w

Serialowe miliardy i miliony – ranking najbardziej dochodowych polskich seriali

Serialowe miliardy i miliony – ranking najbardziej dochodowych polskich seriali

Dom mediowy Lowe Media stworzył ranking najbardziej dochodowych polskich seriali. W zestawieniu z ostatniej dekady (od 2004 do 2014 roku) przychody reklamowe zwycięzcy sięgają ponad dwa i pół miliarda złotych. Każda z produkcji z pierwszej piątki przyniosła ponad miliard złotych. W tym dziesięcioleciu zwycięża TVN-owskie „Na Wspólnej” wyprzedzając „Pierwsza Miłość” z ramówki Polsatu.

TOP 10 Seriale – lokomotywy reklamowe dekady 2004 – 2014

„Na Wspólnej” – TVN – 2 079 719 150 zł

„Pierwsza Miłość” – Polsat – 1 953 663 798 zł

„M jak Miłość” – TVP2 – 1 418 402 349 zł

„W – 11 Wydział Śledczy” – TVN – 1 417 066 915 zł

„Świat według Kiepskich” – Polsat – 1 214 143 280 zł

„Samo Życie” – Polsat – 978 951 320 zł

„Barwy Szczęścia” – TVP 2 – 947 947 735 zł

„Dlaczego Ja?” – Polsat – 834 607 125 zł

„Detektywi” – TVN – 820 773 385 zł

„Klan” – TVP 1 – 808 400 685 zł

W 2014 roku w zestawieniu najbardziej dochodowych seriali zwyciężyła polsatowska „Pierwsza Miłość”. Na drugim miejscu z nieznacznie mniejszymi przychodami uplasował się paradokumentalny serial TVN-u „Szpital”.

TOP 10 Seriale – lokomotywy reklamowe 2014 roku

„Pierwsza Miłość” – Polsat – 225 934 780 zł

„Szpital” – TVN – 225 348 635 zł

„Dlaczego Ja?” – Polsat – 209 560 440 zł

„Świat według Kiepskich” – Polsat – 200 025 880 zł

„Barwy Szczęścia” – TVP 2 – 189 445 179 zł

„Na Wspólnej” – TVN – 164 759 015 zł

„M jak Miłość” – TVP2 – 140 951 127 zł

„Ukryta Prawda” – TVN – 131 034 230 zł

„Dzień, który zmienił moje życie” – Polsat – 110 755 010 zł

„W – 11 Wydział Śledczy” – TVN – 89 665 325 zł

– Seriale, które są emitowane od wielu lat oczywiście przodują w podsumowaniu dziesięciolecie. To one przyciągają najwyższe budżety, przy nich pokazywanych jest najwięcej spotów oraz przerw reklamowych – mówi Michał Bakalarczyk, senior media planner Lowe Media.

Content marketing 2014: polski rynek w badaniu digital one i pbi

Content Marketing 2014: polski rynek w badaniu Digital One i PBI

Porucznik Dexterewicz, czyli mash up serialowy