronauts). Współpracuje m.in. z Ubisoftem i Platige Image.

Iza

Grzegorz Przybyś

Ilustrator, rysownik, projektant grafiki. Współzałożyciel studia Division 48. Pracował nad grami Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel. Należał do zespołów pracujących nad dwoma najważniejszymi polskimi tytułami 2015 roku: Wiedźmin 3: Dziki Gon, oraz Dying Light.

Grzegorz-przybys-high-octane-new-small

Magdalena Mudlaff

Ilustratorka i projektantka grafiki do gier współpracująca przede wszystkim z niezależnymi studiami. Pracowała dla Indievision, Grey Wizard Innovative LTD, sodigital. Obecnie działa w ramach Flying Wild Hog.

Magdalena-mudlaff-caravan-to-the-temple-pumax

[podobne_gamedev]

Słowa, które „przypuszczalnie” psują konwersję…

Słowa, które „przypuszczalnie” psują konwersję…

Polski dom produkcyjny dla francuskiej firmy kurierskiej

Polski dom produkcyjny dla francuskiej firmy kurierskiej